Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A350 of Canon 450D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A350 of Canon 450D?

Beste fotovrienden,
    als ik ga wandelen dan is mijn Canon SX100 onafscheidelijk bij me, voor het maken van snapshots (natuur, evenementen). Het is een prima cameratje, 10x zoom en 8 Mpix. Nou wil ik voor het meer serieuze werk een high end camera aanschaffen en ik deacht aan de Canon EOS 450D, die alom aangeprezen wordt voor de serieuze hobbyist. Nou zag ik echter een beschrijving van de Sony A350 (http://www.letsgodigital.org/nl/18270/sony-a350/). Deze heeft een naar horizontaal kantelbaar LCD schermpje, en dat is in veel opzichten enorm handig. De overige specificaties zijn ook buitengewoon (o.a.14,5 MPix). Toch lijkt Sony niet zo in de markt te liggen. Is mijn indruk juist?
    Kan iemand mij iets meer zeggen over de kwaliteit van de Sony A350 in vergelijking met de EOS 450D?

Heel graag een reactie, en vast bedankt,

Kees

Re: Sony A350 of Canon 450D?

Voordelen Sony:
    -Goed werkende liveview (kan je dus fotos trekken zoals een gewone compact)
    -Ingebouwde beeldstabilisator in de body (canon heeft dat niet, dat moet bij de lens ingebouwd zijn)
    -Uitgebreide keuze aan oude compatibele minolta lenzen
    -Meer ruis boven Iso 400 (CCD technologie)
    -kan tot iso 3200 (tegenover 1600)
    -werkt ietsje trager dan de concurrenten

Voordelen Canon:
    -minder ruis bij hogere iso waarden (CMOS technologie, beter)
    -heeft spot metering, highlight tone priority
    -liveview is niet zo uitgebreid als bij sony
    -grotere viewfinder

Qua prijs kosten ze evenveel, dus dat kan geen doorslag geven.
    Als liveview niet belangrijk is, dan zou ik toch voor de 450D gaan.
    Probeer ze ook es in de hand, want het is wel belangrijk dat die goed in je hand zit. Ik heb kleine handen, en zo grote modellen zijn absoluut niet handig voor mij.

Comment

Dank je "junior"
      nou weet je bij evenementen fotografeer liefst zo onopvallend mogelijk, zo vanuit de heup, en dan is het heel handig als je naar beneden kunt kijken op het gekantelde schermpje. Ook bij lage close ups van planten en bloemen is het handig want dan hoef je niet door de knieen.
      Spotmeting is inderdaad ook een pré, maar zou je niet hetzelfde kunnen bereiken met de 9-punts meting? De scherpte van de Sony lijkt ook prima, zo te zien op de site.Wat leren misschien?
      Wat dunkt je?

Bedankt, Kees

Comment

Ik denk dat je al je keuze hebt gemaakt

Comment

Hoi,

dat heb je goed gezien, maar ik ben toch nog niet zeker. Ik ga maar eens doen
          wat jij me adviseerde, de camera in de hand nemen...
          bye, Kees

trouwens, hoe kom je aan het alias psychodweep?

toedeloe, Kees

Comment

Ik wil even rechtzetten dat Sony's altijd op al hun mogellen spotmetering hebben gehad...Canon pas op de 450D voor het eerst in dit segment
            't was maar om even uit te klaren!

Het is beetje prioriteiten leggen, om het simplistisch voor te stellen; Bij sony vindt je de live view als dikke extra, bij de canon lage ruis bij hoge iso

Comment

Ik vond de canon t.o.v. de sony lichter aanvoelen. De bedieningsknoppen komen vrijwel overeen met onze compact van Canon.
              Toch hebben we besloten om de A 300 van Sony te kopen. Dit scheelde qua prijs nogal erg veel t.o.v de canon en de A350.

