Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Als Canon gebruiker ben ik wel tevreden met wat we hier te zien krijgen.

Een pro AF is er nog niet en komt er waarschijnlijk nooit.
    Anders wordt de 1D reeks niet meer verkocht.

Maar 9 goede AF punten is 9 keer beter dan dat ene AF punt van de 5D.

Ook andere lens correcties dan vignetting zijn er (nog) niet.

Het onderscheid tussen Canon (flits) lichtmeting en Nikon (flits) lichtmeting blijft altijd bestaan.

Maar met RAW is dat niet echt een probleem.

Grote vraag is wat de beeld kwaliteit nu echt wordt.

De voorbeeld fotos van Canon voor de 450D waren (ook) heel slecht maar achteraf was de Canon 450D kwaliteit op lage ISO gelijk aan die van de 5D.

Dus afwachten of de 50D in de buurt kan komen (of zelfs beter is dan) de oude 5D.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doxke Bekijk bericht
      Waar ik erachter vroeg of zij al iets wisten van dit toestel waarop zij mij gewoon uitlachten en antwoorden tegenwoordig weten de klanten het beter en vroeger dan de fabrikant zelf, en zie 3 dagen verder staat tochwel die zelfde 50d op hun website te koop
      Er was tot deze morgen 6u een embargo op.
      De ene verkoper zal zich hieraan houden en de andere niet, met een risico op sancties.
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doxke Bekijk bericht
        ...3 dagen verder staat tochwel die zelfde 50d op hun website te koop.....
        En heb je de prijs al 'ns goed gezien? Vandaag 26 augustus 2008 om 16u was dat een schamele:
        € 1016806.71 (Vanaf ! )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zoveel extra features dat mijn 400D een lege doos lijkt

Ik schuif een segment op, betere zoeker, meer fotos/sec (spijtig genoeg groter en 300g zwaarder)

Maar ik reken vooral op de verhoogde beeldkwaliteit

Als ik met de 50D op ISO 800 (of 1600 in sraw1 toch nog 7.1 mp) hetzelfde resultaat behaal als op mijn 400D op ISO 400, of met dezelfde gevoeligheid meer kan croppen, dan denk ik dat mijn minder lichtsterke lenzen zoals de EF100-400 f:4.5-5.6 een stuk bruikbaarder zullen worden

AF zoals 40D, een stapje vooruit, maar misschien helpt de snellere processor nog extra
          En wie weet de microadjustment
          Misschien kan ik nu ook direct controleren of de foto wel scherp is

Beter bruikbare live view wordt in dank aanvaard

Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog, wait and see

Comment

Nog wa sample images:

http://cweb.canon.jp/camera/eosd/50d...sample1_j.html
            http://cweb.canon.jp/camera/eosd/50d...sample2_j.html
            http://cweb.canon.jp/camera/eosd/50d...sample3_j.html
            Last edited by * Fuse *; 26 augustus 2008, 16:17.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ja, dankzij NIKON gaan wij nu bijna zoveel betalen voor een 50D als voor een D300
              lanceringsprijzen van zijn voorgangers

10D op 2200 euro
              20D op 1599 euro
              30D op 1399 euro
              40D op 1299 euro

50D moet ik nog zien, een belangrijker gegeven is hoe snel de prijs zal zakken... 40D zakte wel erg snel.

Comment

Lijkt een zeer mooi toestel en kan naast de Nikon D300 geplaatst worden.
                Canon zit volgens mij met dit toestel terug op het rechte pad.
                Als de 18-200mm lens voldoet aan de verwachtingen is dit commercieel ook een zeer goede zet.
                Enkel zien hoe de oude lenzen reageren op 15mp, zou volgens mij het enige minpunt kunnen zijn.

We mogen precies verwachten dat de opvolger van de 5d zich ook in de 20mp regionen zal vertoeven. Ook mischien de reden waarom ie langer uitblijft dan verwacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  lanceringsprijzen van zijn voorgangers

10D op 2200 euro
                  20D op 1599 euro
                  30D op 1399 euro
                  40D op 1299 euro

50D moet ik nog zien, een belangrijker gegeven is hoe snel de prijs zal zakken... 40D zakte wel erg snel.
                  50D deze morgen aangekondigd aan 1449 EUR

altijd met een kitlens waarschijnlijk, met de normale korting wordt dat 1100 EUR voor een body

Comment

.. 't waren dus toch de juiste fotos die gelekt waren ondanks het feit dat iedereen dat betwijfelde ..

Comment

zoééntje wil ik wel
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Dus die 50D werkt met CF kaartjes !

En iemand die weet of een Bigma (DG versie) hierop werkt? Dat zal wel zeker. Ik begin alvast te sparen, ah nee ik heb het geld al .

Comment

Wat is de "normale" trend van de prijzen als er een dergelijk toestel uitkomt?

Zijn er acties bij de lancering of kan je best enkele maanden wachten en zakken de prijzen dan wat?

Ik wil mijn eerste DSLR kopen en de 50D staat bovenaan mijn lijstje.
                          Ik dacht eerst de 40D + 17-85mm IS USM & 70-300mm IS USM te kopen, maar nu deze klepper er komt.....

Comment

Joepie!
                            Nu gaat Nikon weer uit zijn kot moeten komen, ofwel in prijzen, ofwel in specs!
                            Heerlijk toch, olympische spelen haasje-over tussen die twee giganten...
                            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Morgen hoogstwaarschijnlijk de aankondiging van de eerste dSLR met HD filmfunctie... Het zijn inderdaad mooie tijden
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Voor wie het interessant vindt:

Zojuist heb ik op mijn weblog een preview van de Canon 50D geplaatst.
                                Photofacts; weblog over fotografie..

Comment

Working...
                                X