Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D vs D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D vs D90

Ik ga bij deze toch mee met Antoine hoor. Want ik zie hier heftige technische discussies... over 2 camera's die nog niemand in handen gehad heeft... Dat blijft me steeds weer verbazen...

Nu ja, technische discussies mogen er best wezen, maar het hype-gevoel ligt in dit geval toch behoorlijk hoog vind ik. Een beetje relativering kan dus nooit kwaad in zo'n geval... Ik wacht lekker de eerste reviews en gebruikersmeningen af...

My 2 cents, but by all means... keep on going!
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Het is een leuke gimmick die video mode op de D90, met zelfs voordelen t.o.v. een standaard camrecorder. Dat je niet kunt auto focussen en de belichting kunt aanpassen tijdens het filmen en dat er geen externe mircofoon nog op kan worden aangesloten is natuurlijk wel minder.

Echter is dit voor mij zeer zeker geen beslissende factor, ik geef tenslotte 1K uit aan een fotocamera voor de fotografische kwaliteiten van het ding, niet zo'n gimmicks. Dat je met de D90 filmpjes kunt maken is leuk tuurlijk, maar ik hecht persoonlijk veel meer waarde aan betere ISO en beeldkwaliteit. De D80 vond ik stukken minder presteren dan mijn huidige 30D, en twijfel of de D90 in de buurt komt van de 50D. Dat is echter iets waar we nu nog niet al te veel over kunnen zeggen.
      Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
      Visit my Flickr

Comment

Af en toe eens grote kuis doen is tegenwoordig geen uitzondering meer ( tiens, er zit weer een bekende naam tussen de hoofdrolspelers die ook bij andere topics de boel regelmatig doet oplaaien) en vraagt extra leeswerk, bij herhaling wordt dit topic dan ook gesloten.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
        X