Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Sensors zijn niet digitaal... de 'oude' chemische beelddrager is digitaler dan elke sensor.
    Galileo Galilei was een Italiaan en zonder hem zouden we nu nog denken dat de zon om de aarde draait.

Ga gerust door met vergelijken op 100%. Van mij mag het en ik blijf er hardnekkig op neerkijken.
    Je sprongetje van 100% naar 30x20 cm is een beetje te groot om je argumenten kracht bij te zetten, reken maar eens uit wat 35% voor fotoformaat oplevert, dan kom je dichter bij de realiteit. Tenzij realisme ook al een verouderde instelling is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Eigenlijk nog een boeiend onderwerp om over te discussiëren: actiefotografie door de tijden heen

Hoeveel film zou er toen niet verspild zijn eer men tot succes kwam Bij dat soort van actiefotografie was het meer een kwestie van vooraf focussen op de plaats waar het onderwerp zou passeren en een precieze timing bij het afdrukken. Met de huidige technologie kan je je onderwerp actief vast houden en afdrukken wanneer je wil of wanneer er iets gebeurt, en dan zijn FPS dikwijls zeer handig om veel spectaculaire fasen kort na mekaar vast te leggen of om op goed geluk te vertrouwen wanneer je eigen reactievermogen te kort schiet. En hoe je er ook tegenover staat: het eindresultaat telt
      Ik ontken ook niet de zegeningen van een hoge frame rate maar men doet het soms voorkomen alsof het met 8 fps wel zal lukken en met 3 fps niet en daar verzet ik mij tegen.
      Dit soort beweringen maken een aspirant amateur fotograaf die op het punt staat een camera aan te schaffen behoorlijk nerveus heb ik gemerkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Sensors zijn niet digitaal... de 'oude' chemische beelddrager is digitaler dan elke sensor.
        Galileo Galilei was een Italiaan en zonder hem zouden we nu nog denken dat de zon om de aarde draait..
        Juist. En een sensor is organisch veronderstel ik.
        Maar denk niet dat we zónder Galileo Galilei nu geen telescopen of geen spaceshutles zouden hebben en het zelf met eigen ogen zouden zien hoe het allemaal in elkaar zit. Snap ook niet de link van Galileo met uw neerkijken op mensen die sensors vergelijken. Of stel je jezelf - in het kader van jouw neerkijken op ons - gelijk met een Italiaanse astronoom?

Ga gerust door met vergelijken op 100%. Van mij mag het en ik blijf er hardnekkig op neerkijken.
        Je sprongetje van 100% naar 30x20 cm is een beetje te groot om je argumenten kracht bij te zetten, reken maar eens uit wat 35% voor fotoformaat oplevert, dan kom je dichter bij de realiteit. Tenzij realisme ook al een verouderde instelling is.
        Het gaat niet om de realiteit van printformaten, snap je dat nu echt niet? Het gaat om vergelijken.

Als je daar probleem mee hebt, verlaat dan het topic ipv denigrerend te doen en te blijven verwijzen naar vroeger.

Je hebt mensen die nieuwe technologie omarmen en onderzoeken, en je hebt dan anderen die blijven nostalgisch terugkijken naar vroeger en zeggen dat het allemaal niet nodig is. Ik zou jou wel eens willen zien zeggen tegen fotojournalisten op de Olympische Spelen, dat ze allemaal terug naar camera's moeten met maximaal 2 à 3 fps. Denk niet dat een 'het zal ook wel lukken met 3fps' op een warm applaus onthaald zal worden. En jij verwijt mij van onrealistisch te zijn?

Comment

[QUOTE=caleido;2063966]

Als je daar probleem mee hebt, verlaat dan het topic ipv denigrerend te doen en te blijven verwijzen naar vroeger.
          QUOTE]

Deze raad zal ik opvolgen.

Comment

Dank voor reactie. Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Juist. En een sensor is organisch veronderstel ik.

