Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vragen van beginnende amateur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vragen van beginnende amateur

Ik ben een komplete leek op gebied van fotografie. Ik werk reeds een paar jaar met een canon powershot s50 die op reis door mijn 2 kinderen in beslag wordt genomen. Vandaar dat ik aan het uitkijken ben naar een camera met iets meer mogelijkheden.
    Mijn budget is niet zo groot ( om te starten tussen 500 en 700 euro).
    Mijn interesse gaat vooral uit naar landschappen en gebouwen met af en toe een portret en voetbal.
    Ik ga ook af en toe op reis met de motor en wil eens een paar actiefoto's maken van de mede reizigers
    Na wat zoekwerk ben ik volgende camera's tegen gekomen

Sony alpha 200
    canon 1000D of 450D
    Nikon D60

en deze met de aangeboden kitlenzen.
    Ik vermoed dat deze voor op reis meer dan voldoen maar niet echt voor voetbal en motorrijden.
    Is het verstandig om reeds een tele als kitlens erbij te nemen?
    Welke van de 3 merken heeft de beste (lees goedkoopste ) lens om voetbal acties te fotograferen.
    Tenslotte kan er mij iemand lektuur aanbevelen voor zowel beginnende fotografie als voetbalactie.
    Bestaat er een lijst waar al die afkortingen verklaart worden want momenteel kreeg ik er wel een punthoofd van

Re: vragen van beginnende amateur

Termen:

Kijk eerst welkeen je het ergonomisch vind, dus ga naar de winkel en hou ze es vast. Beslis dan welke je wil. Ze zijn alle 3 goed genoeg voor jouw doeleinden. De Canon 450D is wel ietsje duurder dan de rest.
    Als je het geld hebt, is de Canon 450D + 18-55mm IS + 55-250 IS (image stabilisation) USM (ultra sonic motor, snelle en stille motor) een goede combinatie. Die kost wel zo'n 850 EUR.