Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Reken daar maar niet teveel op, tenzij ze bij Canon een héél goede sensor gemaakt hebben.
Als ik hier grote afdrukken bekijk van een 300D (die had dus "maar" 6 megapixels), en ik leg die naast afdrukken van de G9, dan zie ik duidelijk meer details in de 6-megapixel foto van de 300D...
Dan heb ik het over foto's op iso 80 van de G9, want als de iso wat hoger gezet wordt verlies je nog meer details.
De G9 is heel goed voor een compact, de G10 zal waarschijnlijk weer iets beter zijn, maar je moet niet verwachten dat ze nu plotseling DSLR-fotokwaliteit uit een compact halen.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Reken daar maar niet teveel op, tenzij ze bij Canon een héél goede sensor gemaakt hebben.
Als ik hier grote afdrukken bekijk van een 300D (die had dus "maar" 6 megapixels), en ik leg die naast afdrukken van de G9, dan zie ik duidelijk meer details in de 6-megapixel foto van de 300D...
Dan heb ik het over foto's op iso 80 van de G9, want als de iso wat hoger gezet wordt verlies je nog meer details.
De G9 is heel goed voor een compact, de G10 zal waarschijnlijk weer iets beter zijn, maar je moet niet verwachten dat ze nu plotseling DSLR-fotokwaliteit uit een compact halen.
Natuurlijk zal een dslr altijd beter blijven dan een comact, dat zie ik genoeg als ik mijn D40 vergelijk met mijn A720! Maar het blijkt dat bij de G9 op A4 het verschil voor de meesten niet te zien is.(onder ideale omstandigheden getrokken foto's)
Wat betreft DSLR- fotokwaliteit uit een compactje halen, misschien gebeurt dat ooit wel! Maar ondertussen zijn de DSLR's ook verder geevolueerd.... Ik ben wél benieuwd naar de volgende stap van Fuji, te verwachten in de lente van volgend jaar...
Fujifilm says its new Super CCD EXR technology will allow its next generation of premium compacts to produce high-ISO images "superior to the F31fd," while also offering improved dynamic range in other shooting conditions.
Comment