Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
    wat dan te denken van de 18-200mm lens die in kitvorm gaat geleverd worden met de 50D, zou hier het scheidend vermogen van de lens voldoende zijn in het licht van de vorige opmerkingen, enig idee of heb ik het niet goed begrepen, kan ook...
    Groeten
    Tjsa, hoogstwaarschijnlijk zal dat lensje de bottleneck vormen bij deze kit.....

PS, ik heb de indruk dat de ruisstrijd momenteel softwarematig gestreden wordt, hoeveel en wat poets ik weg en wat blijft erover.....
    Eigenlijk weinig boeiend, mijn 20D poetst niet zoveel weg en laat dat gewoon aan mijzelf over.

Comment

daar is hellaas niet iedereen handig in , als ik dit handmatig doe wordt het een schilderij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        dus als je geen echte mega top lezen hebt, kies je beter voor een 40D ipv 50D??? bijvoorbeeld de 17-50 van tamron.

of versta ik dat nu helemaal verkeerd? tzou wel zonde zijn over enkele jaren zijn alle camera's boven de 20mb waarschijnlijk en zijn de goedkopere lenzen dus brol geworden?
        Als je lens al aan een limiet zit met een 10mp sensor, gaat daar niet veel extra uitkomen op een 15mp sensor. Integendeel er gaan neveneffecten optreden door de limiterende factor van de lens. En waarom een 15mp toestel gebruiken als je lenzen bvb maar 10mp aankunnen. Verschillen ga je uiteindelijk maar beperkt zien op A4-formaat. Maar als je optimaal gebruik wilt maken van zulk toestel als de 50d moet je ook de juiste lenzen kiezen.

Je moet wel een onderscheid maken tussen goedkope, en optisch goede lenzen, de tamron 17-50 is van een zeer goede optische kwaliteit en ik verwacht daar geen problemen mee op de 50d.

Het is niet meer zoals vroeger dat lenzen jaren meegaan, techniek evolueert (gelukkig maar) heel snel en de lenzen moeten volgen.
        Lenzen die vandaag op de markt gebracht worden (vooral de zooms) zijn veel scherper dan een aantal jaar terug.

Meer pixels heeft uiteraard ook grote voordelen (met geschikte lens uiteraard)
        -meer detail
        -meer mogelijkheid om te croppen
        -minder zichtbare ruis na downsize. (als je op 100% view dezelfde zichtbare ruis hebt op een 10mp toestel als op een 15mp toestel ga je op bvb een A4 afdruk veel minder zichtbare ruis hebben met een 15mp sensor. Je ruist wordt immers mee verkleint.)

FF toestellen gaan dezelfde weg op, waar men nu aan 24mp zit, gaat dit binnen een paar jaar 30mp zijn. Als men een FF sensor produceert met een densiteit die overeenkomt met die van de 50d komt men vlug aan een 34mp of zoiets. Je ziet maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
          wat dan te denken van de 18-200mm lens die in kitvorm gaat geleverd worden met de 50D, zou hier het scheidend vermogen van de lens voldoende zijn in het licht van de vorige opmerkingen, enig idee of heb ik het niet goed begrepen, kan ook...
          Groeten
          de f2,8 versie zou ik niet aanraden, de F4 versie daarentegen wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            de f2,8 versie zou ik niet aanraden, de f4 versie daarentegen wel.
            18/200 f/2.8??
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Tjsa, hoogstwaarschijnlijk zal dat lensje de bottleneck vormen bij deze kit.....

PS, ik heb de indruk dat de ruisstrijd momenteel softwarematig gestreden wordt, hoeveel en wat poets ik weg en wat blijft erover.....
              Eigenlijk weinig boeiend, mijn 20D poetst niet zoveel weg en laat dat gewoon aan mijzelf over.
              Als die EF-S 18-200 IS op hetzelfde niveau staat als de andere recente EF-S lenzen, dan zou dat nog best kunnen meevallen. Maar het zal niet zo simpel zijn om dat te evenaren in zo'n 11x zoomlens.

De ruisonderdrukking bij een 40D werkt eigenlijk heel goed, zo goed zelfs dat ik de ruisonderdrukking bij hoge iso meestal inschakel als ik de camera boven iso 800 gebruik. De resultaten zijn beter dan wanneer ik de ruis in Photoshop Elements probeer weg te werken. Bij sommige foto's werk ik wel alleen de ruis in de achtergrond op, het is daar dat die meestal het meeste opvalt.

De 20D presteert nog altijd heel goed op hoge iso, de 40D doet het ongeveer hetzelfde, maar door de ruisonderdrukking is die een beetje beter op de hoge iso-waarden.

Aan de hand van een paar willekeurige voorbeeldfoto's is het onmogelijk te bepalen welke camera de beste resultaten geeft op hoge iso, maar wat ik zie op de foto's van dpreview ziet er toch zeker niet slecht uit voor de 50D.

Ik wil ook geen foto's waarbij alle details weggevaagd zijn om toch maar zo weinig mogelijk ruis te krijgen op de heel hoge iso-waarden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                18/200 f/2.8??
                sorry verkeerd gelezen, dacht dat er 70-200 stond

Comment

Dit gaat alleszins veel mensen gelukkig maken!

AF adjustment • All lenses or up to 20 individual lenses
                  • +/- 20 steps

SF
                  00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                    Dit gaat alleszins veel mensen gelukkig maken!

AF adjustment • All lenses or up to 20 individual lenses
                    • +/- 20 steps

SF
                    Ik heb nog geen enkele lens gehad waarbij ik die functie zou kunnen gebruiken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Zoveel te beter!
                      Gelukkig voor Canon zijn er nog andere gebruikers, dan: Black B@ndit!
                      .....en wat niet is, kan nog komen.
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          DAT lijkt me een hele goede zaak, eigenlijk het enige dat me interesseert aan de 50D.....

Comment

Kan er iemand mij als amateurke uitleggen wat er met deze stelling (AF adjustment up to 20 lenses) exact bedoeld wordt? Trouwens, ik heb die stelling in oranje in het forum gezien, echter zonder link (of vergis ik me)?
                            Dus link aub.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Kan er iemand mij als amateurke uitleggen wat er met deze stelling (AF adjustment up to 20 lenses) exact bedoeld wordt? Trouwens, ik heb die stelling in oranje in het forum gezien, echter zonder link (of vergis ik me)?
                              Dus link aub.
                              Is geen link, gewoon een new happy 50D feature!
                              Gedaan met back/front-focus, hiermede corrigeer je het nu zelf .
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

AF-adjustment: sommige lenzen/body's zijn niet 100% correct gekalibreerd en dat resulteert in front- of backfocus. Door de zoeker gezien is alles in orde, echter het feitelijke scherpstelpunt licht voor of achter het punt waar men wilde scherpstellen. Dit valt vooral op bij situaties met dunne DOF.

Bij de 50D van Canon of D300/D3 van Nikon kun je dit met deze functie zelf aanpassen, daar waar lens/body vroeger opgestuurd moest worden voor onderhoud.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X