Na een jaartje een FZ18 in mijn bezit te hebben en vele, vele foto’s genomen te hebben, is het tijd om eens de voor en nadelen van de FZ18, voor mij, op een rijtje te zetten.
De voordelen:
- Voor een Bridge enorm veel functionaliteiten
- Een enorme tele (28 – 504mm)
- Geen zwaar gesleur
- Goed in de hand
- Stabilisatie
- Goede, mooie kleuren
De nadelen:
- Geen flitsschoen
- Teveel settings via menu
- Lichtgevoeligheid (goed voor buiten opname’s en op plaatsen met veel licht)
- Snel ruis vanaf 400 ISO
- Burstfunctie (maximum 3 beelden per seconde)
- Wegschrijven foto’s (duurt te lang)
Dit is zowat mijn mening over dit toestel. Voor die €450 dat ik ervoor betaald heb, ben ik tevreden en zeker voor een eerste instap in de digitale wereld. Maar als je meer wil, ben je toch beter af met een DSLR (Canon, Nikon, Pentax, …). Ik wil nu meer en ik vind het spijtig dat ik na één jaar alweer veel geld moet uitgeven. Zal dus nog even duren, als ik thuis de vrede wil behouden.
Dus een goede raad als je overgaat tot een aankoop van een digitaal toestel:
- Laat je niet ompraten in de winkel om een bridge of compact aan te kopen als het een doorgedreven hobby voor je is.
- Geef liever wat meer uit aan een DSLR, of koop een goede tweedehandse DSLR.
- Als het maar is voor familie foto’s te nemen en wat foto’s op reis. Koop dan deze FZ18. Hij is je geschikte partner hiervoor.
Dit is mijn bevinding over dit toestel. Misschien zijn er andere die ook dit toestel hebben en er ook hun idee/gevoel willen over geven, doe het. Daarom heb ik dit onderwerp geopend/gestart op het forum.
Laat dit ook al algemeen bericht zijn voor deze die op het forum vragen wat ze zouden kopen een bridge of een DSLR. Zal voor vele al een duidelijk antwoord zijn.
Ben nieuwsgierig wat de andere ervan denken.
De voordelen:
- Voor een Bridge enorm veel functionaliteiten
- Een enorme tele (28 – 504mm)
- Geen zwaar gesleur
- Goed in de hand
- Stabilisatie
- Goede, mooie kleuren
De nadelen:
- Geen flitsschoen
- Teveel settings via menu
- Lichtgevoeligheid (goed voor buiten opname’s en op plaatsen met veel licht)
- Snel ruis vanaf 400 ISO
- Burstfunctie (maximum 3 beelden per seconde)
- Wegschrijven foto’s (duurt te lang)
Dit is zowat mijn mening over dit toestel. Voor die €450 dat ik ervoor betaald heb, ben ik tevreden en zeker voor een eerste instap in de digitale wereld. Maar als je meer wil, ben je toch beter af met een DSLR (Canon, Nikon, Pentax, …). Ik wil nu meer en ik vind het spijtig dat ik na één jaar alweer veel geld moet uitgeven. Zal dus nog even duren, als ik thuis de vrede wil behouden.
Dus een goede raad als je overgaat tot een aankoop van een digitaal toestel:
- Laat je niet ompraten in de winkel om een bridge of compact aan te kopen als het een doorgedreven hobby voor je is.
- Geef liever wat meer uit aan een DSLR, of koop een goede tweedehandse DSLR.
- Als het maar is voor familie foto’s te nemen en wat foto’s op reis. Koop dan deze FZ18. Hij is je geschikte partner hiervoor.
Dit is mijn bevinding over dit toestel. Misschien zijn er andere die ook dit toestel hebben en er ook hun idee/gevoel willen over geven, doe het. Daarom heb ik dit onderwerp geopend/gestart op het forum.
Laat dit ook al algemeen bericht zijn voor deze die op het forum vragen wat ze zouden kopen een bridge of een DSLR. Zal voor vele al een duidelijk antwoord zijn.
Ben nieuwsgierig wat de andere ervan denken.
Comment