Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
    Hoe denken jullie dat de 85mm 1.8 en de 50mm 1.4 op de nieuwe 5D zullen presteren?
    Ik denk zus, jij denkt zo, wij denken.... maar niemand weet het.....
    Gaan de L zoompjes door de mand vallen? Gaan enkel de betere L primes nog voldoen???
    Komt er een nieuwe lichting glas aan, zoals bij Nikon aan het gebeuren is met de nano coating, om aan de hoge eisen (daar zijn we al zeker van) te voldoen?
    Mijn standpunt, is dat de oude 5D het altijd zeer doet met alle glas, ook ietske minder kwaliteit. een 28-135 doet het prima op de 5D. Wat gaat dit op de 5DmkII zijn?

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      welk glas voldoet op 1Ds mark III ?

      deze is al ongeveer 1 jaar op de markt
      en heeft vergelijkbare qua resolutie althans 21 mp sensor
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
        welk glas voldoet op 1Ds mark III ?

        deze is al ongeveer 1 jaar op de markt
        en heeft vergelijkbare qua resolutie althans 21 mp sensor
        Dat wilde ik dus net vragen!

        Hoe doen de lenzen als de 24-105, 17-40, 85 1.8 het op een 1ds MIII ?
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Als dit zo is staan we er niet goed voor, want de 24-105 is een goede lens.
          Als alle lenzen van een hoger niveau moeten zijn dan de 24-105 zal de inzet van de 5DmkII zeer beperkt worden, en moeten we gaan denken in de termen van "enkel de BETERE primes"
          Als de 5DmkII een primecamera word, worden alle L zoomlenzen plotseling een slechte investering.
          Dit is mijn antwoord op deze vraag:

          Het beeld dat vanaf de 24-105L op de 5D sensor of op de 5DII sensor terechtkomt is gelijk.
          De 5DII sensor heeft 28,6 % meer pixels dan de 5D sesnor.

          In het midden van de sensor wordt dit 28,6 % voordeel van de 5DII volledig bereikt. Zie fotos in link hierboven.
          Maar in de hoeken worden de beeldfouten zoals onscherpte en CA 28,6 % uitvergroot.

          In de praktijk betekent dat bij gelijke afdrukgrootte er geen nadeel is van de 5DII tegenover de 5D.
          Als de 24-105 nu goed is op de 5D is deze ook gelijk goed op de 5DII.

          En het goede nieuws is dat de 5DII de vignetting, toch een probleem van de 24-105, kan corrigeren in jpg.
          Dus is, bij gelijke afdrukgrootte, is de 5DII beter dan de 5D.

          Bij uitsnijden of bij groter afdrukken kan de volledige 28,5 % voordeel niet worden bereikt met de 24-105.
          En ik weet zeker dat de 70-200 f4 IS als zoom wel perfect is voor de 5DII.

          Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
          Hoe denken jullie dat de 85mm 1.8 en de 50mm 1.4 op de nieuwe 5D zullen presteren?
          Vanaf f2,8... Perfect resultaat.

          Jan.

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
            welk glas voldoet op 1Ds mark III ?
            Op "Dgrin" waren ze zeer tevreden over de prestaties van de 24-105 op de 1Ds Mk III

            Ik zal eens zien of ik die topic kan terugvinden.

            Een review van deze combinatie: http://photo.net/equipment/canon/1Ds_markIII/
            Last edited by GSPeP; 30 oktober 2008, 16:04.
            Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Dit is mijn antwoord op deze vraag:

              Het beeld dat vanaf de 24-105L op de 5D sensor of op de 5DII sensor terechtkomt is gelijk.
              De 5DII sensor heeft 28,6 % meer pixels dan de 5D sesnor.

              In het midden van de sensor wordt dit 28,6 % voordeel van de 5DII volledig bereikt. Zie fotos in link hierboven.
              Maar in de hoeken worden de beeldfouten zoals onscherpte en CA 28,6 % uitvergroot.

