Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
    Dat klopt maar als sample foto om ruis te beoordelen is 1/8000 der wel over hee...
    Die foto is wel aan 600mm, dus met 1/8000s ben je alvast zeker dat je geen bewegingsonscherpte zal hebben Als ik dit zou fotograferen zou ik manueel werken aan 1/3200s en ook f/8, en de belichting regelen met autoISO.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Ahum: nu verbind je zelf DR aan tonaliteit...
      Het komt erop aan je 'stukjes zo klein mogelijk te krijgen', niet zozeer er zoveel mogelijk te hebben.
      Als je ervan uitgaat dat er een grotere DR nodig is om meer 'stukjes te krijgen' zou een beeld met zwart en wit per definitie een betere tonaliteit hebben dan een beeld met alleen zwart en grijs.

DR draait alleen om de uitersten, tonaliteit om hoe klein de overgangen zijn tussen elk stukje ertussen.
      nee tonaliteit is verbonden aan DR niet omgekeerd !!!
      DR moet ruimte geven aan tonaliteit.

als je een DR hebt van 2000/1 kun je die in duizend gelijke stukken (tonen) verdelen, dan heb je een hoge tonaliteit. Je kunt ze ook in 2000 stukken verdelen dan heb je een nog hogere tonaliteit maar nog altijd dezelfde DR.
      Je kunt de DR ook in 2 stukken verdelen dan heb je minimale tonaliteit maar nog altijd dezelfde DR.

De DR wordt bepaalt door de sensor, de tonaliteit door de ADC

snuistert op deze site maar eens rond, daar staat prachtige info, eenvoudig geschreven en makkelijk te begrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        NEC SpectraView Reference 21
        Die LED-verlichting is blijkbaar wel de way of the future.

Lacie komt ook met LED monitoren uit die zeggens tot 123 procent van de Adobe RGB ruimte zouden kunnen tonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Die LED-verlichting is blijkbaar wel de way of the future.

Lacie komt ook met LED monitoren uit die zeggens tot 123 procent van de Adobe RGB ruimte zouden kunnen tonen.

http://www.vtbfotoclubgent.be/
          OLED's , SED en FED zijn de toekomst ... bij Canon's SED TV werken sinds april meer dan 600 mensen en die blijven niet alleen de vloer poetsen ...

Comment

Ik hoop dat het nog niet gepost is. Blijkbaar zijn er nog samples te bekijken, en op dpreview worden ze blijkbaar zeer goed ontvangen.

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29320622
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
              Ik hoop dat het nog niet gepost is. Blijkbaar zijn er nog samples te bekijken, en op dpreview worden ze blijkbaar zeer goed ontvangen.

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29320622
              Zijn er ook ergens samples te vinden van de 50D samen met 300/2.8L IS of 200/2L IS rond f/2.8-f4?, Liefst aan de laagste ISO, dit om te zien wat volledige potentieel van zo'n sensor is

Comment

Samples van ISO100 tot ISO12800: http://www.digitaldreams.com.sg/eos5...les/index.html
                Danny's Photosite

Comment

Ik vond dat je op iso800 toch al ruis zag terwijl dit op de 5D vb. nog nauwelijks te zien is, MAAR ik vond het karakter van de ruis wel aangenaam en absoluut niet storend.
                  Op iso3200 vond ik de prestatie verre van slecht eigenlijk.

Als de 5DII dezelfde technologie gebruikt, zou het weer spannend kunnen worden....

Comment

Ik zag dat de 50D voorradig is bij onder andere CameraNu.nl; is er al iemand die er een heeft bemachtigd en zijn/haar eerste indrukken met ons kan delen? Ik ben toch wel benieuwd ..

Comment

korte review :

groeten,

Comment

Hij staat nu overal, de Saturn in Wilrijk heeft hem al op demo staan, samen met de 18-200, redelijk indrukwekkend lensje)

Comment

Iemand die toevallig hem al koopt de volgende week?
                          Ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van de camera in zowel RAW als JPG, in low light op iso waarden van 800-1600-3200 bij portret/evenement fotografie...