Comment

De sony a350 biedt 14mp wat interessant kan zijn voor bepaalde toepassingen, maar voor algemeen gebruik zekers niet echt nodig.
                Zou eerder voor de a300 gaan (10mp), is met uitzondering van het aantal mp quasi gelijk aan de a350 maar heeft beter hoge ISO prestaties (ruis) en is ook sneller. De a350 is een snel toestel maar het aantal beelden per/seconde dat je kunt maken (dacht 2/sec) ligt lager dan bij de A300.
                Maar je hebt in tegenstelling tot de concurrentie geen bijkomende vertragingen in live, en je autofocus systeem blijft volledig behouden. Je hebt daarbij op/neerklapbare LCD scherm, wat je wel nodig hebt voor live-view. Je hebt ook geen vertraging tussen indrukken ontspanner en opname van het beeld bij de sony LV systemen.
                Als live-view je niets zegt dan is de A200 misschien het meest aangewezen toestel. Is buiten de LV feature gelijk aan de A300.

Comment

En zoals gewoonlijk kent Puerte weer geen ander merk dan Sony. Ik zou dan ook niet meteen naar zijn advies luisteren.

Vandaag de dag heb je geen slechte toestellen meer, dus is het inderdaad kwestie van ze eens te gaan 'proeven', en dan de camera te kiezen die jou het beste ligt. Blijf het bij amateurfotografie, niet te passioneel, dan maakt het weinig uit. Wordt het je serieuzer, dan zou ik toch naar Canon neigen omwille van minder ruis in hoge ISO-waarden (niet onbelangrijk bij concerten) en een grotere keuze aan lenzen.
                  Maar... vergeet ook Nikon niet. Die hebben in dat segment ook prima pakketjes, en als je dan toch bezig bent, kijk dan ook eens naar Pentax. Die hebben nu nog minder keuze in lenzen, maar ze zijn wel aan een flinke opmars bezig, en bovendien nog wat goedkoper dan de rest.

Take your pick. Veel succes !
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    En zoals gewoonlijk kent Puerte weer geen ander merk dan Sony.

ik zou me daar niet te druk meer in maken, ik denk dat velen dat weten.

Puerte neemt de stelling aan dat je objectief moet kijken naar de noden en dan op basis van veel ervaring een toestel moet aanprijzen. Inderdaad vreemd dat het steeds een Sony is. Mij niet gelaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      En zoals gewoonlijk kent Puerte weer geen ander merk dan Sony. Ik zou dan ook niet meteen naar zijn advies luisteren.

Vandaag de dag heb je geen slechte toestellen meer, dus is het inderdaad kwestie van ze eens te gaan 'proeven', en dan de camera te kiezen die jou het beste ligt. Blijf het bij amateurfotografie, niet te passioneel, dan maakt het weinig uit. Wordt het je serieuzer, dan zou ik toch naar Canon neigen omwille van minder ruis in hoge ISO-waarden (niet onbelangrijk bij concerten) en een grotere keuze aan lenzen.
                      Maar... vergeet ook Nikon niet. Die hebben in dat segment ook prima pakketjes, en als je dan toch bezig bent, kijk dan ook eens naar Pentax. Die hebben nu nog minder keuze in lenzen, maar ze zijn wel aan een flinke opmars bezig, en bovendien nog wat goedkoper dan de rest.

Take your pick. Veel succes !
                      Ik hou van geen merken zoals de meeste, maar wel van camera's.
                      En momenteel heeft sony heel goede toestellen in het instapsegment.
                      En inderdaad je hebt nog weinige slechte toestellen, maar je hebt er goede en betere.

Comment

De A350 zou meer ruis moeten hebben dan de Canon, mar de ruis in de Sony is helemaal niet zo storend zoals op sommige camera's met minder MP. Vergelijk de ruis maar met de oude lichtgevoelige analoge film. Een link naar een aparte review : sony-alpha-350-a-creative-review/. Persoonlijk zou ik de A350 zonder lens kopen en er zelf eentje voor kiezen.
                        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                        Flickr____No place to be

Comment

ik zou voor de A300 gaan !

Comment

Working...
                          X