Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    . En dan nog onafgezien van het feit, dat we zelfs een Canon 85mm 1.8 beter zien presteren dan een Sony 85 1.4!!
    Die Sony 85 1.4 is immers niet meer dan een veredelde Cosina met een Zeiss stickertje hoor , niet dat dit slechte lenzen zijn maar dit is een goed bewijs dat een Zeiss logo niet meteen betekend dat je een toplens in handen hebt.... Dat Canon 85mm ding kost amper 300 euro
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Die Sony 85 1.4 is immers niet meer dan een veredelde Cosina met een Zeiss stickertje hoor , niet dat dit slechte lenzen zijn maar dit is een goed bewijs dat een Zeiss logo niet meteen betekend dat je een toplens in handen hebt.... Dat Canon 85mm ding kost amper 300 euro
      Duidelijk!!! En ik was in het Minolta tijdperk nog zo op deze lens gesteld! G was toen de lens om te hebben (Minolta G weliswaar, maar dit zijn de zelfde lenzen)
      Ik heb er hier verhitte discussies over gehad, dat Sony het wel allemaal to een goed einde zou brengen, maar moet de kritikasters toch gelijk gaan geven.

Comment

Die Sony 85 1.4 is immers niet meer dan een veredelde Cosina met een Zeiss stickertje hoor
        Duidelijk!!! En ik was in het Minolta tijdperk nog zo op deze lens gesteld! G was toen de lens om te hebben (Minolta G weliswaar, maar dit zijn de zelfde lenzen).
        Lijken me niet echt correcte uitspraken...

"Unlike some have speculated, Carl Zeiss Planar T* 85 F1.4 SAL-85F14CZ is a whole new lens made for alpha system (and the only Zeiss 85mm AF lens to date) and different from Planar T* 85/1.4 ZF and Planar T* 85/1.4 ContaxN Zeiss lenses.
        Planar T* 85/1.4 ZF (left) uses 6 elements in 5 groups. Minolta 85/1.4 G (middle) use 7 elements in 6 groups. Carl Zeiss Planar T* 85 F1.4 SAL-85F14CZ uses 8 elements in 7 groups (right)."

Carl-zeiss-SAL-85F14CZ_review
        Last edited by K-2; 23 oktober 2008, 15:25.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          (...)
          david killpatrick heeft een aantal testen uitgevoerd om aan te tonen dat meer mp niet per se meer ruis betekent.
          Dat de 1600 iso beelden van de A900 beter zijn dan van de huidige referentie op dit gebied, met name de nikon D3, is geen nieuws meer, zekers wat detail betreft.
          Maar zelfs op 3200 ISO kan hij best naast de d3 staan
          Kan er nog steeds niet bij hoe je bij die uitspraak ooit kunnen komen hebt.

Er is nu ook een gedetailleerde test en vergelijk op dpreview en die spreekt jou toch wel volledig tegen.

Zelf ISO 400 vind ik lelijk.

A900, zeer complete camera, met voordelen tov de concurrentie, maar De Ideale Camera is het weer niet. Hoge resolutie, maar al ruis in de lage ISO's.

Dan liever D3/D700. Weinig ruis, iets lager resolutie.

Keuzes... keuzes... alleen maar goed voor ons uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Lijken me niet echt correcte uitspraken...

"Unlike some have speculated, Carl Zeiss Planar T* 85 F1.4 SAL-85F14CZ is a whole new lens made for alpha system (and the only Zeiss 85mm AF lens to date) and different from Planar T* 85/1.4 ZF and Planar T* 85/1.4 ContaxN Zeiss lenses.
            Planar T* 85/1.4 ZF (left) uses 6 elements in 5 groups. Minolta 85/1.4 G (middle) use 7 elements in 6 groups. Carl Zeiss Planar T* 85 F1.4 SAL-85F14CZ uses 8 elements in 7 groups (right)."

Carl-zeiss-SAL-85F14CZ_review
            Ik zie niet in wat niet correct zou zijn, ik zie enkel maar dat die Sony-Zeiss ( althans er hangt een stickertje op : http://www.foto-konijnenberg.nl/prod...planar_t*.html ) van 1100 euro te kort komt tegen een Canon van 300 euro
            Sony pronkt met het feit dat ze samenwerken met Zeiss, dus moeten ze ook zorgen dat ze van die kwaliteit zijn en geen lenzen in een Cosina fabriek laten maken en er dan een Zeiss logo opzetten...

