Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MINOLTA 7hi behuizing brokkelt af..!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MINOLTA 7hi behuizing brokkelt af..!!

Hallo,

Heb sinds enkele jaren een MINOLTA 7hi, nu begint langzaam en zonder enige brutte aanleiding de behuizing te scheuren, laatst brak het batterijdeksel af zodat de camera nu totaal onbruikbaar is, bij navraag voor herstelling bij de hersteldienst van minolta is deze zo duur dat het de moeite niet loont om dit nog te laten uitvoeren, heeft iemand hier ook problemen mee? en wat zou ik eventueel kunnen doen? alle informatie is welkom!!

Alvast bedankt,
    Danny
    Last edited by Franciskine; 25 augustus 2008, 19:40.

Re: MINOLTA 7hi behuizing brokkelt af..!!

Oorspronkelijk geplaatst door rostie-rostellie Bekijk bericht
    Hallo,

Heb sinds enkele jaren een MINOLTA 7hi, nu begint langzaam en zonder enige brutte aanleiding de behuizing te scheuren, laatst brak het batterijdeksel af zodat de camera nu totaal onbruikbaar is, bij navraag voor herstelling bij de hersteldienst van minolta is deze zo duur dat het de moeite niet loont om dit nog te laten uitvoeren, heeft iemand hier ook problemen mee? en wat zou ik eventueel kunnen doen? alle informatie is welkom!!

Alvast bedankt,
    Danny
    Zoek de microswitch/sensor waarmee de camera bepaald of de batterijdeur open of dicht is en plak deze toe in de juiste stand, en zoek een manier om je battery op de juiste plaats te houden indien dit nodig is...

ik heb op de camera van mijn vriendin een gelijkaardige aanpassing gedaan door een stukje van een lucifer te klemmen tussen de battery-deur sensor en een stukje van de behuizing zodat deze altijd denkt dat deze toe is...

mensen met gelijkaardige problemen

verder zijn herstelprijzen voor oudere digitale toestellen buiten garantie doorgaans veel te duur in verhouding tot de restwaarde van het toestel. overweeg dus zeker een nieuw toestel te kopen of een tweedehands toestel op ebay (200 dollar) te zoeken indien je het zelf niet kan maken...
    Last edited by Franciskine; 25 augustus 2008, 19:40.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Je hebt dus plastiek en................................plastiek hé
      Denk niet dat Danny zich een tweede maal zal laten vangen aan eenzelfde toestel, niet toch?

Grtz, rf

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Wij brokkelen ook af als je lang genoeg leeft.
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

1 van de redenen om nooit meer een minolta te kopen.

Dan merk je dat dit merk niet op kan tegen de grotere merken.
          Als maken zelfs al te duur is.....
          Nikon spul

Comment

RikH,

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat de truc met de lucifer niet zal helpen, de druk op het deksel is tamelijk groot en bovendien zitten er in het deksel metalen plaatjes die de batterijen onderling verbinden (typr AA)...!! dus hopelijk vind ik of iemand anders nog een oplossing, zoniet zal het beter zijn uit te kijken naar een nieuw toestel, kan je mij een tip geven voor een goed reflextoestel? ik had gedacht aan een NIKON D80...??

Groetjes,
            Danny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht

Dan merk je dat dit merk niet op kan tegen de grotere merken.
              Als maken zelfs al te duur is.....
              Dat blijkt niet alleen bij Minolta te zijn hoor.
              Mijn dochter kocht een dure Nokia GSM die ze na een maand laat vallen.
              Er stond een klein deukje in.
              Toen ik vroeg wat het koste zei de verkoper me, dat kost meer dan een nieuwe.
              Ik denk dat zoiets nogal vlug gezegd word, anderzijds leven we in een wegwerptijd.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                (
                Dat probleem is opgelost......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X