Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1000D: de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

    Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht

    tgaat hem vooral om de plaatjes die eruit komen.
    Ergonomie en 't gevoeldie die een camera je geeft, de manier waarop hij in de hand ligt kan belangrijk zijn om mee in overweging te nemen.

    Tis een mening als een ander.
    Het is een instapper in het reflex segment, je kan niet alles hebben voor zulke lage prijs, het is zoals het spreekwoordelijke "bluts met de buil".
    Ik spreek over het toestel in het algemeen, hoe deze in de hand ligt is aan de consument om uit te maken of deze al dan niet goed aanvoelt of niet, aangezien de body ongeveer dezelfde is als de 450D (op de rubberen greep na) heb ik een aardig idee hoe deze in de hand ligt aangezien een 350D ook zo'n plastieken doos is.
    Het topic gaat hier louter over het feit of dit toestel al dan niet een goede koop is, voor dat geld al het "goeds" (relatief voor de een, belangrijk voor de ander) van verschillende camera's samen in een toestel dat nog eens aan een lagere prijs verkocht word. Dan zou ik zeggen dat het zeker geen slechte koop is en dan is er altijd nog de discussie dat je voor iets meer iets beter hebt.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
      Hallo allemaal,

      Ik heb op dit moment een Canon Powershot A85. Hiermee maak ik al aardig wat mooie 4 MP foto's, maar ben nu van plan om een nieuwe camera aan te schaffen. Nu, ik ben maar een occasionele gebruiker (eens een autorace hier en daar....
      Denk eraan dat live view (op deze "instapmodellen" van de dSLR-soort) niet snel genoeg zal zijn voor snel bewegende dingen (zoals auto's in een autorace hier en daar). De (trage) auto-focus in live-view is gewoon niet bruikbaar in die situaties.

      Ligt "ietsje anders" bij de wat duurdere modellen (maar dan spreek je direkt over héél véél geld, kijk naar Nikon D3 en aanverwanten).

      Best dat je je eerst heel goed informeert (als je wat Engels kan zijn er erg interessante reviews te vinden, zoals al eerder aangehaald hier).

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

        Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
        Deze stelling is niet meer dan bullsh!t!!! Het gaat hem niet over de body van het toestel, maar wat intern aanwezig is en welke plaatjes eruit komen... Trouwens, dit toestel is er min of meer om de kloof tussen brigde en reflext kleiner te maken zodat de overstap naar reflex een stuk kleiner wordt dan deze al was. Trouwens beide body's zijn van hetzelfde materiaal gemaakt hoor, alleen heeft de 450D een rubberen afwerking op de grip en een infrarood ontvanger, dus veel verschil zit er niet in.
        Het enige dat echt van de 1000D kan gezegd worden is dat het een samenraapsel is van onderdelen van "oudere" en bestaande DSLR's en dat verantwoord ook de lagere prijs omdat er weinig ontwikkeling bij kwam kijken.
        ik heb een 400D sinds 2 bijna jaar en vind dit een klein, licht en handig toestel en meer dan stevig genoeg

        als ik morgen een nieuwe kocht zou ik nog serieus overwegen een 450D te nemen ipv van een 40D, wat een grote bak is dat

        de (blijkbaar betere ?) autofocus en de grotere zoeker zouden de doorslag geven, niet de stevigheid

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

          Hoi...nieuw op dit forum qua postings maar met trots mag ik melden dat ik sinds gisteren ook eigenaar ben geworden van dit toestel.
          Heb jaren met een digitaal toestel gewerkt( fuji finepix 6900z) heb hem indertijd 1000 euro betaald in Duitsland toen ie hier nog niet op de markt was.Nooit heb ik er foto's kunnen mee nemen die echt naar men zin waren.Na enkele testfoto's genomen te hebben met men nieuw speelgoedje moet ik zeggen dat er een hemelsbreed verschil is.
          Wat me wel verbaast is dat de verkoper me vertelde dat met dit nieuw toestel je kon kijken via het lcd-scherm om foto's te nemen doch deze functie heb ik nog niet gevonden ook niet in de rtfm..
          iemand die het toch beamen en me verder helpen moest dit wel kunnen?
          Grtz
          Schalkse®

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

            Hallo,

            Ik heb de handleiding van de 1000D (engelstalig) eens afgehaald van de Canon site.
            De live-view staat beschreven in hoofdstuk 5, vanaf pagina 95...
            RTFM...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

              Thx....zat nog maar aan blz 30
              neen...het werkt maar niet op de basismodi...
              Nogmaals bedankt
              grtz
              Schalkse®

