Ik vraag me eigenlijk af welke voordelen een full frame censor ( 5D) heeft ten op zichte van een cropp camera vb de Canon 30 D. In elk geval zou de 5D minder ruis hebben op hoge iso waarden.
Maar wat nog meer? Ik stel deze vraag omdat ik zelf een 30D heb met een degelijk 17-40 L objectief. Als enkel de ruis het grote voordeel is van de 5D dan zie ik geen reden om naar zo'n toestel over te stappen. Eerder zou ik dan over stappen naar de 50D. Zo kan ik mijn 17-40 objectief ook behouden.
Bedankt voor de respons
mvg
- de sensor
- grotere zoeker
- heldere zoeker
- minder ruis op hoge ISO waarden
- grotere camera
- gewicht camera
- degelijkheid van de camera
- het bokeh
En uw 17-40 is op een 5D dan ook een......................................17-40
Neem eens een 5D in de pollen en kijk eens door de zoeker, als je dan geen verschil voelt/ziet blijf dan bij uw 30D zou ik zeggen. Het verschil met mijn 350D was enorm maar dat zou waarschijnlijk ook zo geweest zijn met een 30D.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
- de sensor
- grotere zoeker
- heldere zoeker
- minder ruis op hoge ISO waarden
- grotere camera
- gewicht camera
- degelijkheid van de camera
- het bokeh
En uw 17-40 is op een 5D dan ook een......................................17-40
Neem eens een 5D in de pollen en kijk eens door de zoeker, als je dan geen verschil voelt/ziet blijf dan bij uw 30D zou ik zeggen. Het verschil met mijn 350D was enorm maar dat zou waarschijnlijk ook zo geweest zijn met een 30D.
Grtz, RF
Mijn overtuiging om - als ik groot ben (lees: als ik geld heb) - naar een fullframe te gaan, is omdat ik mijn lenzen op mijn analoge (dus 'fullframe') EOS gebruik. Man man, die 17-40 is daarop een waarlijk beest, en 70-200 is veelzijdiger qua bereik op 35mm-formaat dan op APS-C. Nadeel: ik zal nog een langere lens nodig hebben voor bepaalde toepassingen.
Comment