Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie troubles deel2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garantie troubles deel2

Na heel de vorige garantie historie met de sb-800 http://forum.belgiumdigital.com/f36/...es-222066.html die ik samen met m'n D80 gekocht heb op 31/05/08.
    Is het nu de beurt aan de D80 zelf .

Dode pixel in de rechter bovenhoek en nu moet hij uiteraard weer minsten 8 weken binnen.

Hier twee voorbeeldjes:

Staan ongeveer in het midden van de foto.

Ok je kan zeggen dat het weg te werken valt in PS maar zou van een camera die nog geen 3 maanden oud is toch niet mogen .

Heb nog niet echt geluk gehad met het pakketje dat ik gekocht heb en heb veel zin alles door de raam te gooien

Re: Garantie troubles deel2

Op de geresizede foto's is het minder goed te zien maar op full resolutie dus wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
      alles door de raam te gooien
      Raam eerst openzetten hé?

Nee, dat is brute pech. Zou niet mogen maar die zaken gebeuren. Wel straf dat je op zo'n korte tijd 2 keer in de brokken deelt.

Het zal nu wel in orde komen.

Comment

Dit tooltje kan misschien je probleem oplossen http://www.pixelfixer.org/
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Dode pixels zijn vervelend, maar spijtig genoeg eigen aan de D80. Ik heb er zelf namelijk ook al flink last mee gehad. Maar, je camera opsturen naar de winkel die het toestel dan opstuurt naar de fabrikant is voor enkel dode pixels eigenlijk een beetje tijdverlies. Betere oplossing is zelf naar Procirep rijden (in Evere, niet ver van de NAVO), en daar halen ze je dode pixels er in een half uurtje weg, helemaal gratis! (Vergeet wel je garantiebewijs en aankoopbon niet natuurlijk.)

Zelf heb ik het ook zo gedaan, ik ben mijn toestel wel pas de volgende dag gaan halen, maar Procirep had zelfs gratis - en zonder dat ik erom had gevraagd - de sensor gekuisd en de body een volledig nazicht gegeven. Als dat geen service is

Let wel op: dode pixels repareren als je zelf naar Procirep rijdt is enkel gratis in het eerste jaar na je aankoop. Nikon geeft als fabrikant namelijk maar 1 jaar garantie. (Het tweede jaar garantie komt van je winkel zelf.)

Om dode pixels op foto's te verwijderen; het hierboven vermelde programma PixelFixer werkt enkel op Raw-bestanden. Echter, als je je Raw-bestanden inlaadt in bijvoorbeeld Lightroom worden de dode pixels al automatisch verwijderd. Dode pixels verwijderen van een JPEG-bestand gaat daarentegen niet vanzelf. Daar zul je ze telkens moeten wegklonen...
          Nikon D80 en toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joost_v Bekijk bericht
            Dode pixels zijn vervelend, maar spijtig genoeg eigen aan de D80. Ik heb er zelf namelijk ook al flink last mee gehad. Maar, je camera opsturen naar de winkel die het toestel dan opstuurt naar de fabrikant is voor enkel dode pixels eigenlijk een beetje tijdverlies. Betere oplossing is zelf naar Procirep rijden (in Evere, niet ver van de NAVO), en daar halen ze je dode pixels er in een half uurtje weg, helemaal gratis! (Vergeet wel je garantiebewijs en aankoopbon niet natuurlijk.)

Zelf heb ik het ook zo gedaan, ik ben mijn toestel wel pas de volgende dag gaan halen, maar Procirep had zelfs gratis - en zonder dat ik erom had gevraagd - de sensor gekuisd en de body een volledig nazicht gegeven. Als dat geen service is

Let wel op: dode pixels repareren als je zelf naar Procirep rijdt is enkel gratis in het eerste jaar na je aankoop. Nikon geeft als fabrikant namelijk maar 1 jaar garantie. (Het tweede jaar garantie komt van je winkel zelf.)

Om dode pixels op foto's te verwijderen; het hierboven vermelde programma PixelFixer werkt enkel op Raw-bestanden. Echter, als je je Raw-bestanden inlaadt in bijvoorbeeld Lightroom worden de dode pixels al automatisch verwijderd. Dode pixels verwijderen van een JPEG-bestand gaat daarentegen niet vanzelf. Daar zul je ze telkens moeten wegklonen...

Ik heb nu ook een 5 tal dode pixels en ga proberen wat je hier voorsteld.

Zijn er na de herstelling nog pixels stuk gegaan?
            Wat doen ze eigenlijk met die pixels?
            Repareren of uistshakelen.

MVG,

Frank
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
              Ik heb nu ook een 5 tal dode pixels en ga proberen wat je hier voorsteld.

Zijn er na de herstelling nog pixels stuk gegaan?
              Wat doen ze eigenlijk met die pixels?
              Repareren of uistshakelen.

MVG,

Frank
              Hetgeen ze doen heet "pixel mapping". Simpel uitgelegd: ze zorgen ervoor dat de kapotte pixel de waarde aanneemt van het gemiddelde van de omliggende pixels. Uit eigen ervaring; je merkt achteraf niets meer van die dode pixels.

In februari van dit jaar heb ik mijn camera binnengestoken, toen had ik een stuk of 5 dode pixels. Vorige maand heb ik er spijtig genoeg weer één opgemerkt. (Die er, bij het inspecteren van vroegere foto's, ook al van in het begin was, maar toen nog half werkte, en dus niet is opgemerkt door Nikon in februari.)

Nu, ik denk niet dat ik mijn camera daarvoor nog ga binnensteken; de meeste foto's neem ik in Raw (waar Lightroom de dode pixel automatisch wegmapt), en voor als ik er toch in JPEG neem, heb ik in Lightroom een preset aangemaakt die de pixel automatisch wegkloont.
              Nikon D80 en toebehoren.

Comment

Ok bedankt Joost, je hebt m'n dag terug goedgemaakt .

Zag het nml. nietmeer zitten dat ik weer 2 maand geen foto's kon nemen .

Ging hem normaal maandag binnensteken omdat ik hem zondag nodig had. Maar zal nu naar Procirep gaan.

Comment

Graag gedaan

Procirep zal normaal wel open zijn tussen de werkuren, maar vooraf eens bellen kan nooit geen kwaad denk ik. (Telefoonnummer en adres vind je op hun website.)
                  Nikon D80 en toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joost_v Bekijk bericht
                    Graag gedaan

Procirep zal normaal wel open zijn tussen de werkuren, maar vooraf eens bellen kan nooit geen kwaad denk ik. (Telefoonnummer en adres vind je op hun website.)
                    Niet altijd makkelijk te vinden:
                    Openingsuren : van 9u00 tot 17u00 van maandag tot en met vrijdag.

Aandacht: Voor het reinigen van de sensors, gelieve ten laatste om 16u00 te komen aub.

Comment

Had de site al gevonden .

Ga morgenochtend eens bellen of ze tijd hebben.

Comment

Is dat eigen aan de D80 sensor ?
                        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                          Is dat eigen aan de D80 sensor ?

Alle sensors hebben dode pixels. Ik heb ze ook gehad met mijn D100, destijds gratis en onmiddelijk hersteld bij (toen nog ) De Beukelaar. Is 2 minuten werk, ik denk dat je daar gerust mee naar Procirep kunt gaan. zal onmiddelijk hersteld worden, maar het zal wel tegen betaling zijn.

Comment

Working...
                          X