Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Wie staat aan de wieg van een hoop van die sensors denk je?

Overigens niet gezegd dat Canon en Nikon geen goed spul leveren...integendeel...maar dat wil niet zeggen dat Sony dat OOK niet doet
    Nee, maar het is niet eenvoudig om 2 sterke merken voorbij te steken met iets dat 'even goed" is. Ofwel moet je gigantisch reclame budgetten door het raam gooien, ofwel met iets komen dat pak beter of anders is. Zoals de 24MP van de A900. Maar dat lijkt mij onvoldoende voorlopig.

De D3/D700 sensor werd door Nikon zelf gemaakt, if I recall correct.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Nee toch niet, mijn punt ging echt wel over de A900 doelgroep en groeipotentieel in het topsegment:

Ik vind het voorbeeld van Bose niet per definitie toepasbaar op Canon of Nikon.
      Ik ben geen kenner qua geluid, maar als jij vindt dat Bose slecht geluid voortbrengt, dan weten de pro's die investeren in geluid dat ongetwijfeld ook. Tenzij het zeer subtiel en subjectief is.
      Als Nikon of Canon een slecht pro toestel op de markt brengen dan gaat dat ongetwijfeld, o.a. door de macht van het internet & fora, de ronde en hadden we dat toestel veel minder in gebruik gezien op de Olympische Spelen.

En qua innovatie bedoel ik: blijven investeren in nieuwe sensors die marktleidende beeldkwaliteit geven, al dan niet gedreven door concurrentie. Hoe kan je nu zoiets als een D3 negeren? Niets nieuws te bieden ? (AF, sensor, snelheid, ...)? D90 met - discuteerbaar nut - HD video. Qua lenzen, de gerenomeerde recente 14-24 & 24-70mm. Canon zit waarschijnlijk ook met pareltjes van glas.

Allemaal marketing?
      Het Bose voorbeeld heb ik aangehaald gewoon om aan te tonen dat je puur met marketing wel de nummer 1 kunt zijn en dat je daarvoor geen kwalitatief hoogstaande producten moet hebben. Waarvan acte...

Voor de rest: kijk, van Sony kun je ales verwachten maar het zou me sterk verbazen moest de A900 grote verkoopcijfers kunnen neerzetten. Daarvoor vertoont het lenzenpark bij Sony te grote hiaten... Maar daar ging het niet over. Het ging erover dat je aanhaalde dat Canon en Nikon marktleider geworden zijn door innovatie en kwaliteit. Ik heb al aangetoond dat beide zeker niet de innovatiefste merken zijn en dat ook zij kwaliteitsproblemen hebben.
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Het Bose voorbeeld heb ik aangehaald gewoon om aan te tonen dat je puur met marketing wel de nummer 1 kunt zijn en dat je daarvoor geen kwalitatief hoogstaande producten moet hebben. Waarvan acte...

Voor de rest: kijk, van Sony kun je ales verwachten maar het zou me sterk verbazen moest de A900 grote verkoopcijfers kunnen neerzetten. Daarvoor vertoont het lenzenpark bij Sony te grote hiaten... Maar daar ging het niet over. Het ging erover dat je aanhaalde dat Canon en Nikon marktleider geworden zijn door innovatie en kwaliteit. Ik heb al aangetoond dat beide zeker niet de innovatiefste merken zijn en dat ook zij kwaliteitsproblemen hebben.
        Nikon en Canon zijn marktleider omdat ze het beste systeem hebben punt amen en uit!

En ze zijn in het digitale tijdperk alleen maar sterker geworden omdat ze op dat vlak het innovatiefst waren. De anderen hadden gewoon geen DSLR's LOL. Het enige wat dat met marketing te maken heeft is dat ze veel beter de markt voor DSLR's hebben kunnen inschatten.

De argumentatie dat Canon niet innovatief zou zijn is zo lek als een zeef dat ik er zelf niet op ga reageren.

Voor iedereen die in apparatuur wil investeren is het systeem het enigste dat echt belangrijk is. De body is daar maar een onderdeeltje van en op zichzelf zo goed als niets zeggend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte
          Ik weet en begrijp dat het frustrerend moet zijn duizenden euro's in een traditioneel merk geïnvesteerd te hebben, met het gedacht van altijd met het beste op uwen buik rond te lopen. En dan komt daar helemaal "out of the blue" een spellekes fabrikant, DSLR's op de markt gooien. Dat ze dan nog in het instapsegment wat mee spelen is nog te aanvaarden, maar dat ze in het topsegment dan ook nog een toestel op de markt brengen met een eerder nooit geziene beeldkwaliteit, en dan nog zonder gadgets ook, dat is toch wat overdreven. En dan hebben ze nog het lef om lenskes op de markt te brengen waar ze Zeiss in blauwe letters op plaatsen, dat is helemaal te gek, dat moet verkeerd aflopen.
          Volledig gelijk, alleen jammer dat bijna niemand hem koopt.

O, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, duizenden euro's te hebben geïnvesteerd in een prutsmerk als Nikon, voor mij is het geen investering, maar een Hobby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Volledig gelijk, alleen jammer dat bijna niemand hem koopt.

O, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, duizenden euro's te hebben geïnvesteerd in een prutsmerk als Nikon, voor mij is het geen investering, maar een Hobby
            Nog altijd beter dan in aandelen, want daar zie je niets van terug.

mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              De argumentatie dat Canon niet innovatief zou zijn is zo lek als een zeef dat ik er zelf niet op ga reageren.
              Huh??
              Quick Return Mirror?
              Lichtmeting Door De Lens?
              Matrix meting?
              Auto Film Winder?
              Auto Focus?
              Sensors?
              Steady shot?
              Dust reduction?
              Live view?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht

Ok, dat er kritiek is op het vergelijken van topmodellen van twee merken en de kleine nuances, maar ontkennen dat Canon & Nikon (voorlopig) nog een voorsprong hebben op de rest? Serieus blijven.

Ik zeg nergens dat Nikon & Canon geen gebreken hebben, maar ik vind dat ze wel terecht marktleiders zijn, als je kijkt naar hun verleden, hun aanbod en de kwaliteit.

Huh??
                Quick Return Mirror?
                Lichtmeting Door De Lens?
                Matrix meting?
                Auto Film Winder?
                Auto Focus?
                Sensors?
                Steady shot?
                Dust reduction?
                Live view?
                Geef je nu algemene innovaties of insinueer je dat dit van Canon komt? Want Live view was er eerst bij Olympus. En ik de Nikon FA had als eerste slr lichmeting in zones (matrix).

etc...
                Last edited by caleido; 28 november 2008, 18:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Huh??
                  Quick Return Mirror? Asahi (Pentax)
                  Lichtmeting Door De Lens? Asahi (Pentax) al ben ik niet echt zeker.
                  Matrix meting? Nikon
                  Auto Film Winder? Geen idee. Konica zou een goede kanshebber zijn denk ik.
                  Auto Focus? Fase detectie: Kyocera (Contax/Yashica); CCD: Sony; In lens motor: Asahi (Pentax); in body motor: Kyocera (Carl Zeiss) maar er zullen nog wel enkele achterliggende technologieën zijn
                  Sensors? Nen instinker. De NASA is een berekende gok, denk ik.
                  Steady shot? KonicaMinolta
                  Dust reduction? KonicaMinolta - outsourced door Olymus
                  Live view?Fujifilm
                  Aan toe te voegen:
                  Off The Film Through The Lens lichtmeting: Minolta
                  Multi Spot Meting: Olympus
                  TTL preflits lichtmeting: Minolta
                  Volledig electronische vatting: Olympus (ik vermoed dat daar een samenwerking met Minolta was)
                  Ultrasone AF-motor: Nikon
                  Optische beeldstabilisatie: Nikon
                  Super CCD: Fuji
                  Spotmeting: Asahi (Pentax)
                  Draadloos flitsen: Nikon
                  Draadloos flitsen met TTL lichtmeting: Minolta

(d'r zullen er mij nog wel een paar belangrijke ontglipt zijn, maar 't mag duidelijk zijn dat Canon nergens zelf aan de grondslag lag van een technologie die blijvend geschiedenis heeft gemaakt. 't Valt wel op dat Minolta heel actief was en heel wat technologieën die de moderne SLR maken heeft ontworpen, en daarom is het des te spijtiger dat ze niet meer zijn.

Het is trouwens een groot misverstand dat Canon voorloper zou zijn in de digitale fotowereld. Ze waren zelfs redelijk laat op de markt (Olympus, Fuji, Sony, Kodak, Agfa waren alle veel vlugger veel actiever...) Het was dus wel degelijk goede marketing: ze hebben de markt gewoon goed ingeschat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    maar ontkennen dat Canon & Nikon (voorlopig) nog een voorsprong hebben op de rest? Serieus blijven.
                    Waar, och waar heb ik ontkent dat ze een voorsprong hebben...?