Vooral testen zoals die Juza maken mij minder enthousiast, ik snap niet hoe ze dan aan zo ruisarme resultaten komen bij die testen die we zagen op ondermeer die beurs...

Voorbeeld deze zin:
                          Compared to 20D/30D/350D: at 100% magnification 50D is a little noisier, but if you reduce the files to 8mp they will be about the same.

Wat is dan het nut van de digic 4 processor?
                          Ik hoop dat die gast er ofwel niks van kennis van heeft ofwel een nikon-boer is, want hiermee gaan ze nikon echt niet verslaan. (zelfs niet ermee evenknie worden)
                          Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Door zijn hogere resolutie 15mp zal hij waarschijnlijk wel iets minder ruis vertonen en iets scherper zijn op een A3+ foto met iso1600 dan bv. een 40D ,en ik moet toegeven een 40D op A3+ ziet er toch nog behoorlijk uit.
                            Franske
                            Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
                              Iemand die toevallig hem al koopt de volgende week?
                              Ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van de camera in zowel RAW als JPG, in low light op iso waarden van 800-1600-3200 bij portret/evenement fotografie...

Vooral testen zoals die Juza maken mij minder enthousiast, ik snap niet hoe ze dan aan zo ruisarme resultaten komen bij die testen die we zagen op ondermeer die beurs...

Voorbeeld deze zin:
                              Compared to 20D/30D/350D: at 100% magnification 50D is a little noisier, but if you reduce the files to 8mp they will be about the same.

Wat is dan het nut van de digic 4 processor?
                              Ik hoop dat die gast er ofwel niks van kennis van heeft ofwel een nikon-boer is, want hiermee gaan ze nikon echt niet verslaan. (zelfs niet ermee evenknie worden)
                              Juza is een Canonian, die nu zijn blog begint te marcheren ook wat graag clicks van Nikonians ziet
                              Net het omgekeerde van Ken Rockwell

Ik zou geen van beide boeren noemen (ook niet in de zin van platte verkoper)

Ik weet ook niet wat hij voorheeft om zo sceptisch te zijn
                              Moppert hij wat op Canon, ziet hij dat de 50D en de 5D II dicht bij de veel duurdere 1D III en 1Ds III komen (vooral het laatste ), en wil hij daarom naar Nikon zoals zovelen op dit moment ?

Wat ik wel van zijn site (bevestigd door vele anderen) kan distilleren over deze IQ (image quality) race is:

- de lenskwaliteit wordt meer en meer bepalend
                              - meer detail kan ook nooit zonder meer pixels
                              - verwerking zoals noise reductie en verscherpingsalgoritmes in de camera of achteraf wordt steeds belangrijker
                              - het eindresultaat is de som van alle schakels in de keten
                              - niet voor elk type fotografie zijn dezelfde vereisten van tel

Ik ben toch van plan binnenkort naar een 50D te gaan kijken, omdat al bij al de som van alle verbeteringen sinds mijn 400D een zichtbare winst in IQ moeten geven, bovenop de opstap naar een hogere klasse

Rustig, er zal genoeg aanbod zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                                Door zijn hogere resolutie 15mp zal hij waarschijnlijk wel iets minder ruis vertonen en iets scherper zijn op een A3+ foto met iso1600 dan bv. een 40D ,en ik moet toegeven een 40D op A3+ ziet er toch nog behoorlijk uit.
                                Het is juist het tegenovergestelde.
                                Hogere resolutie geeft juist meer ruis omwille van de kleinere fotoeilandjes.
                                Dit kan wel wat verbeteren door nieuwer technologie zoals betere ruisonderdrukking op de sensor of betere software in de camera, maar bij gelijkaardige technologie geeft hogere resolutie altijd meer ruis.
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X