Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D90

    heb nu al anderhalf jaar een d40X, maar begin te overwegen om deze de deur uit te doen en een d90 te kopen:d
    maar kheb vraagj: is het mogelijk om de lenzen van m'n d40x( AF-S) ook op de nikon d90 te gebruiken?
    graag jullie antwoord:d
    mvg gillis

    Comment


    • Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
      heb nu al anderhalf jaar een d40X, maar begin te overwegen om deze de deur uit te doen en een d90 te kopen:d
      maar kheb vraagj: is het mogelijk om de lenzen van m'n d40x( AF-S) ook op de nikon d90 te gebruiken?
      graag jullie antwoord:d
      mvg gillis
      uiteraard
      ... see the ART not the TOOL ...

      Comment


      • Re: Nikon D90

        hoi,

        vandaag de D90 met Tamron lens 18-200 gezien in de Media Markt voor € 969,00.

        Dat wordt al interssant denk ik.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • Re: Nikon D90

          Hi.
          Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een vraag over mijn Nikon D90.
          Is het mogelijk om datum en/of tijd op de foto te vermelden ?
          Zoja weet iemand hoe en waar ik het kan invoeren.
          Alvast bedankt.

          James

          Comment


          • Re: Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door Zilverzwaan Bekijk bericht
            Hi.
            Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een vraag over mijn Nikon D90.
            Is het mogelijk om datum en/of tijd op de foto te vermelden ?
            Zoja weet iemand hoe en waar ik het kan invoeren.
            Alvast bedankt.

            James
            De datum en tijd wordt automatisch mee opgeslagen in de Exif-header van elke foto.
            Die kan je dus achteraf zowel vanuit vb. Windows of met een Exif proggie uitlezen.
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
              De datum en tijd wordt automatisch mee opgeslagen in de Exif-header van elke foto.
              Die kan je dus achteraf zowel vanuit vb. Windows of met een Exif proggie uitlezen.
              Ik denk niet dat Zilverzwaan dit bedoeld maar zoals in verschillende compactjes, de datum en tijd afgedrukt in de hoek van de foto.
              Bij mijn weten kan geen enkele NIkon DSLR dat(vind dat trouwens enorm storend, zeker als de datum dan toevallig verkeerd staat). Maar ik denk wel dat er programmaatjes zijn die dat wel kunnen.(Photo Watermark Pro, BD Sizer, Photoshop,...)
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • Re: Nikon D90

                Hallo,
                Ik bezit sinds kort een Nikon D90.
                Daar heb ik een vraagje over.
                Als ik buiten met veel licht fotografeer (in de stand auto), dat gebeurd er regelmatig dat de flitser eruit komt.
                Is dit een mankement of is het in kwestie van instelling?
                Wie kan mij hierover informeren.
                Bij voorbaat dank voorde medewerking

                Zilverzwaan

                Comment


                • Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zilverzwaan Bekijk bericht
                  Hallo,
                  Ik bezit sinds kort een Nikon D90.
                  Daar heb ik een vraagje over.
                  Als ik buiten met veel licht fotografeer (in de stand auto), dat gebeurd er regelmatig dat de flitser eruit komt.
                  Is dit een mankement of is het in kwestie van instelling?
                  Wie kan mij hierover informeren.
                  Bij voorbaat dank voorde medewerking

                  Zilverzwaan
                  Als je op auto-stand trekt komt meestal de flitser naar boven,dat is geen mankement...
                  Kijk eens naar je instellingen van de flits,die staat waarschijnlijk op altijd flitsen...

                  MVG Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • Re: Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zilverzwaan Bekijk bericht
                    Hallo,
                    Ik bezit sinds kort een Nikon D90.
                    Daar heb ik een vraagje over.
                    Als ik buiten met veel licht fotografeer (in de stand auto), dat gebeurd er regelmatig dat de flitser eruit komt.
                    Is dit een mankement of is het in kwestie van instelling?
                    Wie kan mij hierover informeren.
                    Bij voorbaat dank voorde medewerking

                    Zilverzwaan
                    In Auto-stand is dit idd normaal
                    Ik zou toch aanraden om de andere standen te gebruiken
                    Canikon 40D - D200, D300

                    Comment


                    • Re: Nikon D90

                      Zet je toestel op de "P" stand. Dat is ook automatisch, met dat verschil dat je bepaalde instellingen wel zelf kunt instellen en dat de flits ook niet automatisch zal tevoorschijn komen.

                      Comment


                      • Re: Nikon D90

                        Het kan ook zijn dat bij te hoog contrast de camera het contrast probeert te verlagen door in te flitsen. Dan kijk hij dus gaan flitsen ookal is er voldoende licht aanwezig.
                        Auto-stand gebruik ik nooit. Altijd diafragmavoorkeuze. P is ook een goede optie. Moet het snel heb je altijd een goede foto, maar je kunt ook nog het diafragma veranderen als je daar wel de tijd voor hebt...
                        Nikon D50+Nikkor AF-D 24-85mm f/2.8-4.0 IF+Nikkor AF-D 50mm F1.8

                        Comment


                        • Re: Nikon D90

                          Waar zou je op dit moment je D90 kopen? Ik heb al eens rondgekeken. In nl staat de D90 in sommige winkels al voor 707-750 euro . In België natuurlijk weer niet

                          Spijtig genoeg kan je dan niet met creditcard betalen en blijkt de verzending snel 50 euro te kosten. Naar daar rijden kost me eveneens al 50 euro dus dat is geen oplossing. Die Nederlanders hebben soms toch wel geluk he ..

                          Iemand die hier in België een plaats weet waar je de body kan kopen voor +- 750 euro?
                          Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

                          Comment


                          • Re: Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door wasser Bekijk bericht
                            Waar zou je op dit moment je D90 kopen? Ik heb al eens rondgekeken. In nl staat de D90 in sommige winkels al voor 707-750 euro . In België natuurlijk weer niet

                            Spijtig genoeg kan je dan niet met creditcard betalen en blijkt de verzending snel 50 euro te kosten. Naar daar rijden kost me eveneens al 50 euro dus dat is geen oplossing. Die Nederlanders hebben soms toch wel geluk he ..

                            Iemand die hier in België een plaats weet waar je de body kan kopen voor +- 750 euro?
                            betaling kan met internationale overschrijving = geen meerkost bij de bank
                            verzending 50 euro??? Kamera-express maakt reclame met 10,50€ verzending naar Belgie

                            Ik weet niet van waar je bent maar mij heeft het maar 12€ gekost om er om te rijden...
                            Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                            Comment


                            • Re: Nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
                              betaling kan met internationale overschrijving = geen meerkost bij de bank
                              verzending 50 euro??? Kamera-express maakt reclame met 10,50€ verzending naar Belgie

                              Ik weet niet van waar je bent maar mij heeft het maar 12€ gekost om er om te rijden...
                              Ik heb de mijne via Cameranu.nl gekocht. Opsturen naar Belgie is maar 6,50
                              Grtz Gillis
                              Nikon D90 18-105VR

                              Comment


                              • Re: Nikon D90

                                In België 2 jaar garantie, in Nederland slechts 1 jaar, en voor de service ben je toch beter af als je bij de plaatselijke fotoboer gaat! opsturen naar Nederland zal ook geld kosten als er eens iets mis loopt! Fotografie is inderdaad een dure hobby als je met goed materiaal wil werken, en de D90 is goed materiaal dat kan ik als gebruiker getuigen!

                                Comment

                                Working...
                                X