Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Er zijn verschillende vormen van actiefotografie hé. Focussen op een plaats waar je onderwerp passeert en afdrukken net op het moment dat ie passeert is inderdaad goed te doen, maar je onderwerpen actief volgen?? Een sporter met de ogen haarscherp niet één keer maar elke keer? Een vogel volgen die je schuin overvliegt en dan achter bomen te verdwijnt en in een wijde boog van richting verandert? Aan vol open diafragma schieten om je onderwerp te isoleren of een voldoende hoge sluitersnelheid halen in minder goed licht? Ik ben maar wat blij dat ik dit aan de fantastische hedendaagse AF systemen kan overlaten zodat ik zelf al mijn aandacht kan richten op de compositie
    Je begrijpt geen f### van mijn stellingname! Ik wil namelijk ook snelle autofocus... maar doe niet net alsof het fase detectie systeem almachtig is want we staan echt nog maar aan het begin van de ontwikkeling.
    Het is aan de mjuFT developers om met een goed autofocus systeem te komen, we zien wel of ze er iets van bakken. Het zal zeer waarschijnlijk niet opgewassen zijn tegen mijn D3 en E3... maar Olympus zal ook niet verwachten dat ik zal overstappen. Ik kan je wel verzekeren dan ik bij mijn reeds 50 jaar trouwe leverancier al een bestelling heb geplaatst. De mjuFT mag niet in mijn verzameling ontbreken.

    Comment


    • #77
      Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Opklapbare spiegel is een hopeloos verouderd ding dat niet meer past in de huidige moderne camera's, en zal volgens mij zowat het eerste zijn dat men gaat verwijderen. Kan zijn dat men vaste spiegels blijft gebruiken voor AF.
      AF bij de 1dmKIII gebeurt nu ook door een hulpspiegel, bevestigt achter aan de licht doorlatende hoofdspiegel, om zo het licht af te buigen naar de AF-sensor.
      De gewone spiegel reflecteert het licht naar optisch systeem vd zoeker en de hulpspiegel naar het AF-systeem. (oorspronkelijke oorzaak van de AF problemen bij deze camera)

      Bij Sony LV systeem wordt het beeld zowel op de LV-sensor als op het AF systeem geprojecteerd.
      Zijn genoeg mogelijkheden om zonder opklabare spiegel bestaande AF-systemen te behouden. Denk dat het momenteel technisch perfect mogelijk is om camera zonder spiegel te bouwen.

      2 problemen volgens mij
      -kostprijs
      -markt is er nog niet rijp voor om de investeringen te laten renderen op korte termijn.
      Een vaste spiegel bestaat ook al jaren. Probleem is dat je dan lichtverlies hebt, en dat resulteert dan weer in slechte ruisprestaties.

      Hoe los je dat dan op?

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #78
        Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Zou dit met of zonder adapter zijn?
        Ik zou het niet weten Frank. Ik denk dat als je voor dit systeem gaat, je oude lenzen wel erop te plaatsen zijn, maar je om de compactheid toch snel een set er naast of ipv zult aanschaffen. Mensen die voor deze camera gaan, zullen gaan voor compactheid. De gewone fourthirds objectieven zijn wel wat compacter maar de nieuwe lenzen zullen nog kleiner en smaller zijn. Voor mensen die weinig willen sjouwen kan dat doorslaggevend zijn om hun oude objectieven niet te gebruiken op dit nieuwe systeem.

        Bart

        Comment


        • #79
          Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Je moet niet zo verontwaardigd doen Je zegt zelf al dat je succes wisselend ...behulp van exact die spiegel die jullie als verouderd bestempelen. Ik denk dat we er toch nog vele jaren mee opgescheept zitten
          Is het dan niet fijn dat er jaren geleden verschillende producenten doorgebeten hebben en ervoor gezorgd hebben dat jij nu over een goede AF kan beschikken? Je mag er zeker van zijn dat de eerste AF-systemen niet vergelijkbaar waren (lees behoorlijk slecht werkten ) en ook werden weggelachen door een deel van de fotografiewereld. Uiteraard zitten we nog jaren met een spiegel maar misschien niet meer met "alleen een spiegel".
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #80
            Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Een vaste spiegel bestaat ook al jaren. Probleem is dat je dan lichtverlies hebt, en dat resulteert dan weer in slechte ruisprestaties.