Het gaat niet om de realiteit van printformaten, snap je dat nu echt niet? Het gaat om vergelijken.
              Een sensor is in eerste instantie analoog en dit signaal wordt dan via een A/D converter omgezet naar digitaal.
              Wat er digitaal is aan een filmpje, snap ik evenwel niet.

Ik kijk effectief op 100%, maar ik snap Viewfinder's betoog wel.
              Met de resoluties die we nu hebben, is vergelijkingen maken op 100% nog weinig zinvol. Op de courante formaten zie je het verschil niet; om het te zien moet je serieus groot printen en er dicht op gaan staan, wat ook geen belangrijke maatstaaf is.
              En voor schermgebruik is er ook geen probleem. Als iets wilt maken voor een website vb? Wel je kan héél serieus gaan croppen.
              Oftwel, digitale fotografie heeft geen resolutie probleem meer.

Waar ze wél dringend eens wat meer aandacht voor mogen hebben, is DR. De laatste generatie heeft wel wat meer DR, maar spectaculair kan je de jump niet noemen.
              En DR en tonaliteit is nog altijd de zwakke schakel van digitale fotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Een sensor is in eerste instantie analoog en dit signaal wordt dan via een A/D converter omgezet naar digitaal.

Met de resoluties die we nu hebben, is vergelijkingen maken op 100% nog weinig zinvol. Op de courante formaten zie je het verschil niet; om het te zien moet je serieus groot printen en er dicht op gaan staan, wat ook geen belangrijke maatstaaf is.
                En voor schermgebruik is er ook geen probleem. Als iets wilt maken voor een website vb? Wel je kan héél serieus gaan croppen.

Waar ze wél dringend eens wat meer aandacht voor mogen hebben, is DR. De laatste generatie heeft wel wat meer DR, maar spectaculair kan je de jump niet noemen.
                De zilverhaliden in een filmpje zijn "niet organisch" en zo digitaal als maar mogelijk is ze worden belicht of ze worden niet belicht... een echte 100% originele NUL EEN situatie. Als je de pixels van een sensor wil vergelijken met de 'korrels zilver' in een filmpje dan moet je al gauw denken aan 40 korrels zilver in 1 pixel.

Ik ben het met u eens PSG.... de resolutie zit praktisch gesproken aan de 'grens' maar het dynamisch bereik zou wel beter kunnen bij de opname. Dan is te hopen dat er intussen weergave media worden ontwikkeld (monitoren en papier) die ook in staat zijn die hoge contrast verhoudingen weer te geven.
                We zijn er nog lang niet in dit digitale tijdperk en evenzo ik alle ontwikkelingen met belangstelling (en in tegenstelling tot wat wordt beweerd... met grote vreugde) volg, ben ik ook kritisch ten aanzien van wat de fabrikanten een verbetering noemen als ik die niet terugzie op die grote foto aan de wand.
                Ik herinner me zeer goed mijn scherpstel loupe uit de natte doka, die werd gebruikt om min of meer op korrel niveau de projectie van het negatief op het papier scherp te stellen.
                En zo zit men nu naar een aantal nietszeggende pixels te turen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Dat wist ik heus wel, het is wel de output die telt en die blijft digitaal. Alleen dat een analoge film méér digitaal kan zijn volgens viewfinder, snap ik inderdaad ook niet.

Ik volg je op DR, maar je zegt hier opnieuw: op courante formaten zie je het verschil niet. Dat weet ik heus wel en zoals ik al zei, bij mijn eigen foto's zit ik nooit uren te staren naar 100% of 200%. Maar het gaat hier om iets anders, namelijk een groep pixels van een nieuw product vergelijken met pixels van een andere fabrikant en vaststellingen in de groep gooien.
                  Zoals ik al enkele keren gezegd heb, de A900 gaat wel vooruit op DR en resolutie gebied, maar een stap(je) achteruit qua ruis. En daarover kan ik nu eenmaal niets kwijt zonder over 100% en inzoomen te redeneren. Dat dat, akkoord béétje, ruis bijna niet te zien is op prints, vind ik geen excuus ten voordele van Sony.
                  Waarom zaken als DR en resolutie van nabij bekijken en bespreken, maar over ruis en andere minpunten op lage ISO moet er gezwegen worden, want dat is pixelstaren? Snap ik niet. En dan maar veralgemenen en beweren dat de recente nieuwe technologisch voorsprongen nutteloos zijn, zoals de huidige fps snelheden, ook niet.

