Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Allround Camera

Sinds 2001 gebruik ik voor alledaagse foto's (voornamelijk van de kinderen in actie) een analoge reflexcamera MINOLTA Dynax 303si.
    Dit toestel wil ik nu vervangen door een digitale reflexcamera waarmee ik toch dezelfde behoorlijke resultaten wil behalen. En zoals vele leken op gebied van digitale reflexcamera's had ik graag enkele ideeën gehad van meer ervaren mensen omtrent het merk en en vooral het type ik het best kan aanschaffen. Daar het enkel en alleen gaat om vakantie- en sportfoto's zou ik niet meer (in eerste instantie) dan 600€ willen uitgeven.
    Vorig jaar heb ik me een compact-toestelletje aangeschaft maar daar is het praktisch niet mee mogelijk om actiefoto's mee te nemen omwille van de bewegingen.
    Alvast bedankt voor jullie advies.

Re: Allround Camera

Oorspronkelijk geplaatst door mipi Bekijk bericht
    Daar het enkel en alleen gaat om vakantie- en sportfoto's zou ik niet meer (in eerste instantie) dan 600€ willen uitgeven.
    Vorig jaar heb ik me een compact-toestelletje aangeschaft maar daar is het praktisch niet mee mogelijk om actiefoto's mee te nemen omwille van de bewegingen.
    Alvast bedankt voor jullie advies.
    Vooral sportfotografie stelt hoge eisen aan je camerabody, en vooral de lenzen.

Voor de gewone vakantiefoto's kom je wel toe met een 18-200 lens, maar die is dan weer niet zo geschikt voor de sportfoto's.

Met elke instap-DSLR kan je sportfoto's maken, het gaat ook met de kitlenzen, maar bij snellere actie zal je toch meer geld moeten uitgeven om een hoog percentage bruikbare foto's over te houden.

Met bijvoorbeeld een Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS kom je al een heel eind verder. Dat zijn ook geen supersnelle lenzen, maar bijvoorbeeld een 70-200 f2,8 met beeldstabilisatie kost al meer dan het dubbel van je vooropgestelde budget.

De meeste andere merken zullen ook wel een gelijkaardig setje hebben dat ongeveer hetzelfde presteert. De verschillen zijn op dit ogenblik niet meer erg groot, het maakt dus niet zoveel uit welk merk je kiest, tenzij je specifieke eisen stelt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Allround Camera

Wat heb je nu aan objectieven? Als je tevreden bent over wat je nu hebt, en daar aardig mee uit de voeten kan, is misschien ook een Sony te overwegen. Sony heeft de Minolta fototak overgenomen, en de bajonet vatting voortgezet in zijn camera's.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
      X