Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D90

    de aanwezigheid van een videomodus op een camera is voor mij hoedanook geen reden om over te stappen.

    Trouwens, maximum 5 minuten filmen en enkel MF, geen AF... Nog een vraagje : hoe gaat de sensor dit verdragen? Kan toch bijna niet zijn dat dit de levensduur van een sensor verkort. Om nog maar te zwijgen over stof en vuil op de sensor als je spiegel 5 minuten lang omhoog staat.

    Ik vind dat er met zo'n toestanden al geen grens meer is tussen compactjes en DSLR...

    Die GPS-module is dan weer wel nice vind ik en ben uiteraard ook wel benieuwd naar de IQ van de D90.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      Trouwens, maximum 5 minuten filmen en enkel MF, geen AF... Nog een vraagje : hoe gaat de sensor dit verdragen? Kan toch bijna niet zijn dat dit de levensduur van een sensor verkort. Om nog maar te zwijgen over stof en vuil op de sensor als je spiegel 5 minuten lang omhoog staat.
      Ik had begrepen dat je 29 minuten kan filmen.
      Mvg Tim

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Ik had begrepen dat je 29 minuten kan filmen.
        Van de DPREVIEW Hands-on preview :
        Maximum single clip length: 1280x720/ 5 minutes, others 20 minutes
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          Van de DPREVIEW Hands-on preview :
          Maximum single clip length: 1280x720/ 5 minutes, others 20 minutes
          Ah, ok. Dan heb ik mijn info van een 'foute' (?) link.
          Mvg Tim

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D90

            Ook ik begin nu officieel te sparen voor de D90. Misschien zal hij tegen volgende zomer rond de 1000€ kosten of minder (met lens).

            Live View/anti-shake-lens/Cmos/2e schermpje/sterk in hogere Iso waarden/grote zoeker,... een waardige opvolger voor mijn Olympus E500, denk ik, die dan 3 jaar zal zijn.

            Dus te koop vanaf augustus 2009....... : Olympus E500 met dubbele kit Zuiko lenzen, Metz AF 40 flitser, afstandsbediening, oogschelpvergroter X1,2, waarschijnlijk zo'n 15.000 clicks tegen dan, waarschijnlijk krasvrij, ...

            greetz

            D
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D90

              Het mooie aan het uitkomen van deze D90 is dat de prijs van de 50D nu ook wel wat sneller zal gaan zakken.Als ik lees dat men de D90 als concurrent van de 50D ( dus een soort gelijkwaardig toestel )naar voren schuift dan is er wel een groot prijsverschil tussen de twee en zullen vele voor de Nikon opteren.

              Ik persoonlijk vind de 50D naar fysiek en mogelijkheden toe meer D300 achtig.

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D90

                We wachten dus nog een model (of 2 ) op de... Nikon D1000

                met:
                - INgebouwde GPS
                - FULL HD 1080p + STEREO en extern mic-aanluiting
                - Autofocus tijdens videorecording
                - langer dan 5 min. filmen
                - lensfocus-adjustment
                - Tilt-swivel display
                - 24Mp
                - 16 bit EXPEED III
                - IN-camera RAW to jpg met Highlightrecovery en auto-D-lighting on the FLY
                - HDR mode
                - 9 step-bracketing ipv 3

                Last edited by Paul C; 12 september 2008, 07:54.
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D90

                  site Nikon Belgie persberichten

                  De D90 is verkrijgbaar vanaf eind september voor een adviesverkoopprijs van EUR 899
                  Fotografische groeten
                  Patrick

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door ikpatje Bekijk bericht
                    site Nikon Belgie persberichten

                    De D90 is verkrijgbaar vanaf eind september voor een adviesverkoopprijs van EUR 899
                    Dat horen we graag
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door ikpatje Bekijk bericht
                      site Nikon Belgie persberichten

                      De D90 is verkrijgbaar vanaf eind september voor een adviesverkoopprijs van EUR 899
                      als ik me goed herinner is dat minder dan de introductieprijs van de D80 2 jaar geleden? in november 2006 (mijn eerste bewaarde prijslijst van Nikon) was de officiele Nikon prijs 969€. En trek daar dan nog de inflatie af: die D90 is een killer-ap. En dat 1 jaar na de D300. 'back with a vengeance' zeggen ze nu bij nikon.
                      erik, Nikon materiaal

                      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D90

                        Beslist...mijn D80 gaat de deur uit. That easy

                        Laat maar komen die D90

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D90

                          'k had nog voor het uitkomen zelfs al ergens een prijs gezien van 799€ (body only).
                          Hopelijk klopt dat
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                            Beslist...mijn D80 gaat de deur uit. That easy

                            Laat maar komen die D90
                            denk dat je vlug zal moeten zijn.... kost nieuw al maar 500 euro,en er zullen er veel te koop komen ....

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              hoor ik die man goed, of vergelijkt hij de ruisprestaties van de D3 met die van de D90??? Nu ben ik echt wel benieuwd
                              Dat is toch geen probleem, je kan zelf de D70 met de D3 vergelijken.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D90

                                Ik vraag me af als deze (D90) in de winkel licht aan ongeveer 1000€ wat dan de prijs van de D80 op het laatste gaat zij (nu 669€).
                                Ik ben zeker een Koper voor de D90 mijn D70 zal worden vervangen .
                                De D300 is voor wat ik het gebruik overkill en een 2de hands D200 lijkt me nu met de komst van de D90 niet meer intresant.
                                Ik kan mischien beter het verschil in euro's in een SB 800 of SB900 steken
                                Was reeds aan het sparen voor de D300 zal nu sneller tot koop overgaan
                                Mag al eens mee vallen
                                Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

                                Comment

                                Working...
                                X