Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 / Sony A350

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 / Sony A350

Mijn Panasonic FZ50 is tijdens mijn vakantie kapotgegaan dus ben ik nu toe aan een nieuwe. een mooi moment om nu over te stappen op een spiegelreflex.
    Na veel onderzoek op het net en in winkels zie ik door de bomen het bos niet meer. Wel blijf ik hangen bij drie toestellen die mij bevallen. De Nikon D80, Sony A350 en Nikon D60. De D80 ligt mij het best in de hand (voelt heel solide aan) maar is wel veel duurder in vergelijk met de andere terwijl hij toch al uit 2006 is. De andere zijn nog van dit jaar. De D60 heeft maar 3 af punten(zie ik als nadeel)
    Kan iemand mij adviseren wat ik nu het beste kan doen. Ik fotografeer veel binnen in mijn atelier zonder flits ( ging zeer goed met de FZ50) maar maak ook veel natuurfoto's.

Is de D80 echt een betere camera dan de andere twee?, zou toch moeten voor het verschil in aankoopsprijs

Re: Nikon D80 / Sony A350

Wat dacht je van dit topic.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Er staan zoveel draadjes op BD.

Volgens mij kan BD beter de zoekslag opheffen.
    mvg
    Antoine
    Last edited by antoine200; 7 september 2008, 12:42.

Comment

Koop het toestel dat je het best in de hand ligt en koop daarbij een heel lichtsterk objectief aangezien je niet graag flitst.
      Dit zal z'n prijskaartje hebben natuurlijk.

Of..................... koop terug een Panasonic waar je tevreden van was.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

de Nikon D80 is een klasse hoger dan de D60. Dit is geen instapper meer.

Enkele fotografische eigenschappen zijn beter bij de D80, enkele nieuwe snufjes 'van de nieuwe lichting' zitten er dan wel niet op (Live View - beeldstabilisatie/lenzen - ...).

Enkele grote voordelen van de D80 :

- is stuk groter en ligt enorm goed in de hand
        - heeft een schermpje bovenaan (wijlen D50 had dat nog, later werd met de D40 en D40X, D60, ... op bespaard)
        - heeft een scherpstelmotor (enorm veel lenzen dus die direct werken , met Af)

Ik zou dus gaan voor de D80. Het is leuk om te kunnen starten met het allernieuwste van de markt maar na een tijdje zal je toch meer hebben aan het echte binnenwerk van het toestel.

Het is een beetje als kiezen tussen een ervaren vrouw van 30 en ... een jonge meid van 20 die amper kan koken...
        Kies....
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Working...
        X