Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw toestel...

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Daar gaat het niet om er werd gesteld:

en dat geldt dan voor iedereen en niet alleen voor amateurs, bij persfotografen is het veld niet langer of breder.

Je gaat toch niet met 600mm staan als je met 300mm toekomt, alleen maar lastig.
    Daar gaat het wel om.
    De context slaat op de TS, waarvan ik niet vermoed dat het een persfotograaf is.
    Gezien het budget wel wat speelruimte heeft maar niet enorm veel, is dit een weg om de mogelijkheden van de voorgestelde lenzen te bewandelen en in een tweede stap uit te breiden.
    Uiteraard door naar persfotografen te verwijzen wordt het verhaal gans uit zijn context getrokken.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

D80 + 18-55VR + 70-300VR + SB600+SD Sandisk extreme III 4Gb
      Camera, twee lenzen met stabilisatie, een flash en een vier gig kaartje
      Prijzen Konijnenberg...
      534+173+418+246+29= op de kop €1400
      Waarom nog twijfelen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        De TS zegt dat sport-fotografie zijn hoofdbedoeling is en daar naast ook huis/tuin en keuken fotografie. Sport-fotografie is meer dan beach-volleybal onder een stralend zon.
        Als je hem de Kit-lenzen aanbeveelt dan komt hij zeker toe met zijn 1400 Eur. Maar binnen een paar weken staat hij terug in de winkel, om uiteindelijk meer uit te geven dan nodig was.
        Enerzijds weet ik ook wel dat je je met dit set lenzen niet op een F1-circuit moet begeven waar Hamilton met 300km/u passeert. Anderzijds ben ik 100% overtuigd dat een beginner "meer dan enkele weken" plezier zal hebben aan deze set.
        Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad eerst en vooral een hobby voor mij. Dus meer dan 1400€ zal ik er momenteel niet aan besteden. Dat een set van 1400€ niet optimaal is voor mijn doelstellingen kan ik begrijpen. Iedere set zal wel zijn beperkingen hebben dus zal ik mijn doelstellingen wat moeten bijschaven. In het begin zal mijn technische kennis mijn grootste beperking zijn.

Het belangrijkste is dat ik een idee krijg wat ik kan hebben voor 1400€ en voor welk type foto's de set geschikt is. En dat is me nu al wat duidelijker geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredjeFred Bekijk bericht
            Het belangrijkste is dat ik een idee krijg wat ik kan hebben voor 1400€ en voor welk type foto's de set geschikt is. En dat is me nu al wat duidelijker geworden.
            Het setje dat ik hierboven aanhaalde is helemaal niet zo "standaard". De 70-300VR is een goeie lens met redelijk bereik voor sport zoals kitesurfen en mountainbike. de 18-55VR is een degelijke standaardlens. De SB600 is een flash met heel veel mogelijkheden (draaien, kantelen, groothoekdeflector). Je komt daar al een heel eind mee weg.

Comment

Working...
            X