Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera: adviezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera: adviezen?

Ik ben al een heel eind van plan een nieuwe camera te kopen, maar ik heb nog geen ervaring met al die termen van die lenzen enzo en weet ik veel wat nog allemaal

Ik zoek een camera die vooral uitblinkt in het nemen van macroshots, want ik ben een echte macro freak Er moet toch een camera bestaan die vooral voor macro dient inplaats van die professionele camera's waarbij je dan nog enorm veel geld moet uitgeven voor een extra macrolens... Iig, Ik ben verzot -wat zeg ik- geobsedeerd van het fotograferen van insecten... Het toestel hoeft echt niet 'alles erop en eraan' te zijn, maar speciaal goed voor macro foto's. Kan iemand me helpen bij mijn keuze en zo een beetje schatten welk toestel het beste bij me past? ...

Re: Nieuwe camera: adviezen?

Bij sommige compactjes en ook de wat grotere bridge modellen (die lijken wat op een DSLR, maar ze zijn veel compacter en hebben meestal een heel groot zoombereik) kan je werken met voorzetlensjes. Op die manier kan je ook macrofoto's maken terwijl je afstand houdt ten opzichte van de beestjes.
    Zonder die voorzetlens kan je ook macrofoto's maken, maar dan meestal alleen in de breedste stand, en dan moet je zo dicht bij de beestjes komen dat ze wegvliegen.

De beste resultaten haal je wel met een DSLR, met een echte macrolens.
    Maar dan moet je wel weten waarmee je bezig bent.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hmja, daar vreesde ik al voor. Zelf weet ik maar al te goed dat ik ook liefst een DSLR neem... Het is veel te verleidelijk want wat ben je met een compact als je echt amateur fotograafje wil worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
        Hmja, daar vreesde ik al voor. Zelf weet ik maar al te goed dat ik ook liefst een DSLR neem... Het is veel te verleidelijk want wat ben je met een compact als je echt amateur fotograafje wil worden...
        Jolleke als je echt besmet bent met het virus weet je de weg. (dat schrijf je hierboven).
        Misschien heb je wat meer tijd nodig maar een echte keuze heb je niet.
        groet, Rik

Comment

Een echte keuze heb je niet? Dat begrijp ik niet zo goed.

Comment

Working...
          X