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                Ik weet echt niet wat mensen daar slecht aan vinden : in zijn prijs/kwaliteitsklasse vind ik daar niets, maar dat ook echt niets, op aan te merken.
                DE Eos 1000D kan erg veel - mischien wat minder dan zijn grotere broers - maar het is niet het toestel dat de' foto's neemt ......
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                  De 1000D lijkt mij zeker geen slechte keuze, maar je moet vooral eens kijken hoe alles in de hand ligt. Normaal zou dat geen probleem mogen vormen, maar een beetje zekerheid kan nooit kwaad, zeker als je in de toekomst zwaardere objectieven zou willen gebruiken. (Bij mij is het toch zo gelopen )
                  Die liveview kan zeker wel eens handig zijn, maar dan vooral voor stilstaande beelden en dan nog liefst op statief. Over het algemeen vind ik de liveview zelf een beetje pointless, al is het soms leuk om er mee te spelen.
                  Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                    volgens mij ideaal toestel om mee te starten, en om digitale fotografie mee te verkennen ( live vieuw, PC sturing, raw programma, ...)
                    beperkte investering ( momenteel 380 euro bij vandenborre )
                    en voor zijn prijs heel goede fotokwaliteit ( in jpeg zelfs scherper dan 450 d en d90 )

                    De meeste beginners willen bodys met super mogelijkheden die ze in de eerste jaren nooit zullen gebruiken, en nemen dan een kit lens erbij omwille van het budget

                    Na enkele jaren, als ze het wat onder de knie krijgen en weten wat ze eigenlijk willen zitten ze met een verouderde body en een matig kitlensje....

                    Besluit :
                    begin met basic body
                    als je dan toch stoer wil doen, koop er dan een goede lens bij
                    deze behoudt tenminste haar waarde ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                      Ik heb nu al een hele tijd mijn D1000 en hij heeft al serieus wat clicks.
                      Het is mijn eerste reflexcamera en heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop.

                      Het is het goedkoopste model van canon dus het is logisch dat er min-punten aan zijn. Maar als amateur-zijnde, liggen mijn verwachtingen van een toestel misschien iets minder hoog.

                      Het toestel ligt (naar mijn gevoel) goed in de hand, het weegt ook niet té zwaar en ik vind het redelijk stevig. Het mag dan wel uit plastiek zijn of wat dan ook, dat toestel gaat overal mee naar toe en er is nog niks aan.
                      Ivm die Live view, hier kan ik niets van zeggen, ik maak er geen gebruik van
                      - A Point Of View -

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                        Ik heb een kleine maand geleden mijn eerste reflextoestel gekocht en dit is de canon eos 1000D, love it! Hij beschikt over alle opties die ik wou hebben. Nog geen moment beklaagd.

                        x

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LaurenLovesUrPhoto Bekijk bericht
                          Ik heb een kleine maand geleden mijn eerste reflextoestel gekocht en dit is de canon eos 1000D, love it! Hij beschikt over alle opties die ik wou hebben. Nog geen moment beklaagd.

                          x
                          Das mooi, als het goed is mag het ook eens gezegd worden

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                            Ik ben ook aan her rondkijken voor een dslr te kopen en ik ben aan het twijfelen tussen de 1000D of de 500D, prijsverschil is niet gigantisch groot.

                            Maar is er een groot verschil tussen de toestellen? Ik bezit nu een Canon S3, mijn doel van foto's nemen is gewoon net iets meer dan de gewone thuisgebruiker. Ik trek beetje vanalles, kan zowel sport tot rondreis zijn...

                            Bedankt voor de hulp!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                              Ik heb sinds kort een 1000D. Ik heb er nog niet echt mee geëxperimenteerd maar ik vind het hem toch al beter dan de 300D die ik tot nu gebruikte. Vooral omdat hij veel kleiner is en er opnieuw met SDkaartjes word gewerkt ipv met compactflash. Er zitten ook een aantal opties op die de 300D niet heeft. Het schermpje is ook heel duidelijk en een serieuze verbetering.
                              Wat mij betreft is ook een groot voordeel dat de software aangepast is aan de recente besturingssystemen. De driver van de 300D heeft bijna mijn pc om zeep geholpen.
                              Ik heb er nog niet veel mee gespeeld maar ik denk dat dit toestel mij niet zal teleurstellen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                                Oorspronkelijk geplaatst door zidjian Bekijk bericht
                                Ik heb sinds kort een 1000D. Ik heb er nog niet echt mee geëxperimenteerd maar ik vind het hem toch al beter dan de 300D die ik tot nu gebruikte. Vooral omdat hij veel kleiner is en er opnieuw met SDkaartjes word gewerkt ipv met compactflash. Er zitten ook een aantal opties op die de 300D niet heeft. Het schermpje is ook heel duidelijk en een serieuze verbetering.
                                Wat mij betreft is ook een groot voordeel dat de software aangepast is aan de recente besturingssystemen. De driver van de 300D heeft bijna mijn pc om zeep geholpen.
                                Ik heb er nog niet veel mee gespeeld maar ik denk dat dit toestel mij niet zal teleurstellen.
                                Klein, SD kaartjes en een driver die overbodig is zijn toch geen koopargumenten.....

                                Sneller, betere AF en betere beeldkwaliteit wel.

                                Comment

                                Working...
                                X