Comment

Ik heb er weinig aan toe te voegen behalve dat Sony allang voor de digital still camera steady shot (optisch !!) in haar filmcamera's toepaste. (wie het weet mag het zeggen!!)
                      We moeten met name Kodak danken voor de verdere ontwikkeling van sensoren waarbij onze grootste dank moet uitgaan naar Dhr. Bayer

Het merk maakt me niks uit.... en dat de een groter is als de ander is geen factor waarmee ik mooiere foto's maak.
                      Ik geef echter ruiterlijk toe dat ik onwillekeurig een beetje liefde koester voor de 'kleinere spelers'.

Comment

De eerlijkheid gebied me te vermelden dat mijn eerste serieuze digitale fotocamera een Kodak DCS 520.... gebaseerd was op een Canon body.

Comment

Leuke discussie maar misschien kan iemand daarvoor eens volgend nieuw topic openen ?

Mijn merk is het beste/grootste/mooiste/leukste/creatiefste/goedkoopste/...

Of laat een mod dit soort posts overbrengen naar het 5DII of D3 topic aub...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Nikon en Canon zijn marktleider omdat ze het beste systeem hebben punt amen en uit!

En ze zijn in het digitale tijdperk alleen maar sterker geworden omdat ze op dat vlak het innovatiefst waren. De anderen hadden gewoon geen DSLR's LOL. Het enige wat dat met marketing te maken heeft is dat ze veel beter de markt voor DSLR's hebben kunnen inschatten.

Voor iedereen die in apparatuur wil investeren is het systeem het enigste dat echt belangrijk is. De body is daar maar een onderdeeltje van en op zichzelf zo goed als niets zeggend.

Waar je het nou vandaan haalt dat CANON het innovatiefst is, blijft mij een raadsel.. Het EOs-systeem is (toendertijd) trouwens ontwikkeld om de concurrentie aan te gaan met MINOLTA dat op dat moment het innovatiefst van allemaal was..En kosten noch moeite zijn gespaard om aan de slag te gaan..En als er een merk geweest is, dat bergen verzet heeft op gebied van innovatie is het wel Minolta geweest (juist ja, overgenomen door sony) Eos is een systeem, gebaseerd op evolutie, niet op revolutie.. Ieder jaar worden er kleine veranderingen, verbeteringen aangebracht op de EOS serie (waar overigens helemaal niks mis mee is) maar vooruitstrevend en innovatief?? Nee dus.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              Waar je het nou vandaan haalt dat CANON het innovatiefst is, blijft mij een raadsel.. Het EOs-systeem is (toendertijd) trouwens ontwikkeld om de concurrentie aan te gaan met MINOLTA dat op dat moment het innovatiefst van allemaal was..En kosten noch moeite zijn gespaard om aan de slag te gaan..En als er een merk geweest is, dat bergen verzet heeft op gebied van innovatie is het wel Minolta geweest (juist ja, overgenomen door sony) Eos is een systeem, gebaseerd op evolutie, niet op revolutie.. Ieder jaar worden er kleine veranderingen, verbeteringen aangebracht op de EOS serie (waar overigens helemaal niks mis mee is) maar vooruitstrevend en innovatief?? Nee dus.....
                              Helemaal mijn idee; maar dat had ik al gezegd... Ik zou Kev graag eens iets willen aanhalen dat Canon op het vlak van innovatie heeft gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                                En als er een merk geweest is, dat bergen verzet heeft op gebied van innovatie is het wel Minolta geweest (juist ja, overgenomen door sony)
                                Wel ja, als dit dan toch een topic over innovatie in de fotografie wordt, laat me dit dan ook nog toevoegen :
                                Minolta history - 7 decades
                                Dynax to Alpha...
                                De AF-pionierswerk van Minolta was er trouwens de oorzaak van dat ik ooit met Minolta gestart ben (Dynax 5000i). En een film-7 gebruik ik nog altijd .

Minolta had wel de creativiteit, engineering en technologie in huis, maar fotografie was uiteindelijk spijtig genoeg niet langer hun kernactiviteit (copiers en co wel ), en vooral ook: op marketing-vlak hebben ze meer dan eens serieuze steken laten vallen...

Ik weet dat sommigen er anders over denken, maar persoonlijk ben ik heel content met die overname door Sony: nu zitten technische kennis en creativiteit enerzijds, én een goed marketingbeleid (en voldoende cash) anderzijds wél onder één dak.
                                Last edited by K-2; 28 november 2008, 20:12.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X