Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D2x

Hallo iedereen,

Ben redelijk nieuw op dit forum en al heel veel informatie opgestoken.

Momenteel ben ik in het bezit van D50. Heb er al een aantal jaar heel veel plezier aan,
    maar het word tijd voor iets anders. Nu is het zo dat ik voor een gunstige prijs de D2x kan
    overnemen van een collega. Aangezien dit een immens verschil is met de D50, vroeg ik me
    af of dit wel een goed idee is. Kunnen jullie mij enig advies hieromtrent geven.

Alvast bedankt
    Nik

Re: D2x

aan je vraag af te leiden zou ik het niet doen .... voor 1000 euro ga je D90 hebben,nieuw met garantie . tenzij je graag "iets groot" in hand hebt,graag in de regen trekt of thuis nog geen hamer hebt zal dit betere keuze zijn voor jou denk ik .

Comment

Wat is een gunstige prijs?

Ik heb er nu zelf een te koop staan omdat D2X, D300 en D700 wat veel van het goede zou worden.

Tegenover de D50 heeft de D2X een zeer scherpe 12MP aan ISO100, een veel betere zoeker, heeft een veel accuratere en zeer flexibel in te stellen AF, is véél robuuster, kan 5FPS in volledige resolutie en 8FPS in 2.0X crop mode. Ook is de bedieningsset met M-up voor bv macrofotografie zeer interessant, moet er voor verschillende instellingen véél minder in het menu gedoken worden.

Anderzijds zijn de ISO prestaties boven 640 van de D50 wel merkelijk beter

Ik zou ook eens naar een tweedehandse D200 kijken

Comment

Ik zou de d2x links laten liggen, omdat je voor hetzelfde geld een d200 of wellicht zelfs een 2e hands d300 (1000 euro) kunt kopen die qua ruis op hogere ISO waarden wat beter presteren dan de "oude" d2x.

Met name de d300 heeft een goede ruis-handling.
        Vanaf de d50 is een d200 of d300 al een wereld van verschil!

Comment

Wat is een gunstige prijs?
          Als die in de buurt ligt van een D300 of 2de hands, zou ik zeker voor de D300 gaan.
          Ik heb geen D2X gehad maar heb wel verschillende D2X eigenaars zien overstappen naar de D300 en dat heeft zeker zijn reden.
          - Betere ISO handling
          - Veeeel betere monitor
          - Sneller(zeker met de grip erbij)
          - Anti stof(helpt toch wel doch maakt manuele reiniging niet overbodig)
          - Live view

Waarschijnlijk ga je ook goedkoper aan een D200 geraken, waarvan men toch zei dat het een baby D2X was.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

hoi

heb na enige twijfel de knoop doorgehakt en de D2x aangeschaft voor de prijs <800 euro,
            denk ik naar mijn mening een mooie zaak gedaan te hebben voor een fantastisch toestel.
            De overgang van de D50 zal een enorme aanpassing zijn, maar een fatastische uitdaging

bedankt alvast voor jullie reacties

mvg
            nik775
            Last edited by nik775; 18 september 2008, 15:51.

Comment

Da's een professionele body voor een prikje
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

En ik vond de stap D50 - D200 al enorm!

Comment

Niet rottig bedoeld, maar waar baseer je je keuze op als ik vragen mag?

Iedereen geeft aan dat ie voor een d200/d300 zou gaan en je koopt een d2x

Gewoon nieuwsgierig naar de reden

Verder, veel succes met je nieuwe cam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marxje Bekijk bericht
                    Niet rottig bedoeld, maar waar baseer je je keuze op als ik vragen mag?

Iedereen geeft aan dat ie voor een d200/d300 zou gaan en je koopt een d2x

Gewoon nieuwsgierig naar de reden

Verder, veel succes met je nieuwe cam
                    Inderdaad maar <€800 is wel een heel goede prijs(als hij perfect in orde is) voor zulk een pro toestel.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Persoonlijk zou ik zeker voor de D2X gegaan zijn als je het toestel nodig hebt voor een iso range 100-400
                      Voor 800€ heb je een goede koop gedaan ;-)

Comment

Laat ik het zo zeggen, ik heb een D2X en sinds kort is er ook een D300 er bij gekomen, maar ik pak liever de D2X dan de D300 als ik in de lage iso blijf, en de D2X lig mij veel beter in de hand

Zomaar ter info

Groetjes NoName
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

Comment

ook dat is de kracht van een forum : advies vragen en alle gekregen advies ... naast je leggen ...

Je getuigt van veel moed om zoveel geld te geven aan een tweedehandstoestel, met alle risico's vandien. Hopelijk heb je nagegaan hoeveel clicks hij al had want een professioneel toestel wordt ook wel professioneel (intens, veel, bij regenweer, ...) gebruikt ...

Sukses ermee !

R
                          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                            ook dat is de kracht van een forum : advies vragen en alle gekregen advies ... naast je leggen ...

Je getuigt van veel moed om zoveel geld te geven aan een tweedehandstoestel, met alle risico's vandien. Hopelijk heb je nagegaan hoeveel clicks hij al had want een professioneel toestel wordt ook wel professioneel (intens, veel, bij regenweer, ...) gebruikt ...

Sukses ermee !

R
                            Nou ja! Blijkbaar moet je dus maar de massa achterna lopen in je beslissingen, omdat je hier op het forum rondhobbelt! Het heeft i.m.o. niets met moed te maken, maar is een goede beslissing, was de prijs "gewoon" ronde de € 1.200,00 geweest was jhet idd minder verstandig. Nu kun je werken met een pro body, lekker alle kneepjes uitpluizen, mits binnen de ISO zoals Sven aangeeft, maar dat zal hij wel ontdekken. En een D2x is minder verouderd dan menigeen hier op BD doet denken.

Succes met je aankoop (ik ben jaloers!) en ik hoop dat de foto's die je gaat laten zien net zo eigenwijs en onderscheidend zijn als je beslissing.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Inderdaad maar <€800 is wel een heel goede prijs(als hij perfect in orde is) voor zulk een pro toestel.
                              Bedankt voor jullie reacties

Ik kan me volledig vinden in de reply van Hub.

fotos volgen
                              mvg
                              Nik775

Comment

Working...
                              X