Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wie gebruikt hier deze camera, NIEMAND
    Wat hebben we gezien van beelden uit deze camera, GEEN ENKEL.
    Op dit Canikon-forum zitten in verhouding weinig gebruikers van andere merken, en dus nog minder die een FF willen. Misschien dat GPMotors er binnenkort eentje heeft hé .

Als je echt geïnteresseerd bent, ga dan kijken op www.dyxum.com.
    Last edited by K-2; 1 december 2008, 10:18.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Nikon en Canon zijn marktleider omdat ze het beste systeem hebben punt amen en uit!

En ze zijn in het digitale tijdperk alleen maar sterker geworden omdat ze op dat vlak het innovatiefst waren.
      De anderen hadden gewoon geen DSLR's LOL. Het enige wat dat met marketing te maken heeft is dat ze veel beter de markt voor DSLR's hebben kunnen inschatten.

De argumentatie dat Canon niet innovatief zou zijn is zo lek als een zeef dat ik er zelf niet op ga reageren.

Voor iedereen die in apparatuur wil investeren is het systeem het enigste dat echt belangrijk is. De body is daar maar een onderdeeltje van en op zichzelf zo goed als niets zeggend.
      Ik heb het even rood voor je gemarkeerd, EN onderstreept......

Comment

Voor de mensen geinteresseerd in de A900 gewoon deze post skippen

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        Ik heb het even rood voor je gemarkeerd, EN onderstreept......
        Ah je snapt dus niet wat er met systeem bedoeld wordt? allee dat veronderstel ik dus. Beste systeem wil niet zeggen het innovatiefst. En je antwoord ging nergens over het systeem waar de post eigenlijk over ging. Je begon over het EOS systeem waar het hier niet over ging want nog eens ik had het over Canon en Nikon. En de eerste nikon EOS zal nog lang op zich laten wachten vrees ik want dat is Canon terminologie.

En voor je andere zin die je zo mooi roodmarkeert. Daar moet je toch eens duidelijker lezen. Er staat "op dat vlak"....dus weer niet algemeen het innovatiefst of zo. En tja zoals er ook al staat de anderen hadden gewoon geen DSLR's.........

Hopelijk moet je nu geen 4de keer gaan quoten want het zou toch duidelijk moeten zijn! Dacht ik natuurlijk. Of ik mij vergis zal ik wel te weten komen zekers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Voor de mensen geinteresseerd in de A900 gewoon deze post skippen

Ah je snapt dus niet wat er met systeem bedoeld wordt? allee dat veronderstel ik dus. Beste systeem wil niet zeggen het innovatiefst. En je antwoord ging nergens over het systeem waar de post eigenlijk over ging. Je begon over het EOS systeem waar het hier niet over ging want nog eens ik had het over Canon en Nikon. En de eerste nikon EOS zal nog lang op zich laten wachten vrees ik want dat is Canon terminologie.

En voor je andere zin die je zo mooi roodmarkeert. Daar moet je toch eens duidelijker lezen. Er staat "op dat vlak"....dus weer niet algemeen het innovatiefst of zo. En tja zoals er ook al staat de anderen hadden gewoon geen DSLR's.........

Hopelijk moet je nu geen 4de keer gaan quoten want het zou toch duidelijk moeten zijn! Dacht ik natuurlijk. Of ik mij vergis zal ik wel te weten komen zekers?
          Ik ga hem maar skippen....

Comment

Dat zal het beste zijn denk ik.

Comment

After the hiccups with the Sony Alpha 900 and its somewhat less than expected low-noise qualities, you can bet the Nikon engineers were focused on not repeating the same mistake Sony made.

Comment

Mag ik ook iets zeggen in deze kabel?
                Ik weet iemand die er eentje heeft !!!

HIER

Val dieje mens nu nie lastig he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GP Motors Bekijk bericht
                  Heeft iemand hier ervaringen met een aankopen bij Foto Konijnenberg?
                  Ja heb al het een en het ander besteld bij konijn, vroeger nog in Nederland en nu in Turnhout.
                  service is vrij goed en correct.
                  FotoRubens (of stduio73) en Fotokonijnenberg zijn de 2 vestigingen waar ik het meeste fotomateriaal koop. Voor sommige producten is de ene goedkoper dan de andere en omgekeerd.
                  kamera.express.nl heb ik minder ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    After the hiccups with the Sony Alpha 900 and its somewhat less than expected low-noise qualities, you can bet the Nikon engineers were focused on not repeating the same mistake Sony made.
                    Da's inderdaad mogelijk, maar je betaalt voor de Nikon-body met deze sensor dan ook zowat €4500 meer, en met wat geluk (- of pech, 't is maar hoe je het bekijkt -) is er straks een firmware update en is er geen verschil meer...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Nog een voorbeeld waar te zien is, wat ik bedoel met de 'smeared' en "bewerkte" look van A900 beelden op lage ISO.

Als je kijkt naar wateroppervlak linksboven, dat kan je moeilijke mooi scherp noemen.
                      Hetzelfde over de rotsen, het lijkt alsof pixels uitgesmeerd zijn over andere...

Ook hier: kijk naar de textuur van de rotsen. Waar is dat razorsharp detail?

Kan je toch moeilijk je photoshop ventser openen en bewerken op 100% & 200%, tewijl je denkt bij jezelf: "ja nu heb ik het walhalla van beeldkwaliteit bereikt, nu kan ik stoppen".

Ik zou persoonlijk liever kijken naar een D700 beeld en genoegen nemen met 12 MP.

