Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
With the new AF Tracking function, the user can “lock” the focus onto a moving subject. The camera then automatically tracks the subject as it moves, keeping it in focus without the user having to hold the shutter button halfway down. This makes it easier to capture the perfect moment clearly and in sharp focus when shooting images of a child, pet, sports or any scene with moving subjects and spur-of-the-moment action.
Een AF servo vind ik wel een sjieke functie, of het ook goed werjt is wel nog een andere vraag?
Na hier vele maanden dagelijks te hebben rond gesurfd heb ik mij hier gisteren geregistreerd en nu dus mijn eerste post . Ben dus sedert vandaag ook de eigenaar van een FZ 28 .Mijn vorig toestel waar ik ongeveer 2jaar mee fotos proberen te maken heb is een panasonic DMC lz5 .Misschien een beetje uitleg over mijzelf , ben zo'n 30 jaar geleden als zeer jong gastje begonnen met sportfotografie hoofdzakelijk autosport en dit met een pentax . Dus na een tiental jaar en vele duizenden fotos en intussen getrouwd kwam er een verhuis .Alles mooi ingepakt waaronder ook mijn fotos en negatieven natuurlijk . Wat blijkt bij het proberen uitpakken van mijn fotografiemateriaal enkele weken later want op zo'n momenten zijn andere prioritaire werken , die dozen zijn onvindbaar . Na veel gezoek en gevloek bleven ze onvindbaar , dus 10jr werk en vele duizenden franken waren zomaar in rook opgegaan .Blijkbaar bij de verhuis met enkele vrienden en familie werden die dozenen bij het ander materiaal bijgevoegd die dus weg mocht ( moest) en dus naar de verbrandingsoven door één van hun gebracht .Eerlijk ,heb er toen even niet goed van geweest zelfs tranen met tuiten geweend en heb er zo een degout aan fotografietoestellen overgehouden dat ik dus bijna 20 jaar geen fototoestel in mijn handen meer heb gehad . En dit vind ik nu eigenlijk heel jammer want heb zodus ook bijna geen fotos van mijn enige dochter haar opgroei . Tot 2jr geleden bij de trouw van dezelfde dochter het in mij opkwam ( de dag ervoor , dus veel te laat ) om mij zo'n dingske aan te schaffen die in je zak past ,om de beroepsfotograaf bij te staan . Niet makkelijk da digitaal waren de eerst indrukken, zeker nie da gat tussen afdrukken en uw foto hebben .Dus met de komst enkel weken geleden van het eerste kleinkind werd er dan uitgekeken naar misschien wel een beter toestelletje . Dus weet ik na hier dus die maanden te hebben rondgesurfd dat er eigenlijk niks boven een dslr kan ,maar ik krijg er nu terug een beetje goesting in maar zoals vroeger met lenzen zeulen zit er momenteel nog niet in , later misschien wel
Wel zou ik enkele fotos kunnen posten met het nieuwe toestel genomen met het klein beetje stroom die aanwezig was in de batterijen maar weet nie hoe het hier op te krijgen .
