Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ben ik de eerste met een foto?

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
    Dag iedereen,

ik heb de knoop doorgehakt.
    Na 7 jaar fotograferen - met onderandere de Minolta Dynax 4, Dynax 5, Dynax 5D en de Sony Alpha 100 (met accessoires) - heb ik de Alpha 900 gekocht.
    Ineens een grote sprong, waarom? Ik wilde al een tijdje graag overstappen naar een iets professioneler toestel, zonder daarbij van merk te moeten veranderen.
    De Alpha 700 was aanvankelijk een optie, maar dan had ik nog steeds een toestel met een APS-size sensor en zou ik de groothoek nog dikwijls op één van mijn analoge SLR's gebruiken.
    Nu ... diafilm begint zo stilaan duur te worden, en laten ontwikkelen duurt steeds langer. Bovendien haal ik met mijn filmscanner niet de scherpte en zuiverheid van een digitale opname.
    Ik weet dat ik met mijn huidige objectieven niet het uiterste uit de A900 kan halen, maar ik heb nu een camera waarmee ik meerdere jaren verder kan, en eindelijk eens kan denken aan een volgend nieuw objectief i.p.v. aan een volgende DSLR als tussenoplossing, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
    Bovendien kon ik vorige week nog genieten van de Sony cashback-actie van 10%.

En dan nu een foto.
    Ik ben door de feestdrukte van de laatste dagen nog niet buiten geweest met de camera, maar kan toch al dit testfotootje, zo uit de camera, laten zien.
    Gemaakt met mijn "analoge Minolta kitlens", een gewone 28-100, 3.5-5.6, op ISO-400, 1/80 sec, F/5.6 en 60mm. JPEG extra fijn, D-R+, WB schaduw.

'k Weet dat het verre van een ideale testfoto is, maar ik hoop de komende dagen eens naar buiten te trekken om de camera wat beter uit te testen.

Proficiat met uw aankoop David, das een hele machine waar ge nu mee rond loopt
    Goed idee van u om nog van de CB te profiteren, heb hetzelfde gedaan en me op de valreep ne 700 gekocht
    Full frame zal voor 2010 zijn
    Binnenkort eens afspreken voor ne "test in real time" hé

Veel plezier ondertussen met uw nieuwe aanwinst

Comment

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

The Leica Sofort 2 Burton Edition delivers premium design and hybrid convenience—but at twice the price of competitors, is it luxury or just Leica branding?

Comment

Ook eindelijk de stap gezet naar deze prachtige FF camera...al sinds de aankoop van mijn 7D keek ik al uit naar een FF en heb spijtig genoeg moeten wachten op deze Sony om al mijn objectieven en accesoires te kunnen gebruiken.
        Nog even geprofiteerd van de cash back actie.
        De kwaliteit tov de KonicaMinolta 7D en de Sony A200 mag er echt wel zijn.
        De A900 is een echte no nonsens camera zonder onnodige toeters en bellen maar om echt te fotograferen puur sang !
        Op alle mogelijke sites zijn er oneindige discussies te lezen ivm met het ontbreken van live view , géén filmfunctie , hoge ruis , géén ingebouwde GPS....en blablabla.
        Voor mijn soort fotografie is dit de perfecte camera vermits ik...
        1 ) voor 80% fotografeer op iso 100 en de overige op iso 200 en 400. De ruis op hogere iso's kan mij dus gestolen worden.
        2 ) totaal géén interesse in film , anders had ik mij al lang een filmcamera gekocht.
        3 ) met de perfecte zoeker als die van de A900 is een live view enkel een gadget .
        4 ) ingebouwde GPS ? Niet echt nodig als ik bijna altijd in studio werk...en de weg naar mijn studio weet ik nog steeds te vinden
        De A900 voldoet aan alle eisen die ik stelde tov de Minolta 7D...
        Méér scherpte , hogere resolutie , snellere en preciesere AF , minder of géén last van moiré , constantere en beter belichte flitsopnames in combinatie met de Sony HVL-58 , afstelbare AF , grotere zoeker en LCD....
        kortom....alles wat ik verwachtte van dit toestel is voor mij uitgekomen en zodoende de perfecte camera voor mij.
        Ik ben al lang geleden gestopt met het lezen van nietes welles topics over camera's op verschillende sites waar mensen oneindig blijven discussieren over dikwijls details die niets aanbrengen.
        Ik kan enkel zeggen dat ik 200% tevreden ben van mijn investering ondanks wat op sommige sites over dit toestel beweerd word.
        Sommigen hebben mischien de nodige euro's om een Nikon D3x te kopen die 3x ( vandaar die 3x ) meer kost en waarschijnlijk maar een fractie beter is wat in de praktijk op normale afdrukgroottes niet te zien is , maar voor deze prijs en om de reden dat ik al mijn andere apperatuur wil behouden , kan ik niets beters kopen.
        Een goede raad aan degenen die het nodig vinden om eindeloos te bijven vitten op onbenullige details...steek uw tijd in het leren kennen van uw toestel en het fotograferen en je kan uit iedere fototoestell prachtige opnames halen ...FF of APS-C !!!