De eerste beelden tonen dat de D3x niet hetzelfde soort pixels heeft in z'n output, dus dat is alvast positief. (bijv.http://chsvimg.nikon.com/products/im...g/pic_009b.jpg)

En als je beetje rondkijkt, zijn er nog heel veel mensen met dezelfde kritiek op de A900.
                      Behalve in A900 topics natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                        Mag ik ook iets zeggen in deze kabel?
                        Ik weet iemand die er eentje heeft !!!

HIER

Val dieje mens nu nie lastig he
                        Wie zegt dat hij er één heeft?
                        Het kan zijn dat hij eerst zijn 2 andere moet verkocht krijgen alvorens hij een A900 gaat aanschaffen.
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Nog een voorbeeld waar te zien is, wat ik bedoel met de 'smeared' en "bewerkte" look van A900 beelden op lage ISO.

Als je kijkt naar wateroppervlak linksboven, dat kan je moeilijke mooi scherp noemen.
                          Hetzelfde over de rotsen, het lijkt alsof pixels uitgesmeerd zijn over andere...

Ook hier: kijk naar de textuur van de rotsen. Waar is dat razorsharp detail?

Kan je toch moeilijk je photoshop ventser openen en bewerken op 100% & 200%, tewijl je denkt bij jezelf: "ja nu heb ik het walhalla van beeldkwaliteit bereikt, nu kan ik stoppen".

Ik zou persoonlijk liever kijken naar een D700 beeld en genoegen nemen met 12 MP.

De eerste beelden tonen dat de D3x niet hetzelfde soort pixels heeft in z'n output, dus dat is alvast positief. (bijv.http://chsvimg.nikon.com/products/im...g/pic_009b.jpg)

En als je beetje rondkijkt, zijn er nog heel veel mensen met dezelfde kritiek op de A900.
                          Behalve in A900 topics natuurlijk.
                          Hetgeen wat je volgens mij aan het doen bent is ofwel zeggen
                          -sorry ik weet niets af van fotografie en zever zo maar wat in het rond en doe al het mogelijke om de a900 in een slecht daglicht te plaatsen om mijn merkske waar ik aan vast zit te verdedigen.
                          -tracht mensen zoveel mogelijk te verwarren door wat disinformatie de wereld in te sturen

(denk eigenlijk het 1ste)

zoals ik al eerder gezegd heb, misschien al een maand terug in dit draad(je) heeft de nikon d3x een beter in camera-jpeg dan de d900, had toen verwacht dat verkoopprijs van de d3x 5 a 6000 euro zou wezen, hetgeen dat ik nog veel vond. Heb me daar iets in vergist want het is 7000 euro geworden, sorry daarvoor. Maar sony kan wat JPEG betreft met de a900 nog altijd op d3x nivea komen door een firmware upgrade. (ref a700 en d300)
                          Zoals ik al eerder uitgestippeld heb kun je ook in JPEG met de a900 zeer goede resultaten halen maar met de juiste instellingen.
                          Zult mij niet horen zeggen dat de d3x geen beter toestel is dan de a900, maar ik zou meer dan zot moeten zijn om er zoveel geld aan te spenderen. Kan met het prijsverschil 3 van de beste topzoomlenzen mee kopen.

Daarbij zal het met de juiste RAW-converter heel moeilijk worden om de A900 te kloppen in RAW-formaat.

Wat de beelden hierboven betreft Nikon heeft werelds topfotografen op pad of in de studio gestuurd om voorbeeldopnames te maken met de D3X. (kostelijk maar klant betaalt toch)
                          Het geen je te zien krijgt is een selectie van het beste van het beste.

Wat je te zien krijgt op de sony voorbeelden is zekers niet door een pro gemaakt , dat zie je direct, heeft zelfs de basistechniek van waar scherp te stellen bij een landschap niet onder de knie, alsook niet veel kennis van belichtings technieken.

Hetgeen wat jij als smeared en bewerkte look beschouwt is nu juist onbewerkt en zit in het onscherpe deel van de foto. Is een gevolg van onscherpte, zij door beperkingen van lensscherpte aan de hoeken of beperkte DOF.
                          De nikon opname is in een volledige andere atmosfeer gemaakt in een volledig ander licht, en geloof me met de juiste lens kun je met de a900 een niet te onderscheiden opname maken.

Een ervaren fotograaf weet dat volgend voorbeeld een even of meer complexe opname is (voor het toestel) dan het Nikon voorbeeld

voorbeeld met een goedkoop minolta lenske

JE MOET FOTO's LEREN LEZEN NIET ENKEL INHOUDELIJK MAAR OOK TECHNISCH !
                          anders blijf je maar zeveren, en je ondeskundigheid tonen en zul je nooit de kwaliteit van een camera juist weten in te schatten.
                          Last edited by puerte; 2 december 2008, 11:28.

Comment

Ivm " firmware upgrade", is dit een soort elekronica instelling die (zoals bv. op moto's) later nog gewijzigd kan worden op een reeds aangekocht toestel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GP Motors Bekijk bericht
                              Ivm " firmware upgrade", is dit een soort elekronica instelling die (zoals bv. op moto's) later nog gewijzigd kan worden op een reeds aangekocht toestel?
                              is een software update dat je kan downloaden, op een kaartje zetten en in je toestel stoppen.
                              In de menu van je toestel kies je voor firmware update en klaar is kees
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Is een software update dat je kan downloaden, op een kaartje zetten en in je toestel stoppen.
                                In de menu van je toestel kies je voor firmware update en klaar is kees.

OK. Dank voor info.

Comment

Working...
                                X