Dus tips en triks zijn zeker welgekomen voor deze jonge digitale beginner
Na hier vele maanden dagelijks te hebben rond gesurfd heb ik mij hier gisteren geregistreerd en nu dus mijn eerste post . Ben dus sedert vandaag ook de eigenaar van een FZ 28 .Mijn vorig toestel waar ik ongeveer 2jaar mee fotos proberen te maken heb is een panasonic DMC lz5 .Misschien een beetje uitleg over mijzelf , ben zo'n 30 jaar geleden als zeer jong gastje begonnen met sportfotografie hoofdzakelijk autosport en dit met een pentax . Dus na een tiental jaar en vele duizenden fotos en intussen getrouwd kwam er een verhuis .Alles mooi ingepakt waaronder ook mijn fotos en negatieven natuurlijk . Wat blijkt bij het proberen uitpakken van mijn fotografiemateriaal enkele weken later want op zo'n momenten zijn andere prioritaire werken , die dozen zijn onvindbaar . Na veel gezoek en gevloek bleven ze onvindbaar , dus 10jr werk en vele duizenden franken waren zomaar in rook opgegaan .Blijkbaar bij de verhuis met enkele vrienden en familie werden die dozenen bij het ander materiaal bijgevoegd die dus weg mocht ( moest) en dus naar de verbrandingsoven door één van hun gebracht .Eerlijk ,heb er toen even niet goed van geweest zelfs tranen met tuiten geweend en heb er zo een degout aan fotografietoestellen overgehouden dat ik dus bijna 20 jaar geen fototoestel in mijn handen meer heb gehad . En dit vind ik nu eigenlijk heel jammer want heb zodus ook bijna geen fotos van mijn enige dochter haar opgroei . Tot 2jr geleden bij de trouw van dezelfde dochter het in mij opkwam ( de dag ervoor , dus veel te laat ) om mij zo'n dingske aan te schaffen die in je zak past ,om de beroepsfotograaf bij te staan . Niet makkelijk da digitaal waren de eerst indrukken, zeker nie da gat tussen afdrukken en uw foto hebben .Dus met de komst enkel weken geleden van het eerste kleinkind werd er dan uitgekeken naar misschien wel een beter toestelletje . Dus weet ik na hier dus die maanden te hebben rondgesurfd dat er eigenlijk niks boven een dslr kan ,maar ik krijg er nu terug een beetje goesting in maar zoals vroeger met lenzen zeulen zit er momenteel nog niet in , later misschien wel
Wel zou ik enkele fotos kunnen posten met het nieuwe toestel genomen met het klein beetje stroom die aanwezig was in de batterijen maar weet nie hoe het hier op te krijgen .
Dus tips en triks zijn zeker welgekomen voor deze jonge digitale beginner
Ik kan je frustratie bij het verlies van je fotomateriaal begrijpen,het overkwam mij ook na de diefstal(op reis) van gans mijn analoge foto-inboedel.Het was pas toen ik zag hoe een kennis op zijn pc met zijn digitale foto's bezig was
dat ik weer interesse kreeg en mede daar ik nu tijd heb(op rust)
Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van een Panasonic FZ-20 en met de FZ-28 heb je zeker in dit segment een goede keuze gemaakt.
De FZ-20 is 4 jaar in mijn bezit en ik had nooit een defect.
En moest ik nog eens bestolen worden ging ik zeker die nieuwe FZ-28 eens bekijken.
Om natuurlijke kleuren te krijgen stel ik de camera meestal op "cloudy" in ,alhoewel auto soms ook goed werkt;ik heb ook reeds fine-tuning op dit gebied gedaan of een "custom"witbalans ingesteld zelfs met een goed wit papier.
Als er één ding is waar ik niet tevreden over ben dan is dat ruis op mijn FZ-20 en daarom gebruik ik altijd iso 80 (en werk ik ruis weg met PSPX2)de Leica lens is zeker in die klasse ook bij de beste.
Bij de aankoop heb ik direct een extra batterij gekocht en dan kan ik (vooral op reis)een ganse dag gerust zijn.
Om hier te posten moet je de foto's eerst naar een site zoals Imageshack of Photobucket sturen en de IMG-code die daar staat hier in je bericht zetten.
Verder zou ik zeggen pluis hier eerst even de forumregels uit.
Happy snapping!
Mvg.
Ed
Dan Dem, ik zou toch eventjes wat forumregels nalezen. 10 foto's op 1 dag die dan nog allemaal te groot zijn is een foute start.
hallo Dan Dem
welkom op deze verslavende site.
ben zelf in het bezit van een panasonic DMC-FZ8
waar ik zeer te vreden mee ben.
Ik zie dat de FZ28 nog meer in zijn mars heeft dus veel plezier er mee.
meestal werk ik in het P program van mijn toestel met een close-up lens en tussenring.
En lees dan echt even de forumregels
want tien foto's zijn te veel en dan ook nog eens te groot.
download even de BDziser en dan pas via je site op het forum plaatsen.
dus pas je grote even aan en dan max 3 per dag per forum.Hoop dan ook nog veel van je te zien zodat ik dan ook kan overwegen een zwaarder toestel aan te schaffen
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment