Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij probleem kodak z812is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij probleem kodak z812is

Help; ik heb me een nieuw toestel aan gekocht , namelijk een KODAK Z812IS wat me wel een degelijk ding leek, maar heb er nog niet veel plezier aan mogen beleven. Wat is nu mijn probleem, het zijn de batterijen die maar een foto of 20 mee gaan, en dan mag ik nog niet te veel met de flits en de zoomlens spelen. De pillen die ik gebruik zijn van het merk GP en zijn het zwaarste type die ik vond (ben ik even gerust dacht ik ...) namelijk 2600mAh. Ik ben ook reeds terug naar de winkel geweest met deze klacht en en hebben dit onderzocht, alles was in orde zegden ze me, met de opmerking dat dit type toestel een zware zoomlens had, hier moest ik het dan mee maar doen. Nu is men vraag heeft iemand van jullie ook al problemen in die aard gehad en wat is de oplossing voor men probleem.

KODAK Z 812 IS , 8,1 mp , 12x optical zoom

Dank bij voorbaat. vdwk.

Re: Batterij probleem kodak z812is

Hoelang heb je je batterijen opgeladen? Met welke lader? Doe dit gewoon nog een nachtje en probeer opnieuw.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ik zou het probleem eerst zoeken in de batterijen of de lader.

Het is altijd mogelijk dat er een defecte accu in het setje zit (heb ik zelf ooit meegemaakt met een nieuw setje accu's), maar de lader kan ook defect zijn.

Is het een automatische (snel)lader, of een trage lader waarbij je de laadtijd in het oog moet houden?

Worden de accu's allemaal warm tegen het einde van de laadcyclus?
      Het is normaal dat ze warm worden, bij een snelle lader kunnen de accu's vrij heet worden. Als alle accu's koud blijven, dan is er zeker iets mis met de lader, als er een groot temperatuursverschil is, dan zal er waarschijnlijk een accu stuk zijn. Je zou de spanning van de accu's moeten meten net na het laden, die zou rond de 1,4V moeten zitten. Als die spanning lager is dan 1,2V, dan is die accu niet geladen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

De batt. heb ik al meerdere maal opgeladen en ze worden inderdaad warm na een tijdje (lees maar een nacht) te hebben geladen. De spanning die over de batt. staat is inderdaad 1,4V, dus die zijn wel ok denk ik. Het type lader dat ik gebruik is GP POWERBANK travel n°gppb03gs.

Comment

Probeer eens met een ander setje batterijen, of laat je batterijen door iemand anders opladen. Controleer ook eens de batterijspanning als je camera aangeeft dat ze leeg zijn. Misschien heb je dan grote verschillen, en dan weet je welke batterij defect is.

Als dat niet lukt, breng dan je camera terug, en laat uitdrukkelijk vermelden wat het probleem is, anders krijg je hem terug met de 'no failure found' mededeling.

Comment

Working...
          X