              In de praktijk betekent dat bij gelijke afdrukgrootte er geen nadeel is van de 5DII tegenover de 5D.
              Als de 24-105 nu goed is op de 5D is deze ook gelijk goed op de 5DII.

              En het goede nieuws is dat de 5DII de vignetting, toch een probleem van de 24-105, kan corrigeren in jpg.
              Dus is, bij gelijke afdrukgrootte, is de 5DII beter dan de 5D.

              Bij uitsnijden of bij groter afdrukken kan de volledige 28,5 % voordeel niet worden bereikt met de 24-105.
              En ik weet zeker dat de 70-200 f4 IS als zoom wel perfect is voor de 5DII.


              Jan.
              Zal wel kloppen. en wil zeggen dat je aan de extra pixels op een 24-105 niets meerwaarde hebt. En in de klasse van de 24-105 zit zowat de hele Canon L zoom range. Met uitzondering van 70-200 L IS F4.0, dat is een andere klasse... Verder weet ik geen Canon zoom die dergelijke prestaties neerzet?

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Zal wel kloppen. en wil zeggen dat je aan de extra pixels op een 24-105 niets meerwaarde hebt. En in de klasse van de 24-105 zit zowat de hele Canon L zoom range. Met uitzondering van 70-200 L IS F4.0, dat is een andere klasse... Verder weet ik geen Canon zoom die dergelijke prestaties neerzet?
                Ik ook niet.
                Anders had ik deze ook aangeduid. De andere 3 70-200L komen dicht in de buurt.
                Alternatief is er ook met enkele Nikkors en een adapter. Met live view is MF eenvoudig en nauwkeurig.

                Ik denk dat de 5DII ongeveer 15 tot 20 voordelen heeft op de nu 3 jaar oude 5D.

                Dus als we niet extra veel verliezen door de stap van 12,8 MP naar 21 MP, en dat verwacht ik niet, dan zijn alle andere voordelen meer dan reden voor een overstap van 5D naar 5DII.

                Je kan blijven volhouden dat een 13 tot 16 MP sensor nog veel beter zou zijn.
                Maar dat is niet wat Canon voor ons heeft beslist:
                Dus moeten we nu verder met 21 MP. Of ook met 10 MP sRAW1. Ik klaag niet.

                Ik houd natuurlijk nog mijn 5D bij als backup van de 5DII. Of is het omgekeerd. ?

                Jan.

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Ik heb ook een pre-oder geplaast voor de 5D MII. Ik schiet nu met de 30D en ik zat heel lang te twijfelen om de oude 5D of deze te nemen. Een van de redenen was dat ik de oude 5D nu al in huis kan hebben en de nieuwe pas rond november/december en dat ik voor het zelfde geld een 5D + grip + 50mm 1.4 + 85 1.8 kan hebben.

                  Gelukkig kan je de 5D MII ook op 10mp instellen (voor de mensen die 21mp overbodig vinden). Zelf lijkt het mij wel ideaal 21 megapixels omdat ik vaak genoeg enorme afdrukken maak (50 x 75).

                  Voor mij is de 5D MII sowieso een handige camera ivm live view (ben zelf klein en schiet alleen maar huwelijken), scherpere scherm, ''lichte'' weathersealing en wat iso prestaties een stuk beter dan mijn 30D na wat ik nu al op samples gezien hebt.

                  Daarnaast kan ik met mijn 70-200 4L en 24-105 eindelijk een mooie bokeh krijgen.

                  Ik vind het jammer dat ik de accu's van mijn 30D niet kan gebruiken wat wel in de oude 5D kon. Misschien verkoop ik uiteindelijk mijn 30D en koop ik er met de tijd een oude 5D bij als backup of zoals Jan zegt andersom
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    I

                    Ik denk dat de 5DII ongeveer 15 tot 20 voordelen heeft op de nu 3 jaar oude 5D.

                    Dus als we niet extra veel verliezen door de stap van 12,8 MP naar 21 MP, en dat verwacht ik niet, dan zijn alle andere voordelen meer dan reden voor een overstap van 5D naar 5DII.

