Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    niet dat ik twijfel aan je opmerking maar welke cruciale zaken mis je aan D90 ipv D300
    SD is (weeral eens) een minpunt - ik ga hierover niet uitwijden
    Magnesiumbody
    Aantal te verwachten kliks
    Autofocus
    8 bps (idd niet absoluut noodzakelijk, maar eenmaal gewend, mis ik dit al op mijn D200, laat staan mijn D80)
    Onhandige bedoening ivm grip (blijkbaar dezelfde als D80)
    Menustructuur en databanken (afwachten, maar ik voorspel niks goeds)
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      vraagje van een geinteresseerde leek :

      de d90 heeft een scherpstelmoter maar de lenzen zijn toch blijkbaar van het type AF-s (zoals op 40,40x,60), klopt dit ? Indien ja, waarom ? lenzen met motor en een systeem in de body ?

      dank voor advies...

      HT
      Heeft een AF motor, compatibele objectieven staan hier vermeld.

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D90

        Amai, dat ziet er idd wel goed uit, ik zou deze ook eerder kiezen dan de canon 50D denk ik, veel mensen kochten denk ik toch ook een prosumer ipv een dslr omdat ze gewend waren nog wat leuke filmpjes te kunnen maken met hun oud compactje en dat niet wilden opgeven. Da's ook een van de redenen dat ik nog een compactje heb (buiten dat het compact is )
        Ik zeg niet dat men hiervoor gaat overstappen, maar als je er nu nog aan moet beginnen, ze zijn eerst, dus gaan even héél wat van de nieuwe markt naar zich toehalen.
        Goeie move
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          't Ja, dat is wat Canon beoogt.
          Maar gaat dit op?
          Van de 50D wordt een duidelijke stap vooruit in beeldkwaliteit tov de D300 (en de 90D) verwacht
          Met een volledig nieuwe sensor en processor zou dit wel kunnen, blijkbaar is Canon daar gerust in

          De AF is technisch dezelfde als de 40D, alhoewel een Zweedse natuurfotograaf beweert dat hij sneller focust dan de 1D MarkIII

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D90

            Is er iemand die weet hoe die filmmode werkt?
            blijkbaar 24fps op 720*1280; de CMOS zelf heeft 4288*2848 pixels, continuous high speed foto'sd max 4.5 fps. Dus in HD Filmmode 720*1280*24 = 22 118 400 pixels/seconde, in high speed fotomode 4288*4848*4.5= 54 955 008 pixels/seconde; dus de HD filmmode zou zowat de helft van de capaciteit van het systeem gebruiken. Hoe werkt dat? In HD filmmode captatie op vooraf gekozen pixels en de rest buffer met doorsturen van een aantal HD beelden in parallel, of elk frame in HD wisselende pixels die dan 4.5 fps doorgestuurd worden als een splitscreen beeld enlater in software een continu AVI formaat geven?
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D90

              Daar een CMOS sensor de pixels individueel kan aanspreken(in tegenstelling tot CCD) is het mogelijk ±12 foto pixels samen te brengen tot 1 video pixel. Hier is natuurlijk cpu kracht voor nodig(tenzij ze hiervoor dedicated hardware zouden gebruiken maar EXPEED heeft dit imo niet.)
              Ik denk dat ze net geen full HD aankunnen en dat ze daarom een trapje lager hebben gemikt.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                de grens tussen de D90 & D300 wordt wel heeeel klein..

                video mode.. gaat toch meer en meer "consumer" worden ..
                goeie zet, door de stijgende belangstelling in het instap-segment..
                Had ik wel verwacht ook, de markt en de evolutie stabiliseert want naar mijn gevoel zit nu bijna alles wat op een DSLR moet en kan zitten er op... Na de D90 komt de ... D400 misschien. De D100 was er ooit al, die krijgen we wellicht niet meer terug.

                Kben alvast benieuwd naar nieuwe modellen en hoe NIKON ze zal plaatsen na deze. Boeken we nog steeds grote vooruitgang of gaan we nu eindelijk het finetunen van de DSLR-familie zien.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Idem als bij de D70 trouwens. Ik denk dat we wel vrij snel een prijsdaling zullen zien cfr. de D700 en D300.

                  Hmm, misschien kan ik tegen volgende zomer een uitsluipende juffer/libel filmen

                  Inderdaad, ik heb mijn D70 met kitlens in 2004 zelfs 1389 euro betaald. Als je dat vergelijkt met nu... Maar het beestje gaat toch al 4 jaar mee zonder enig probleem en het doet zijn werk nog steeds goed (toch op ISO 200 )

                  Die D90 lijkt mij ook een heel aantrekkelijke camera. Tot nu staarde ik mij blind op de D300, maar die D90 zou mij persoonlijk ook alles bieden wat ik nodig heb. Bovendien lijkt het mij dan verstandiger om minder geld uit te geven aan een fototoestel want binnen 2 jaar is het toch weeral compleet verouderd. Ik wacht ongeduldig de prijs af...

                  groeten,
                  Andries
                  https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D90

                    Iemand een idee of micro focus adjustment ook kan op een D90?

                    Is voor mij de grootste reden om te kijken naar de D300 omdat nu een paar van mijn lenzen last hebben van serieuze frontfocus...
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D90

                      , mijn D50 gaat binnenkort de deur uit...
                      ... see the ART not the TOOL ...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D90

                        Ik lees het nu pas, maar dit vind ik verdomd handig zeg:
                        With the new optional GPS Unit GP-1, location information such as latitude, longitude, altitude and time is automatically recorded to each image’s EXIF data.


                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Ik lees het nu pas, maar dit vind ik verdomd handig zeg:
                          nog gene spijt van uwen overstap naar Canon nu?
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D90

                            Die GPS-unit, daar droom ik al lang van, maar waarom kan die niet ingebouwd worden. Niets is zo hatelijk dan die unit bovenop je toestel en dan nog de draadverbinding met de stekker.

                            Eén van de grootste tekortkomingen is dat je zoals met de D80 en 'lager' geen lichtmeting hebt met de oudere AI en AI'S lenzen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              nog gene spijt van uwen overstap naar Canon nu?
                              Bwah neuh
                              De hoofdreden voor de overstap was het F4-gamma.
                              Maar met een onverwacht extra beschikbaar fotografiebudget wacht ik ook wel op iets nieuws bij Canon.
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D90

                                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                                Daar een CMOS sensor de pixels individueel kan aanspreken(in tegenstelling tot CCD) is het mogelijk ±12 foto pixels samen te brengen tot 1 video pixel. Hier is natuurlijk cpu kracht voor nodig(tenzij ze hiervoor dedicated hardware zouden gebruiken maar EXPEED heeft dit imo niet.)
                                Ik denk dat ze net geen full HD aankunnen en dat ze daarom een trapje lager hebben gemikt.

                                Het grootste probleem lijkt te zijn de informatie snel genoeg van de CMOS naar de geheugenkaart te krijgen. Full HD zou 1920*1080*24 = 49 766 400 pixels/sec nodig hebben + waarschijnlijk nog wat beeldinformatie per beeld, nu in de D90 high speed fotomode 4288*4848*4.5= 54 955 008 pixels/seconde, dus inderdaad het lijkt erop dat ze het net niet halen. Anderzijds lijkt het verschil niet groot, dus bij een volgende versie van EXPEED zou het misschien wel kunnen lukken.
                                erik, Nikon materiaal

                                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                                Comment

                                Working...
                                X