Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EeOS 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EeOS 450D

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.

heb mij een Canon 450D gekocht.

Ik kom van een Sony DSC H7 (waar ik eigenlijk ook tevreden van was)

hebben jullie enige ervaring met deze toestellen?
    tipe? tricks?

of andere nuttige info...

Groetjes

Re: Canon EeOS 450D

Veel foto's nemen en veel oefenen en niet in de auto stand zetten.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Veel foto's nemen en veel oefenen en niet in de auto stand zetten.
      Ik ben zelf ook een newbie, ik zet hem soms op Auto om te zien wat de camera zelf zou doen.
      Ik dacht dat ik de theorie onder controle had, maar dat omzetten in de praktijk is een ander paar mouwen.
      Ik had gisteren de kans om een hertje afgezonderd te trekken (ik had ongeveer 5 seconden) en wou dit met een groot diafragma nemen om wat dof te hebben. Ik heb VEEL Dof. 5 wazige foto's

Hoeveel tijd heeft een ervaren fotograaf eigenlijk nodig om zijn toestel juist in te stellen?
      Groeten
      Pat

Comment

Ik ben ook nieuw met een Canon Eos 450D
        Het enige wat ik kan zeggen is, best trekken in Raw en achteraf het meeste bewerken, het zal je al wat tijd besparen denk ik in het bewerken.
        Als je Raw trekt en je gaat ermee op reis, zeker zorgen voor een minimum van 4 a 8GB
        Er goed voor zorgen en gewoon veel oefenen!
        Zo heb ik hier nog geen ene foto gepost omdat ik wat bang ben van de concurentie.. Die zijn hier allemaal zo goed, ik wil er niet voor onder doen
        Der komt wel een tijd dat ik iets zal posten, maar ik ben zelf nog bezig met materiaal te kopen

Gisteren een zonnekap gekocht
        Nu nog wachten op mijn 55-250 IS!

Veel geluk
        Yannick Desmet 2021
        yannickdesmet.com

Comment

Als je nog helemaal niks kent:

Leer eerst goeie composities maken in de autostand of P-stand. Lees ondertussen veel over de relatie tussen sluitertijd, diafragma en ISO-waarden. Begin daarmee te experimenteren, in alle rust, dus niet meteen onder de moeilijkste omstandigheden. Blijf dan gewoon automatisch fotograferen. Ga veel kijken op sites zoals www.pbase.com, waar je onder de foto's de exif ziet staan, daar leer je ook van. Stel vragen aan anderen (deze thread is een goed voorbeeld).
          Je leert dit allemaal niet op twee weken hé, dus hoe meer je fotografeert, hoe sneller je leert.
          als je het dan uiteindelijk onder de knie hebt, kan je manueel gaan fotograferen, en weet je na verloop van tijd perfect welke instellingen je best gebruikt voor welke gelegenheid.

Verder zijn velen op dit forum ook bereid je met raad en daad bij te staan.

Succes en veel plezier!
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
            Zo heb ik hier nog geen ene foto gepost omdat ik wat bang ben van de concurentie.. Die zijn hier allemaal zo goed, ik wil er niet voor onder doen
            Je moet juist wél veel posten om er dan van te leren!
            ______
            www.vue.photo

Comment

Om te beginnen, lees de handleiding van begin tot einde door. Ook al begrijp je niet alles, doorlezen. Hierdoor krijg je in grote lijnen een beeld van wat de camera kan. De volgende stap is alles uitproberen wat in de handleiding staat met de camera erbij. Hierdoor leer je de veschillende instellingen kennen en weet je waarvoor ze dienen. Pik nu een bepaald onderwerp uit, bv white balance, depth of field, etc en ga hiermee experimenteren. Maak zoveel mogelijk foto's in verschillende omstandigheden en controleer wat voor resultaat het oplevert. Je zal gaandeweg merken dat je steeds betere foto's gaat maken. En dan heb ik het niet over composities e.d. Dat is nu even nog niet belangrijk. Kortom, leer je camera goed kennen en maak zoveel mogelijk foto's. Hierna kan je jezelf verdiepen in fotografie regels zoals rule of thirds, etc. Kijk ook naar foto's van andere ervaren fotografen. Vraag jezelf af waarom je een bepaalde foto mooi vind. Deze forum zit barstenvol met nuttige informatie en aan onze grote vriend Google mag je ALLES vragen.

Tip: Train jezelf om tijdens het fotograferen regelmatig je instellingen te controleren (iso, white balance, diafragma. lichtmeting,etc). Vooral als je in stand Manual fotografeert.
              Last edited by dollias; 28 augustus 2008, 19:47.
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HNO3 Bekijk bericht

Hoeveel tijd heeft een ervaren fotograaf eigenlijk nodig om zijn toestel juist in te stellen?
                Groeten
                Pat
                Hangt er natuurlijk van af wat je allemaal moet gaan aanpassen. Maar normaal loop je toch rond met je toestel en staat het wel bijna juist.
                Maar als je al de juiste lens steken hebt en uw iso juist staan hebt dan duurt het echt niet lang. En de lens en iso zijn toch wel dingen die je juist zet als je begint rond te lopen. Mijn toestel staat meestal op de av stand en dan is het enkel nog een het gewenste diafragma kiezen en schieten.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                  Welke concurentie? Ik zie hier enkel knappe platen waar ik wil uit leren...en dat aanschouw ik zeker niet als een concurentie... Het is een hobby die ik wil verder uitbouwen, waarbij hobby & fun samenvloeien als één geheel.
                  Ik post ook niet véél, enkel als ik zélf vind dat het "misschien" de moeite loont om te tonen. Allereerst begint alles bij jezelf en jawel, je beste vriend in het begin is je vuilbak (veel shooten en veel wegsmijten, omdat wat je dacht te bekomen er niet kwam)

Comment

Voor bewegende dieren zou ik Tv stand instellen vanaf 1/250 tot 1/500. Ai Servo en continue opnamen inschakelen. Niet dat ik alle wijsheid heb maar hiermee maak je al mooie actiefoto's zeker als je snel moet zijn in de nabijheid van bewegende dieren. Je mag best eens een foto insturen, van kritiek kan je altijd iets opsteken.

Comment

Working...
                    X