Comment

Proficiat met de aankoop Altijd leuk dat je 100% voldoening hebt na een aankoop

Een goede raad aan degenen die het nodig vinden om eindeloos te bijven vitten op onbenullige details...steek uw tijd in het leren kennen van uw toestel en het fotograferen en je kan uit iedere fototoestell prachtige opnames halen ...FF of APS-C !!!
          Feit!!
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Proficiat and have fun....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Proficiat and have fun....

Yep
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavan Bekijk bericht
                Niet helemaal waar, tenzij je uitsluitend buiten bij zon foto's neemt. Met sommige toestellen kan je de ene foto wel nemen en bij andere liever niet. Bij sommige toestellen moet je investeren in lichtsterkt glas, bij ander toestel is dat minder nodig. Etc...

Klinkt wel altijd mooi zo'n uitspraak en ze staat hier 5314x te lezen op BD, maar de realiteit is minder rooskleurig, kan je toch moeilijk ontkennen.

Comment

QUOTE=mavan;2111575]
                  Ik kan enkel zeggen dat ik 200% tevreden ben van mijn investering ondanks wat op sommige sites over dit toestel beweerd word.
                  [/QUOTE]

Daar is zelden een toestel waar de gebruikers tevredenheid zo hoog ligt als bij de a900.
                  Zoals Reichmann het zegt, het toestel met het grootste WAUW effect, zelfs op hoge ISO (RAW en goede converter) is het toestel in het geheel niet slecht in tegenstelling tot wat er beweerd wordt. De D3X presteert op dat gebied wel beter en zekers in jpeg mode. Wat JPEG op hoge ISO betreft zou Sony mijn inziens toch een verbetering mogen doorvoeren.

Dit is wat personen die overgeschakeld zijn van Canikon naar de A900 te vertellen hebben.

opvallend is dat ook de kwaliteit van de Sony/CZ lenzen, door vele gebruikers herhaaldelijk aangehaald wordt als een groot pluspunt.
                  de concurrentie mag dan wel meer lenzen hebben in hun aanbod maar ....

Comment

Over één zaak ben ik ondertussen wel overtuigd...en dat is de sterkte van de Body.
                    Een paar dagen geleden is de mijne wat ongelukkig ten val gekomen op de beton toen ik in de MECC in Maastricht ongelukkig onderuit ging op een schandalig gladde vloer van de parking ( gepolijste beton en dan ongestrooid met dit weer ) !
                    Ik hield mijn hart al vast....heb daar alles wat hollander en parkingwachter was uitgescholden...maar zonder reden .
                    Géén bluts , geen kras zelfs géén verf af....alles werkt perfect.
                    Ik had wat schrik voor de Anti Shake omdat deze in mijn 7D ook ooit stuk gegaan is door een val omdat de kat des huizes besloten had om mijne Minolta effe van de tafel te flikkeren ( gelukkig nog onder garantie ) ...maar deze keer géén probleem !
                    Wel niet voor herhaling vatbaar maar toch wel een geruststelling .
                    Ik overweeg wel de aanschaf van nog een Carl Zeiss omdat mijn 16-80 CZ enorm goed presteert in combinatie met de 7D en A200 en ik ervan overtuigd ben dat objectieven die speciaal gebouwd zijn voor digitaal toch dat ietsje méér nog kunnen geven.
                    Mijn vaste brandpunten presteren heel goed op de A900 maar mijn 24-105 valt eigenlijk wat tegen.
                    Daarom dat ik wacht op de " aangekondigde " Carl Zeiss 24-105/4 als walk-arround en reportage-objectief.
                    De 24-70 CZ is mij wat krap in bereik en die 2.8 heb ik eigenlijk niet echt nodig.
                    Alle Sony's hebben blijkbaar wel één kenmerk gemeen na het fotograferen met de 200,350,700 en 900 en dat is dat ze allemaal nogal krap en volgens velen onderbelichten.
                    Ik kan mij hier volledig mee aansluiten.
                    Als ik een grijskaart fotografeer onder identieke omstandigheden met al deze toestellen en dit vergelijk met de belichting van de 7D dan merk ik duidelijk dat de sony's toch 0,5 stops donkerder fotograferen.
                    Daarom dat ik steeds met een correctie van + 0,7 stops werk.
                    Waarom Sony daarvoor gekozen heeft blijft mij een raadsel maar een reden zou de DRO (dynamic range optimizer ) kunnen zijn ???
                    Misschien dat Sony er bij de belichting de voorkeur aan geeft om ervoor te zorgen dat de lichte partijen niet uitgebleekt worden en dan softwarematig de donkere partijen ophalen.Het is maar een idee !
                    Ook als ik in studio werk en dus opvallend licht meet en fotografeer op manueel zijn de foto's steeds 0,5 stops donkerder als bij de 7D bij dezelfde instellingen.
                    Géén probleem als je daar rekening mee houd.
                    Waarschijnlijk ligt daar ook gedeeltelijk het probleem van te hoge ruis.
                    Dat je steeds de opnames achteraf lichter moet maken...en in die richting schuiven in PS of LR leidt steeds tot meer ruis.
                    Mijn ervaring is....belicht ruim zodat je achteraf ongeveer -0,3 stops moet verdonkeren ipv de foto's lichter te maken en ruis zal géén obstakel zijn.
                    De A900 heeft trouwens zo een groot dynamisch bereik ricting lichte partijen dat dit géén probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Niet helemaal waar, tenzij je uitsluitend buiten bij zon foto's neemt. Met sommige toestellen kan je de ene foto wel nemen en bij andere liever niet. Bij sommige toestellen moet je investeren in lichtsterkt glas, bij ander toestel is dat minder nodig. Etc...