            Hoe los je dat dan op?

            Dave




            Kunnen we dat niet overlaten aan de ingenieurs? Zo'n dommerds zijn dat niet hé.Ik denk niet dat ze ons gaan opzadelen met onbruikbare cameras hoor . Zo van:rond 2010 maakte de wereld van de professionele fotografie een diepe crisis door:enkele beunhazen hadden beslist dat het voortaan allemaal met EVF/LCD moest en nu kon geen enkele serieuze fotograaf nog een deftige foto maken.Gelukkig zijn de schuldigen opgepakt,iedereen heeft zijn vergissing ingezien en nu weten we dat goede fotografie tot het einde der tijden dient te geschieden via het eeuwige systeem van de opklapbare spiegel.



            Laat ons wel wezen,we staan aan de vooravond van weer nieuwe ontwikkelingen,de planeet gaat er niet door vergaan
            Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn als Frank of Geert Demeyereg die misschien vrezen dat het geroep op diverse fora voor afschaffing spiegel en algehele introductie EVF ertoe zou leiden dat producenten al te vlug deze dingen zouden implementeren,ook op hun semi-pro of pro line ( met natuurlijk veel kinderziekten en gebruiksonvriendelijkheid tot gevolg ).
            Maar al jaren,en ook nu weer,heb ik de stellige indruk dat het voor sommigen niet mag omwille van ideologische redenen
            Dat is toch om te huilen ,of misschien moet je er juist hard mee lachen



            Walter
            D850

            Comment


            • #81
              Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Een vaste spiegel bestaat ook al jaren. Probleem is dat je dan lichtverlies hebt, en dat resulteert dan weer in slechte ruisprestaties.
              als je nu de MP-race terzijde hetzelfde aantal pixels op die grotere sensor (tegenover huidige compact/bridge dan) plaatst dan win je toch zonder extra moeite in ruisprestaties?

              Een dergelijk systeem richt zich toch meer tot "overstappers" en nieuwe gebruikers en is dit ook niet de bestaansreden van laagdrempel DSLR zoals de 1000D en D60?
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

              Comment


              • #82
                Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Een vaste spiegel bestaat ook al jaren. Probleem is dat je dan lichtverlies hebt, en dat resulteert dan weer in slechte ruisprestaties.

                Hoe los je dat dan op?

                Dave

                Allemaal niet zulk probleem volgens mij, daarbij licht is logaritmisch.

                Is de zoeker van de MKIII dan zoveel minder helder ??

                Daarbij, sensors worden meer en meer lichtgevoeliger ref. backlight sensors welke begin volgend jaar in produktie komen. Zullen waarschijnlijk vooreerst gebruikt worden in type camera's zoals de oly micro maar met haast een verdubbeling van de licht gevoeligheid.

                Huidige AF systemen in DSLR's zijn gebouwd rond opklabare spiegel, er was gewoon geen ander optie, zonder deze spiegel had men andere systemen uitgedoktert, wat dacht je.
                Hoe werkt het AF systeem trouwens bij pro filmcamera's ??

                Comment


                • #83
                  Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Hoe werkt het AF systeem trouwens bij pro filmcamera's ??
                  De AF in een pro film camera is een mannetje dat netjes de cameraman volgt en af en toe aan een wieltje draait.

                  Dromen jullie maar lekker verder hoor. Ik verwacht niet dat die 'micro-fourthirds' serieus gaat genomen worden.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #84
                    Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

                    Dromen jullie maar lekker verder hoor. Ik verwacht niet dat die 'micro-fourthirds' serieus gaat genomen worden.

                    Dave
                    kijk en daar gaat het nou over.... moet het allemaal zo serieus zijn? Het moet vooral leuk zijn om beelden te maken of ze nu mooi, pakkend, aartslelijk of briljant zijn. Als een compact systeem voldoende kwaliteit en performatie kan leveren voor mij dan hoeft dit niet zo te zijn voor iemand anders. We zullen wel zien wat ervan komt....
                    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                    Comment


                    • #85
                      Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Ik verwacht niet dat die 'micro-fourthirds' serieus gaat genomen worden.

