Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D en D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 5D en D700

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    ... Bij Canon zal dit soort middenklasse-camera's steeds een gecastreerde 1Ds blijven, bij Nikon zit zowat alle functionaliteit van de D3 in de D700.
    maar dat is wel de eerste keer bij Nikon: de D200 had duidelijk niet de funktionaliteit van de D2.
    Ik kan me trouwens voorstellen dat een aantal D3 kopers van vorig jaar heimelijk aan het vloeken zijn geweest toen de D700 uitkwam, want het prijsverschil is toch wel erg groot voor een wat grotere snelheid, een betere zoeker, een ingebouwde betere batterij, een dubbele CF kaart, en een betere sluiter. De enigen die een D3 echt nodig hebben in plaats van een D700 lijken me de sportfotografen te zijn, en die lopen toch niet met zijn duizenden rond in belgië. Ik ben benieuwd hoe de verkoop van de D3 gaat evolueren de komende maanden. Zal ook wel afhangen ook van de precieze kwaliteiten van de D3x, nietwaar?
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      maar dat is wel de eerste keer bij Nikon: de D200 had duidelijk niet de funktionaliteit van de D2.
      Ik kan me trouwens voorstellen dat een aantal D3 kopers van vorig jaar heimelijk aan het vloeken zijn geweest toen de D700 uitkwam, want het prijsverschil is toch wel erg groot voor een wat grotere snelheid, een betere zoeker, een ingebouwde betere batterij, een dubbele CF kaart, en een betere sluiter. De enigen die een D3 echt nodig hebben in plaats van een D700 lijken me de sportfotografen te zijn, en die lopen toch niet met zijn duizenden rond in belgië. Ik ben benieuwd hoe de verkoop van de D3 gaat evolueren de komende maanden. Zal ook wel afhangen ook van de precieze kwaliteiten van de D3x, nietwaar?
      de D200 stond als camera ook wat verder dan de 20D en de 5D...

Bezitters van een 1DsIII gaan nu ook niet onmiddellijk staan juichen ... maar als je maar één camera wil kopen en dat moet absoluut de beste camera zijn die je kon kopen in je leven, moet je er eentje kopen de dag voor je sterft. En daar heb je ook niet veel aan...
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
        Ik ben zelf aan het twijfelen tussen D700 en 5D.

Ik heb al enkele testshots gemaakt met de D700. Ik kon vreemd genoeg niet snel scherpstellen met een breedhoeklens.

Bekijk hier de onscherpe foto's op mijn blog.

Hoe zijn jou ervaringen? Ook andere D700 of D3 gebruikers mogen gerust antwoorden.

Ik ben jullie dankbaar.
        In de link uwe tweede foto, das de sjiekste van heel Hasselt wat ge daar gefotografeerd hebt !

Comment

de D200 stond als camera ook wat verder dan de 20D en de 5D...

Bezitters van een 1DsIII gaan nu ook niet onmiddellijk staan juichen ... maar als je maar één camera wil kopen en dat moet absoluut de beste camera zijn die je kon kopen in je leven, moet je er eentje kopen de dag voor je sterft. En daar heb je ook niet veel aan...
          Klopt.
          Nu ik de D700 heb zal het voor een hele tijd duren eer ik nog aan een nieuwe camera zal denken, ongeacht de pixels of nieuwe functies.
          De D700 levert schitterende beelden op die makkelijk op A2 (!) formaat aangewend kunnen worden. Meer is er voor mij zeker niet meer nodig.
          Bovendien heb ik begrepen dat ook de topobjectieven tegen hun maximum scheidend vermogen aanlopen bij zo'n 14 à 16 miljoen pixels.
          Dus discussiëren over wat uiteindelijk de beste camera is lijkt mij een verhaal zonder einde te zijn en uiteindelijk toch een beetje zinloos.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Klopt.
            Nu ik de D700 heb zal het voor een hele tijd duren eer ik nog aan een nieuwe camera zal denken, ongeacht de pixels of nieuwe functies.
            De D700 levert schitterende beelden op die makkelijk op A2 (!) formaat aangewend kunnen worden. Meer is er voor mij zeker niet meer nodig.
            Bovendien heb ik begrepen dat ook de topobjectieven tegen hun maximum scheidend vermogen aanlopen bij zo'n 14 à 16 miljoen pixels.
            Dus discussiëren over wat uiteindelijk de beste camera is lijkt mij een verhaal zonder einde te zijn en uiteindelijk toch een beetje zinloos.
            Nuchtere besluitvorming
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
              Ik heb daar alvast zeker geen spijt van Erik, had ik nu bv. een D700 gekocht 2450 € met batterijgrip, een extra battererij EN-EL4 + aangepaste lader en deksel, dan was ik ook een dikke 3.000€ kwijt, nu heb ik voor mijn D3 3.775€ betaald OK dat scheelt nog 700€, maar daarvoor heb ik ook door jou genoemde betere sluiter,
              zeer nauwkeurige, duurzame sluiter vervaardigd uit Kevlar en koolstofvezel : standaard getest voor 300.000 ontspancycli
              2CF kaarten wat heel intressant is, een betere 100% zoeker,géén onstabiele grip, enkele knoppen en een display méér die het bedienen makkelijker en eenvoudiger maken, een nog betere afdichting, het perfecte batterijdeksel en compartiment met goudcontacten waar de kans op slecht contact en oxidatie veel kleiner is,

Ik geef toe, moesten de twee tesamen op de markt zijn gekomen, dan had ik mischien ook voor de D700 gekozen, en dan zou ik de smaak van de D3 niet hebben gekend, maar ik zou zeker uitgekeken naar de grip enzo.
              Maar stel dat ik nu het aanbod zou krijgen om mijn D3 in te ruilen tegen een D700 met teruggave van 1200€, dan zou ik het niet doen, de D3 is werkelijk een machtig toestel om mee te werken, niet alleen de opnamesnelheid van het aantal beelden per seconde is hoger, maar het ganse toestel is een stuk sneller, en in het bijzonder de spiegel, bij de D3 bedraagd de zoekerverduisteringstijd slechts 0,055 sec. waar dat bij de D700 opvallend langer is, en ook niet wordt vernoemd in hun documentatie.
              Ik zou het durven vergelijken met een Mercedes ML tegenover mijn Mercedes B200, beiden heel goed, en even luxieus maar toch ......

