Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vragen van beginnende amateur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vragen van beginnende amateur

Ik ben een komplete leek op gebied van fotografie. Ik werk reeds een paar jaar met een canon powershot s50 die op reis door mijn 2 kinderen in beslag wordt genomen. Vandaar dat ik aan het uitkijken ben naar een camera met iets meer mogelijkheden.
    Mijn budget is niet zo groot ( om te starten tussen 500 en 700 euro).
    Mijn interesse gaat vooral uit naar landschappen en gebouwen met af en toe een portret en voetbal.
    Ik ga ook af en toe op reis met de motor en wil eens een paar actiefoto's maken van de mede reizigers
    Na wat zoekwerk ben ik volgende camera's tegen gekomen

Sony alpha 200
    canon 1000D of 450D
    Nikon D60

en deze met de aangeboden kitlenzen.
    Ik vermoed dat deze voor op reis meer dan voldoen maar niet echt voor voetbal en motorrijden.
    Is het verstandig om reeds een tele als kitlens erbij te nemen?
    Welke van de 3 merken heeft de beste (lees goedkoopste ) lens om voetbal acties te fotograferen.
    Tenslotte kan er mij iemand lektuur aanbevelen voor zowel beginnende fotografie als voetbalactie.
    Bestaat er een lijst waar al die afkortingen verklaart worden want momenteel kreeg ik er wel een punthoofd van

Re: vragen van beginnende amateur

Termen:

Kijk eerst welkeen je het ergonomisch vind, dus ga naar de winkel en hou ze es vast. Beslis dan welke je wil. Ze zijn alle 3 goed genoeg voor jouw doeleinden. De Canon 450D is wel ietsje duurder dan de rest.
    Als je het geld hebt, is de Canon 450D + 18-55mm IS + 55-250 IS (image stabilisation) USM (ultra sonic motor, snelle en stille motor) een goede combinatie. Die kost wel zo'n 850 EUR.
    De 1000D zou ik niet kopen, die biedt veel te weinig waar voor z'n geld (afgeslankte versie). Sony en Nikon hebben ook kitversies met telelens, en die zijn een stuk goedkoper. Met zo'n standaardkit lens van 18-55mm kom je niet toe voor voetbal of motorrijden (bewegend he).

Comment

Ik kan momenteel enkel voor Canon spreken. Van de rest ken ik minder.

Een 400D/1000D/450D met 18-55 IS kitlens en 55-250 tele is een meer dan uitstekende set om mee te starten. De kitlenzen zijn beiden gestabiliseerd en voor hun geld van puike kwaliteit. Met 250mm zal je voor de voetbal wel wat heen en weer moeten lopen en de resultaten bij slecht licht zullen vaak wat tegenvallen, maar je moet ook niet alles ineens willen natuurlijk. Lenzen die ook bij slecht licht goed presteren zijn heel duur en op zich al anderhalf tot tweemaal je budget voor het totaal.
      Maar voor jouw budget is dit een uitstekende set.

je kan dat pakketje ook zelf samenstellen door hier in de rubriek 'aangeboden' naar tweedehands materiaal te zoeken. Vaak nog in garantie en tenzij anders vermeld in uitstekende staat, maar wel veel goedkoper. Pin je niet vast op de body. Je beeldkwaliteit hangt veel meer van je lenzen af. of je nu een 350D, 400D, 450D of 1000D neemt, maakt op zich eigenlijk niks uit. Het zijn de lenzen die het hem doen.

Succes!
      ______
      www.vue.photo

Comment

ik heb me ook een 2-tal weekjes geleden een camera gekocht.

Ik heb de canon 350D kit(rebel xt) gekocht via ebay van een topseller 'ebestdeal4u' in het verenigd koninkrijk.
        met een aantal bonussen bij voor 320€ met verzending.
        Neem eens een kijkje deze verkoper doet dagelijks dagveilingen.
        De kit is in 1week tijd zonder enkel probleem en in perfecte staat geleverd.
        dan heb je toch wel nog wat over van je budget voor een tele-objectief.

Ik ben dit weekend naar standaard boekhandel geweest en heb me de boeken van Scott Kelby gekocht over digitale fotografie. Ik kan je deze boeken zeker aanraden( 20€/stuk)

Mvg Rebel

Comment

Een site om ook eens te kijken

Comment

Working...
          X