                      Dave
                      Dat zei men van de eerste auto focus systemen ook!!!!!!

                      De mjuFT zal bij een bepaald segment van het publiek in de smaak vallen, de vraag is of de bedenkers en marketeers van de mjuFT zich goed hebben georienteerd en of de CEO uiteindelijk zal verklaren of de target gehaald is.
                      Ik heb geen inzage in het businessplan van deze ontwikkeling dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                        Allez ik ben toch wel benieuwd. Er zijn nog mensen denk ik die uitkijken naar iets deftig, stil en compact goedkoper dan een M8. (maakt niet uit wat precies)
                        Deze camera wordt niet gemaakt om de Canon 5D van de markt te gooien dus zagen over full frame is zinloos. Full frame is idd knap ... en lomp om hele dagen mee te sleuren, in het analoge tijdperk misschien minder maar digitale full frame cameras zijn groot en zwaar. Olympus had vroeger al erg compacte kwaliteitsvolle cameras. Dit is gewoon Olympus dat doet wat Olympus altijd gedaan heeft. Olympus zal nooit de mainstream professionele camera maken, Olympus maakt altijd compactere cameras voor reizigers, straatfotografen etc.
                        Lijkt me een systeem dat de moeite is om naast een dikke dslr te hebben.
                        Als ze meer primes maken en het een stevig ding is koop ik het misschien nog.
                        http://aljocha.tumblr

                        Comment


                        • #87
                          Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          De AF in een pro film camera is een mannetje dat netjes de cameraman volgt en af en toe aan een wieltje draait.

                          Dromen jullie maar lekker verder hoor. Ik verwacht niet dat die 'micro-fourthirds' serieus gaat genomen worden.

                          Dave
                          in jezuskes tijd misschien, dacht eerder aan zoiets maar dan in een iets meer pro uitvoering, of wordt het manneke hier bijgeleverd


                          In heel korte tijd, zal de beeldkwaliteit van de compacts deze van de huidige aps-c's evenaren en zelfs overtreffen. Dat is evolutie, gelukkig maar want de huidige DSLR's zijn in weze nog vrij primitief.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                            Je begrijpt geen f### van mijn stellingname! Ik wil namelijk ook snelle autofocus... maar doe niet net alsof het fase detectie systeem almachtig is want we staan echt nog maar aan het begin van de ontwikkeling.
                            Het is aan de mjuFT developers om met een goed autofocus systeem te komen, we zien wel of ze er iets van bakken. Het zal zeer waarschijnlijk niet opgewassen zijn tegen mijn D3 en E3... maar Olympus zal ook niet verwachten dat ik zal overstappen. Ik kan je wel verzekeren dan ik bij mijn reeds 50 jaar trouwe leverancier al een bestelling heb geplaatst. De mjuFT mag niet in mijn verzameling ontbreken.
                            Ik begrijp het wel, maar ik heb het hier over DSLR in het algemeen waar de discussie deels naar afgedwaald is. Ik verwacht ook geen sportprestaties van zo'n kleiner fototoestel. En nee, ik verwacht ook heus geen doorbraak voor absoluut precieze AF tracking zonder spiegel in de toptoestellen.
                            Last edited by frank207be; 9 augustus 2008, 17:38.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                              Is het dan niet fijn dat er jaren geleden verschillende producenten doorgebeten hebben en ervoor gezorgd hebben dat jij nu over een goede AF kan beschikken? Je mag er zeker van zijn dat de eerste AF-systemen niet vergelijkbaar waren (lees behoorlijk slecht werkten ) en ook werden weggelachen door een deel van de fotografiewereld. Uiteraard zitten we nog jaren met een spiegel maar misschien niet meer met "alleen een spiegel".
                              Hier ga ik wel mee akkoord

                              Comment


                              • #90
                                Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                in jezuskes tijd misschien, dacht eerder aan zoiets maar dan in een iets meer pro uitvoering, of wordt het manneke hier bijgeleverd

                                Da's een videocamera.

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X