Wat ik wel spijtig vind bij de D3 tegenover de D700, is dat je er niet de mogelijkheid hebt om rasterlijnen te projecteren op het matglas zoals bij de D700 en mischien de zelfreinigende sensor (hoewel ik daar niet echt in geloof)

Wat betreft de nieuwe D3X die er aankomt, (dat weten we natuurlijk nog niet), maar ik veronderstel dat deze van een gans andere klasse zal zijn, die terug het maximuum of méér van je objectieven zal vragen, en ik vrees ervoor dat deze ook trager zal zijn, en minder geschikt voor hoge iso, en wie heeft nu echt behoefte aan 24 megapixels.

Ik denk dat de D3 tegenover de D3X een beetje in verhouding zullen staan als in de tijd de D2H tegenover de D2X, ik heb ze ook beiden gehad, en vond de D2H met slechts 4 megapixels ook een topper qua beeldweergave, volgens mij zelfs beter dan de D2X, maar daar was 4 Megapixels dan wel wat krap, hoewel ik er ook vergrotingen van 50X75 heb van afgedrukt die nog heel goed waren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik Wat ik wel spijtig vind bij de D3 tegenover de D700, is dat je er niet de mogelijkheid hebt om rasterlijnen te projecteren op het matglas zoals bij de D700
                Het kost een kleine €50 om het B-type matglas te vervangen door een E-type matglas maar het is zeker een blaam aan NIkon dat ze dit er niet standaard in plaatsten.
                Als je de €50 er voor over hebt, het is zeer gemakkelijk te vervangen.
                Merk wel op dat het raster niet on demand is zoals er soms wordt neer geschreven maar gewone permanent fijne streepjes in de zoeker, die niet oplichten.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb daar alvast zeker geen spijt van Erik, had ik nu bv. een D700 gekocht 2450 € met batterijgrip, een extra battererij EN-EL4 + aangepaste lader en deksel, dan was ik ook een dikke 3.000€ kwijt, nu heb ik voor mijn D3 3.775€ betaald OK dat scheelt nog 700€,

Wat ik wel spijtig vind bij de D3 tegenover de D700, is dat je er niet de mogelijkheid hebt om rasterlijnen te projecteren op het matglas zoals bij de D700 en mischien de zelfreinigende sensor (hoewel ik daar niet echt in geloof)
                  Als ik dit had willen kopen, batterijgrip + EN-EL4+lader en deksel, dan had ik waarschijnlijk ook getwijfeld.
                  Ik heb nu voor het eerst geen grip onder de camera en ik moet zeggen dat ik hem tot nog toe niet mis.
                  Ten eerste gaat een lading batterij behoorlijk lang mee en ten tweede maak ik tegenwoordig niet zoveel meer gebruik van de portretstand omdat ik de portretfotografie vaarwel heb gezegd.

Die toegevoegde snufjes, rasterlijn, horizon etc zal wel mooi zijn maar is voorlopig voor mij nog niet weggelegd.
                  Net als de 51 AF punten, is natuurlijk geweldig, maar ik ben gewend zelf te bepalen waarop scherp gesteld wordt en het juist uitkaderen heb ik ook altijd zelf bepaald daar heb ik dan ook geen hulpmiddel of PS voor nodig.

Alles is natuurlijk zeer persoonlijk en de meeste zullen misschien zeggen: Antoine je bent oud.
                  mvg
                  Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                    Alles is natuurlijk zeer persoonlijk en de meeste zullen misschien zeggen: Antoine je bent oud.
                    mvg
                    Antoine
                    Hoho Antoine, ooit zal je oud worden, maar daar heb je nog alle tijd voor
                    Jammer dat het leven is als een rol toiletpappier, hoe kleiner ie wordt hoe sneller ie kleiner wordt.

Comment

• Re: EOS 5D en D700

Jammer dat het leven is als een rol toiletpappier, hoe kleiner ie wordt hoe sneller ie kleiner wordt.
                      OT ... leuke quote ... helaas waar

Comment

Wel een pluspunt voor Nikon dat ik was vergeten aan te geven : de manier waarop de Nikon flits op de flitsschoen wordt vastgezet : geen draaiwiel, maar gewoon een 'hendel'
                        Met mijn 430 EX II is dat toch ook een hendeltje en geen draaiwieltje.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Met mijn 430 EX II is dat toch ook een hendeltje en geen draaiwieltje.
                          idem voor de 580EX II
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

550EX is wel draaien...
                            5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                            Fuji Finepix F30

Comment

580EX I ook, maar of dat nu een nadeel is... ook met dat wieltje haal ik die flits er op één seconde af met één hand: draaien met de duim, trekken met je vingers en je hebt hem in je handen...
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Ik dacht dat er ook nog een 85 zou zijn ?

Jan.

Comment

Working...
                                X