Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji is niet dood...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji is niet dood...

Blijkbaar zullen ze op de kina hun nieuw concept van de Super CCD voorstellen. Fuji voert onderzoek om af te stappen van solid state CCD's (ie. op basis van Silicium) en die te vervangen door organische CCD's die goedkoper te produceren zijn en heel wat voordelen kunnen bieden (gemakkelijker bewerkbaar en betere inherente beeldeigenschappen.) Misschien wordt dat het wel...

De persvoorstelling is voorzien op 23 september (de opening van de Kina, volgende week dinsdag...)

Er zijn een hele hoop scenario's die nu de ronde doen:

- Fuji stopt definitief met DSLR's en concentreert zich volop op sensoren die het dan doorverkoopt aan derden
    - nieuwe full frame sensor en nieuwe S6 die ervan gebruik maakt
    - fuji en Oly gaan samen (het ziet er naar uit dat Panasonic met hun m43 uit de 4/3's stapt) waarbij Oly de camera's maakt en Fuji de sensoren levert. Ik weet niet van jullie, maar ik zie dat scenario heel graag!
    - nog iets anders...

Het zou best eens kunnen dat Fuji een bom lanceert met de Kina (maar het kan net zo goed een leeg vat zijn natuurlijk...)
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Fuji is niet dood...

Op hun site met announcements voor de Photokina 2008 staat er niks vermeld over een super CCD maar wel dit

een FinePix S2000HD

en een middenformaat ism Cosina:
    The FUJIFILM GF670 Professional medium-format camera, developed jointly by
    Fujifilm and Cosina will also be displayed at Photokina 2008 as a reference exhibit (the
    camera will be marketed under the FUJIFILM brand in Japan only).

gek genoeg spreekt de PDF op 23 september (back to the future )

Comment

Het is hoog nodig dat ze met iets nieuws uitkomen, want mijne oude is versleten...
      Als ze de 23sept niks nieuws voorstellen stap ik over op een Nikon.
      Ik ga mij wel nog een S3 en S5 bijkopen...
      Een S3 omdat dit een supppertoestel is in mijn ogen.
      En de S5 omdat ik die nog niet heb.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Het is hoog nodig dat ze met iets nieuws uitkomen, want mijne oude is versleten...
        zou zeker niet te overhaast beslissen hoor!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zou zeker niet te overhaast beslissen hoor!!
          grt,bouk.
          Oh, ik begrijjp Lieven wel hoor, ik heb ook een S3 en S5 gehad, en eenmaal van een Fuji geproefd blijft die microbe wel hangen
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Op hun site met announcements voor de Photokina 2008 staat er niks vermeld over een super CCD maar wel dit

een FinePix S2000HD

en een middenformaat ism Cosina:
            The FUJIFILM GF670 Professional medium-format camera, developed jointly by
            Fujifilm and Cosina will also be displayed at Photokina 2008 as a reference exhibit (the
            camera will be marketed under the FUJIFILM brand in Japan only).

gek genoeg spreekt de PDF op 23 september (back to the future )
            Die 670 kan interessant zijn, maar ik weet niet wat het commercieel succes is in een bijna volledige digitale fotowereld...

Wat 23/09 betreft: is as. dinsdag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              Ik heb mij pas de S3pro aangeschaft, en het enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet drie jaar eerser heb gedaan (maar goed, toen hoopte ik nog dat de K10 wat ging worden...)

Ik ga akkoord dat het een suppppppertoestel is en het enige wat ik vreemd vind ervan is het geringe commerciële succes ervan. Zal de kracht van de marketing zijn zeker?

Comment

Fuji is niet dood, wel paliatief ... Of niet ?

In West- en Oost-Vlaanderen moet je alvast niet zijn om zo'n toestel aan te kopen, de winkeliers fronsten hun wenkbrouwen bij mijn interesse.

D
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Even with all the hi-tech ballast that weighs my bag down... Nothing comes close to the Fuji S3 experience

I'm happy they're not dead.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Ik ga akkoord dat het een suppppppertoestel is en het enige wat ik vreemd vind ervan is het geringe commerciële succes ervan. Zal de kracht van de marketing zijn zeker?
                    Ten eerste is Fuji op gebied van dslr boddy's afhankelijk van Nikon, dus wat weten wij wat daar de afspraken zijn

En ten tweede moet het opzoekingswerk naar nieuwe sensors, processors enz.(dat veel geld kost) tegenwoordig terugverdienbaar zijn op minder dan één jaar, als je ziet hoe snel deze markt wijzigd qua technologie, ofwel moeten ze hier lossen, ofwel zullen ze met een bom van een camera moeten komen.

Comment

Het commeciële probleem met de S3 is de F80 body waarop hij gebouwd is. Ik heb zelf een F80 en vind die enorm frustrerend (AF teleurstellend, spotmeting niet zo precies als bij S5, instelbaar in halve stops in plaats van 1/3 (vervelend als je lichtmeter in 1/3 stop werkt zoals de meeste camera's),... Ik ben dan ook heel blij dat ik uiteindelijk een F100 erbij heb gekocht. Ik heb de S3 lang overwogen omwille van de fantastische CCD en beeldkwaliteit, maar vind het veel geld voor een camera die zo frustrerend is om mee te werken (als je modernere toestellen gewoon bent, nogmaals, ik had al een F80 en wist dus wat me te wachten stond.)
                      Uiteindelijk heb ik in April een S5 overgekocht en dat is heel ander materiaal, ookal is de CCD dezelfde. Ik ben inderdaad ook geïntereseerd wat Fuji gaat doen. Eigenlijk wil ik een DX camera van 6MP, die zou als ik me niet vergis ongeveer dezelfde pixeldensiteit moeten hebben als een D3, dus dat zou betekenen dat je momenteel een 6MP DSLR kan maken met de high-iso capaciteiten van een D3, maar voor een fractie van de prijs. Als je zoals ik voldoende hebt met 6 MP is dat een zeer interessante optie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                        Ik heb de S3 lang overwogen omwille van de fantastische CCD en beeldkwaliteit, maar vind het veel geld voor een camera die zo frustrerend is om mee te werken
                        Correctie op mezelf: ik vond de nieuwprijs veel geld, aan de huidige tweedehandswaarden is het waarschijnlijk wel de beste prijs/kwaliteit die je kunt vinden.

Comment

ben eens op jacht geweest om te zien waar ze de fuji's verkopen maar ben toch versteld ze op verschillende plaatsen te hebben gevonden
                          een vb .....digicam, saturn, en Grobet in Antwerpen hebben ze en geven een goede uitleg.....staat zelfs op hun site www.grobet.be in de kijker ( s2000hd)

Comment

Working...
                          X