                    .
                    Gezonde manier van denken in deze situatie.
                    Ik heb me net een 70-200 4.0 L IS aangeschaft, samen met de 24-105 momenteel hét canon setje me dunkt.

                    En de 5d verkopen... ls het niet "nodig" is ;-), zou ik hem bijhouden. maar ja....., ik denk erover nog een tussenstapje met de 1DmkIII te maken. gevoelsmatig zegt iets me, dat dat een ideaal compromis is....

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Alternatief is er ook met enkele Nikkors en een adapter. Met live view is MF eenvoudig en nauwkeurig.
                      Inderdaad, als ik zie goed, vlot en nauwkeurig dit werkt op de 50D, het is een plezier om te gebruiken.
                      Maar ja, voor velen is liveview een vies woord, geassocieerd met compaktcamera gebruikers.
                      Overigens, er zijn ook nog niet zoveel Nikkors die gaan voldoen hoor, momenteel ken ik er maar 1 (je weet wel welke)

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II



                        Spotprijs
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          De 5d II zal te bewonderen zijn op de EOS Discovery Days in Brussel.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Er is een eerste versie van Capture one pro.

                            Hierbij kan de ruis onderdrukking, en dus ook de detail weergave, voor alle ISO gelijk worden ingesteld. Of zelfs volledig worden uitgeschakeld.

                            ISO 25600 zonder ruis onderdrukking is heel indrukwekkend.
                            En toch staat er evenveel op de foto als bij ISO 320 of bij ISO 3200.

                            Edit:
                            Ik heb even de vergelijking gemaakt tussen 1DsIII RAW op ISO 1600 en 5DII RAW op ISO 1600.
                            Het resultaat is zoals ik vooraf had verwacht.

                            Edit2:
                            Ik heb even de vergelijking gemaakt tussen 5D RAW en 5DII RAW op hogere ISO.
                            De 5DII is voor RAW op 21 MP meer dan gelijk aan en zelfs beter dan de 5D op 12,7 MP.
                            En dat bij een 28,5 % toename van het aantal pxiels of 8,3 MP extra.

                            Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 1 november 2008, 21:02.

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Gezonde manier van denken in deze situatie.
                              Ik heb me net een 70-200 4.0 L IS aangeschaft, samen met de 24-105 momenteel hét canon setje me dunkt.

                              En de 5d verkopen... ls het niet "nodig" is ;-), zou ik hem bijhouden. maar ja....., ik denk erover nog een tussenstapje met de 1DmkIII te maken. gevoelsmatig zegt iets me, dat dat een ideaal compromis is....

                              Mijn gedachtengang van anderhalf jaar geleden.De 1DMKIII is inderdaad een ideaal compromis en ik gebruik er ook een 24-105 en 70-200 F4 IS op.Pracht van een combinatie.Als breedhoek gebruik ik de 16-35 II.Koop me binnenkort waarschijnlijk nog een 5D bij als lichtgewicht alternatief (en als ik nog meer breedhoek nodig heb).
                              Enige nadeel dat ik kan opnoemen van een MKIII is 't gewicht en de grootte (maar de body ligt geweldig in de hand en dit nadeel is dus eigenlijk ook weer een voordeel )
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                                Mijn gedachtengang van anderhalf jaar geleden.De 1DMKIII is inderdaad een ideaal compromis en ik gebruik er ook een 24-105 en 70-200 F4 IS op.Pracht van een combinatie.Als breedhoek gebruik ik de 16-35 II.Koop me binnenkort waarschijnlijk nog een 5D bij als lichtgewicht alternatief (en als ik nog meer breedhoek nodig heb).
                                Enige nadeel dat ik kan opnoemen van een MKIII is 't gewicht en de grootte (maar de body ligt geweldig in de hand en dit nadeel is dus eigenlijk ook weer een voordeel )
                                Is wel ver gekomen dat je een 1Dmk3 als compromis moet kiezen.... Canon zal het graag horen ;-)
                                Imagination is more important than knowledge...
                                http://www.kiekje.be

                                Comment

                                Working...
                                X