Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands, Canon 20D of Canon 400D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands, Canon 20D of Canon 400D?

Gesteld dat ze beide nog in goede staat zijn en ongeveer hetzelfde kosten.
    Welke zou dan de voorkeur genieten?

20D iets ouder, maar hoger segment?
    400D iets jonger, ...
    Of
    misschien de nikon D70?

Alvast bedankt!

Groeten,
    Brecht
    Last edited by BrechtV; 5 augustus 2008, 21:08.
    Canon 30D - Sigma 17-70 2,8-4,5 MACRO - Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM

Re: 2de hands, Canon 20D of Canon 400D?

Oorspronkelijk geplaatst door BrechtV Bekijk bericht
    Gesteld dat ze beide nog in goede staat zijn en ongeveer hetzelfde kosten.
    Welke zou dan de voorkeur genieten?

20D iets ouder, maar hoger segment?
    400D iets jonger, ...
    Of
    misschien de nikon D70?

Alvast bedankt!

Groeten,
    Brecht
    als je een compacte SLR zoekt zou ik de 400D nemen, als je een SLR wil kopen voor vb iets meer sport-achtige fotografie te doen, of echt wel wat meer de shooten dan zal je met de 20D iets meer tevreden zijn dan de 400D.

Als het af en toe eens een mooi kiekje nemen is, dan zal de 400D vermoedelijk kwalitatief wel betere shots afleveren vrees ik. Hij is gewoon 1 a 2 jaar recenter, en dus beter.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Omdat een camera recenter is dan de andere is hij daarom niet beter hé
      Ik zou de 20D kiezen...........als die niet teveel clicks heeft staan op de teller.

Grtz, RF

PS: van een Nikon weet ik niets af.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Omdat een camera recenter is dan de andere is hij daarom niet beter hé
        Ik zou de 20D kiezen...........als die niet teveel clicks heeft staan op de teller.

Grtz, RF

PS: van een Nikon weet ik niets af.
        Vraag me zelfs even terloops af waar je dat aan kan zien hoeveel clicks een fototoestel heeft ( neem vb van een 40 D )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          Vraag me zelfs even terloops af waar je dat aan kan zien hoeveel clicks een fototoestel heeft ( neem vb van een 40 D )
          EXIF bekijken via b.v. Opanda IEXIF

Waarde achter "Total Number of Shutter Releases for Camera " is het aantal clicks...

Werkt voor Nikon...

Comment

Jammer genoeg niet voor Canon... Enkel bij de 1D-serie kan je dat blijkbaar uitlezen. Voor alle andere reeksen moet je bij een Canon-rapair center binnenspringen
            Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
              als je een compacte SLR zoekt zou ik de 400D nemen, als je een SLR wil kopen voor vb iets meer sport-achtige fotografie te doen, of echt wel wat meer de shooten dan zal je met de 20D iets meer tevreden zijn dan de 400D.

Als het af en toe eens een mooi kiekje nemen is, dan zal de 400D vermoedelijk kwalitatief wel betere shots afleveren vrees ik. Hij is gewoon 1 a 2 jaar recenter, en dus beter.
              Bij het eerste kan ik mij aansluiten, maar ik denk niet dat de 400D 'beter' is dan de 20D... De 30D was toch 'beter' dan de 400D, en veel verschil tussen de 20D & 30D is er volgens mij niet.

Ik kan je misschien aanraden om goede uitgebreide reviews en specs te vergelijken, en op basis daarvan een keuze te maken. Ik heb geen van beide camera's zelf gehad, maar volgens mij:
              Is de 20D sneller, heeft hij een grotere zoeker en een veel sterkere, betere Body.
              Is de 400D compacter, groter display, en meer MP...

Ik zou persoonlijk voor de 20D gaan.

Greetz,
              www.fotopie.be
              Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Working...
              X