Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact: wie van de drie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compact: wie van de drie?

Wou graag klein handig toestel om steeds op zak te hebben, de nikon D70s+ lenzen heb ik altijd mee op geplande fotouitstapjes , maar ik zoek iets om dagdagelijks op zak te hebben:
    Lichtsterk, genoeg pixels om nog wat te croppen,raw opslag, een beetje tele, genoeg groothoek, een groot scherm (de ogen slijten al wat)

De keuze ligt bij de volgende toestellen:
    -Coolpix P6000 ( om voor de rest zo dicht mogelijk bij alle nikon materiaal aan te sluiten)
    - Lumix DMC LX3 ( voor de 24mm?, een tikkeltje te weinig tele, maar hoe zit dit met de veelbesproken sensor?)
    -Canon Powershot G10 (om zijn veelbelovende specs, ik lees echter reviews die de Hogere iso waarden afkraken?)

Heeft iemand van jullie ervaring met deze toestellen of ander waardevol advies?
    Thx in advance
    dewiene
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Re: compact: wie van de drie?

Als je de reviews van de G10 bekijkt, dan zal je zien dat die op de laagste iso-waarde heel goed presteert, en dat die op iso 400 vergelijkbaar is met andere compacts uit de wat hogere prijsklasse.

Het is dus niet dat die op dat gebied veel slechter presteert, maar omdat die op iso 80 en 100 zo goed is hadden de meesten er meer van verwacht op hoge iso.

Je zal zien dat geen enkele compact goede resultaten geeft op hoge iso, en dat de G10 zeker niet bij de slechtste zit.

De Nikon zou toch heel wat minder goed zijn dan de G10.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb de Canon G10 gehad en was er best tevreden van maar het is geen doordeweekse point & shoot. Eens je dat beseft is het een leuke camera om mee te werken. Noise is onder controle als je hem bvb op Auto-ISO zet in de P-stand bvb. Dan zijn de resultaten best wel ok.

Een paar van m'n foto's met de G10 kan je bekijken op www.serre-gemis.be

hier kan je ook een review vinden van de LX3 en eveneens en vergelijking tov G10:

http://www.cameralabs.com/reviews/Pa.../verdict.shtml

Misschien nog iemand iets over de Nikon?

Succes

Comment

Yes de G10 is er , nu kan ik beginnen testen, eerst de handleiding op de cd doorspitten, met de quick guide weet je iets meer over batterijen ed, maar de instellingen en waar deze verstopt zitten is nog wat anders
        Grtz Dewiene
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
          Yes de G10 is er , nu kan ik beginnen testen, eerst de handleiding op de cd doorspitten, met de quick guide weet je iets meer over batterijen ed, maar de instellingen en waar deze verstopt zitten is nog wat anders
          Grtz Dewiene

veel plezier met je nieuwe aanschaf!!

Comment

Proficiat met je aankoop. Het is alvast een hele mooie camera. Hopelijk zijn de resultaten
            net zo goed!

Comment

Working...
            X