Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K200D serie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax K200D serie

Ik ben een complete leek op gebied van fotografie. Ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen 2 camera's:
    • Fuji S100FS
    • Pentax K200 D

Mijn voorkeur gaat echter uit naar een SLR. Ik heb gezien dat er bij een bepaalde firma verschillende paketten beschikbaar zijn
    • een Pentax K200D body met 18-55 mm en 50-200 mm lens voor 778 €
    • een Pentax K200D body met een 18-250 mm body 914 €

Het prijsverschil maakt voor mij niet zoveel uit.
    Wat raden jullie aan? Twee aparte lensen of 1 lens waar het bereik van de vorige eigenlijk in vervat zit.
    Is de lens 18-250 mm van evenwaardige kwaliteit dan de 50-200 mm of zit daar verschil op? Zo ja, wat is het verschil? wat zou me moeten overtuigen om 1 lens te kopen of juist 2 aparte lenzen?
    Pentax K200D

Re: Pentax K200D serie

ken die lens die pentax komt niet... maar als je 1 lens zou willen zou ik voor de nikon D60 gaan met 18-200 lens. deze lens is scherper dan tamron/sigma types,heeft een zeer effektieve VR (beter dan pentax-in-body VR,zeker op tele gebied) en je hebt dus maar 1 lens nodig... weet niet of ze als kit verkocht wordt met D60...?
    canon zou binnenkort ook met zo'n lens komen maar is nog even wachten denk ik...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
      nikon D60 gaan met 18-200 lens. deze lens is scherper dan tamron/sigma types,
      Waarom komt dan de Sigma OS HSM beter uit testen? oa WDC.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
        Is de lens 18-250 mm van evenwaardige kwaliteit dan de 50-200 mm of zit daar verschil op? Zo ja, wat is het verschil? wat zou me moeten overtuigen om 1 lens te kopen of juist 2 aparte lenzen?
        Ja er zit verschil in scherpte op!