Los van dit alles is deze A900 allesbehalve een 5D killer daar ben ik nu meer dan zeker van...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik zie niet in wat niet correct zou zijn, ik zie enkel maar dat die Sony-Zeiss ( althans er hangt een stickertje op : http://www.foto-konijnenberg.nl/prod...planar_t*.html ) van 1100 euro te kort komt tegen een Canon van 300 euro
              Sony pronkt met het feit dat ze samenwerken met Zeiss, dus moeten ze ook zorgen dat ze van die kwaliteit zijn en geen lenzen in een Cosina fabriek laten maken en er dan een Zeiss logo opzetten...

Los van dit alles is deze A900 allesbehalve een 5D killer daar ben ik nu meer dan zeker van...
              ik volg je hier. Al doet het me pijn om definitief de A900 te moeten afschrijven als hoge beeldkwaliteits machine.

Comment

Ook het tijdschrift F+D Fotografie van oktober concludeert dat de prestatie bij hoge Iso-waarden zeer povertjes zijn.

Iso 6400 : onbruikbaar
                Iso 3200 : te vermijden
                Iso 1600 : veel ruis in de schaduwpartijen
                Iso 800 : beetje ruis maar leefbaar

Ze gaan er wel van uit dat je zo'n toestel gebruikt voor grote afdrukken..

Als besluit typeren ze hem als een 'Mooi weer camera'.
                Verder vinden ze het jammer dat Sony een pixelrecord heeft willen breken zonder rekening te houden met de prestaties. Een 18 Mpixel sensor zou voor een betere signaal/ruisverhouding zorgen.

De Canon 450D en de Nikon D90 scoren dan wel zeer goed op gebied van ruis bij hoge Iso-waarden.

En dat hij lelijk is van vorm ... dat staat wel overal te lezen hé.

RD
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Misschien is het ruisprobleem nog op te lossen met een software update.... ?
                  https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                    Hier was ik op aan het wachten ;-)

Comment

dat is niet de bedoeling denk ik ,als je een toestel koopt van een paar duizend Euro....

D
                      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk bericht
                        hier was ik op aan het wachten ;-)
                        :g :d

Comment

Hier was ik op aan het wachten ;-)
                          Hoop doet leven
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                            Is er een ruisprobleem ?

Heb ik iets gemist ?

Jan.

Comment

Voor zij die de CZ85mm slecht presteren vinden op de A900 geeft Dpreview het volgende als verklaring: "Due to its high resolution depth-of-field issues are more obvious on the Sony (paper clips, batteries and top of the Martini bottle are slightly out of focus) but its level of detail cannot be matched by the D700. "
                              Veel verder moet je dit niet gaan zoeken...als je denkt dat de Zeiss ondermaats presteert, bekijk dan de review op www.photozone.de eens, ik vind dat allesbehalve zwak te noemen.

Voor zij die denken dat het 85mm MF Zeiss lenzen voor andere mounts als nikon, canon, pentax,... hetzelfde zijn als de Sony, bekijk eens de relatieve waarden centrumscherpte/hoekscherpte eens, in mijn ogen ziet de Sony Zeiss er net ietsjes beter uit. www.photozone.de
                              Welk logo er ook op die ZA lenzen plakt, het zijn bijzonder goeie lenzen...

Voor de rest wordt er in de verschillende posts niet veel nuttigs aangehaald, de A900 heeft hoge iso's niet als doel...Heeft zowat de hoogste dynamic range van de laatste generatie camera's en is de enige tool die een 24-70mm f2.8 Full-Frame gestabiliseerd kan krijgen.

Dankzij sterke concurrentie zakken alle prijzen en deze A900 zal zeker voor mensen die geen hoge iso's nodig hebben zeker zijn appeal hebben!

Comment

Deze hele uitleg is wat niet correct is...

't Is niet omdat een bepaalde camera beelden op een of andere manier weergeeft, dat de lens sowieso beter of minder goed is...
                                En als je deze test niet gelooft, probeer ze dan eens zou ik zeggen.

(edit: Ik was blijkbaar samen met Portmixus aan het typen... Trouwens volledig eens met hem. Als je een review leest, lees hem dan helemaal en correct.)
                                Last edited by K-2; 23 oktober 2008, 22:32.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X