Klinkt wel altijd mooi zo'n uitspraak en ze staat hier 5314x te lezen op BD, maar de realiteit is minder rooskleurig, kan je toch moeilijk ontkennen.
                      Ik weet niet of je bedoelt dat jouw D80 beter presteert dan de A900 in low light. Ik denk dat je dan toch bedrogen uitkomt.
                      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Daarom dat ik steeds met een correctie van + 0,7 stops werk.
                        Waarom Sony daarvoor gekozen heeft blijft mij een raadsel maar een reden zou de DRO (dynamic range optimizer ) kunnen zijn ???
                        Misschien dat Sony er bij de belichting de voorkeur aan geeft om ervoor te zorgen dat de lichte partijen niet uitgebleekt worden en dan softwarematig de donkere partijen ophalen.Het is maar een idee !
                        Ook als ik in studio werk en dus opvallend licht meet en fotografeer op manueel zijn de foto's steeds 0,5 stops donkerder als bij de 7D bij dezelfde instellingen.
                        Géén probleem als je daar rekening mee houd.
                        Waarschijnlijk ligt daar ook gedeeltelijk het probleem van te hoge ruis.
                        Dat je steeds de opnames achteraf lichter moet maken...en in die richting schuiven in PS of LR leidt steeds tot meer ruis.
                        Mijn ervaring is....belicht ruim zodat je achteraf ongeveer -0,3 stops moet verdonkeren ipv de foto's lichter te maken en ruis zal géén obstakel zijn.
                        De A900 heeft trouwens zo een groot dynamisch bereik ricting lichte partijen dat dit géén probleem is.
                        Proficiat met de aankoop!
                        Fijn ook te lezen, via iemand die het toestel werkelijk bezit, en blijkbaar al grondig uitgetest heeft.
                        Info waar we iets aan hebben en de eigenlijke bedoeling is van een forum.... (denk ik toch )
                        Last edited by Petronix; 12 januari 2009, 09:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
                          Ik weet niet of je bedoelt dat jouw D80 beter presteert dan de A900 in low light. Ik denk dat je dan toch bedrogen uitkomt.
                          Geen flauw benul hoe iemand dat zó kan interpreteren

Ik bedoel net, dat je met een oude D50 of D70 bijvoorbeeld minder mogelijkheden hebt dan een D700 of vergelijkbaar, als de omstandigheden moeilijk zijn.

Maar niet iedereen loopt evensnel tegen die beperkingen van hun toestel aan.

Comment

Daarom dat ik wacht op de " aangekondigde " Carl Zeiss 24-105/4 als walk-arround en reportage-objectief.
                            't is een G die "aangekondigd" is geen CZ
                            Als we naar de huidige G's kijken...

Comment

Of het een CZ of G is maakt mij niet uit !
                              Als ze maar goed presteert !

Comment

Over één zaak ben ik ondertussen wel overtuigd...en dat is de sterkte van de Body.
                                Gefeliciteerd met de aankoop, en met de succesvolle afloop van je sterkte-test .

Nog veel succes ermee !

Alle Sony's hebben blijkbaar wel één kenmerk gemeen na het fotograferen met de 200,350,700 en 900 en dat is dat ze allemaal nogal krap en volgens velen onderbelichten.
                                Ik kan mij hier volledig mee aansluiten.
                                Inderdaad. Bij mij zit belichting dikwijls op +0.3. +0.7 komt wel veel minder voor...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X