Ik heb geen 600mm f4 lens nodig, ik begin daar ook niet over.

En dan er nog voluit voor uitkomen dat men denigrerend doet over wie over zo'n dingen discussieert of belang aan hecht, is brug té ver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Bij dat soort van actiefotografie was het meer een kwestie van vooraf focussen op de plaats waar het onderwerp zou passeren en een precieze timing bij het afdrukken.
                    Zo doe ik het nu ook nog bij de sommige sport foto's die ik nu maak, want bij bv ringrijden wil ik de plaats van de ring scherp en de rest verloopt in de DOF, als je hier met tracking wertk, werkt het niet, want op het laatste moment gaat de camera twijfelen. Bij andere sporten, speler volgen bv, gaat het wel goed, meestal.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Later, als ik groot ben, koop ik mij een sony a900!! Waarom?? De a900 heeft nu al geschiedenis geschreven als het meest besproken, meest genegeerde, meest bewonderde, verguisde, afgezeikte, in de hemel geprezen toestel aller tijden!! Mensen zullen op mij af komen rennen, willen hem vasthouden, bewonderen, wegsmijten, vernielen, aanraken, strelen, vragen stellen, met mij en mijn a900 op de foto willen.., vrienden alom!!! enz, enz, enz, enz, enz.... Oh, ja, en af en toe nog foto's maken natuurlijk, want daar was ie toch voor?? Die A200 van mij hou ik dan wel als backup.. Make friends&foe with a Sony!!! Zou een mooie slagzin kunnen zijn..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Dit geheel nieuw voor mij: fotograferen gaat over vergelijken?????????
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Reeds meer dan 400 reacties verder, en nog steeds geen enkele voorbeeldfoto van een gebruiker hier op het forum, alleen maar eindeloze discusies over iets wat niemant hier in zijn bezit heeft.

Moest die camera nu echt zo waanzinnig goed zijn, dan zou de verkoop niet te volgen zijn, met lange wachttijden tot gevolg, maar blijkbaar overal op stock.

En nu je toch aan het vergelijken bent, kan je er ook nog voorbeelden bijzetten met vergelijk van afdrukken gemaakt op een grootformaat Lambda printer en een Epson 10600, kwestie om dat hoogst intressante draadje hier niet te laten verkommeren.
                          Last edited by Guest42; 27 november 2008, 08:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Bijna 400 reacties verder, en nog steeds geen enkele voorbeeldfoto van een gebruiker hier op het forum, alleen maar eindeloze discusies over iets wat niemant hier in zijn bezit heeft.

Helemaal gelijk heb je!!! Ik begin hier ook af en toe te vermoeden dat er op BD personen rondwaren, die volgens mij lopen te lobbyen voor de grote fabrikanten,(en dan bedoel ik van alle spelers op de markt) of tenminste daar werkzaam zijn. Het zou me niet verbazen dat dit momenteel inderdaad gebeurt op een groot en veel gelezen forum als BD.. De specs vliegen hier om je oren, af en toe zou je beginnen denken dat je een raketgeleerde moet zijn, om fotografie als HOBBY te hebben.. Ik denk er het mijne van.. In ieder geval vallen mij bepaalde dingen behoorlijk op..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dit geheel nieuw voor mij: fotograferen gaat over vergelijken?????????
                              Nee, een topic als Camera's & Accessoires > Camera's > Sony Alpha 900 24,6 mp FF gaat daar o.a over.

Ruk anders eens iets uit een context.

Zucht, dit wordt vermoeiend.

Comment

Was hier al eerder in de week eens op te vinden. Is er dan echt niemand onder jullie die in het bezit is van een A900 of hem al eens persoonlijk aan een korte test onderworpen heeft? Graag een reactie.

Comment

Working...
                                X