Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Omdat ge't nodig vond dezelfde toon aan te nemen.
    tja, men oogst wat men zaait,... maar geen probleem hoor

    on -topic : waarom zou dit zich moeten beperken tot contrast AF? Je hebt toch enkel AF-sensoren en een richtvlak nodig voor fase AF?

    Olympus heeft in de E420 trouwens fase- én contrast AF ingebouwd.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

    Comment


    • #62
      Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
      tja, men oogst wat men zaait,... maar geen probleem hoor

      on -topic : waarom zou dit zich moeten beperken tot contrast AF? Je hebt toch enkel AF-sensoren en een richtvlak nodig voor fase AF?

      Olympus heeft in de E420 trouwens fase- én contrast AF ingebouwd.
      Maar je moet het lichtpad breken, want je kan niet tegelijk een CMOS sensor voor opname hebben en een AF sensor die phase detection doet in dezelfde lichtbaan. Daar heb je dus een halfdoorlatende spiegel of prisma voor nodig, als je dit met hetzelfde objectief wil doen.

      Kijk ook hier.

      Een E420 is een DSLR, bij mijn weten.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #63
        Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

        Er zijn nog een paar scherpstel methoden ultrasoon en infrarood bijvoorbeeld.
        Wie weet worden die klassiekers wel weer van stal gehaald.
        Denken dat het fase verschil systeem het enige mogelijke is, komt neer op het negeren van vooruitgang.

        Comment


        • #64
          Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Er zijn nog een paar scherpstel methoden ultrasoon en infrarood bijvoorbeeld.
          Wie weet worden die klassiekers wel weer van stal gehaald.
          Denken dat het fase verschil systeem het enige mogelijke is, komt neer op het negeren van vooruitgang.
          Ah ja, niet meer kunnen scherpstellen door glas, problemen met macro, dat wordt allemaal opgelost dan? En omdat ik wil aantonen dat contrast-AF de snelheid niet haalt van phase-AF ben ik plots vooruitgang aan het negeren?

          Gentlemen, please!

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #65
            Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

            verwijder maar
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

            Comment


            • #66
              Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Maar je moet het lichtpad breken, want je kan niet tegelijk een CMOS sensor voor opname hebben en een AF sensor die phase detection doet in dezelfde lichtbaan. Daar heb je dus een halfdoorlatende spiegel of prisma voor nodig, als je dit met hetzelfde objectief wil doen.
              Laat dit probleem dan maar voor de slimme bollen bij Panasonic/Olympus, maar een "nieuw" systeem als dit µFT kan m.i. toch maar slagen als de performatie die van de DSLR benadert, ook onder lichtarme omstandigheden.
              De beeldkwaliteit van een goede compact met de alertheid van een DSLR dus.
              Anders heeft de stap naar lensen wisselen (stof) ook geen zin.
              We vragen dus weer eens het bekende schaap met 5 poten.

              Hoe ze dit doen zal me worst wezen als ze het maar doen
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

              Comment


              • #67
                Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Ah ja, niet meer kunnen scherpstellen door glas, problemen met macro, dat wordt allemaal opgelost dan? En omdat ik wil aantonen dat contrast-AF de snelheid niet haalt van phase-AF ben ik plots vooruitgang aan het negeren?

                Gentlemen, please!

                Dave
                Ik sta in deze discussie ook aan jou kant hoor Ik denk dat de mensen die het snelle verdwijnen van de spiegel prediken nog nooit van actiefotografie en focus tracking hebben gehoord

                Comment


                • #68
                  Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik sta in deze discussie ook aan jou kant hoor Ik denk dat de mensen die het snelle verdwijnen van de spiegel prediken nog nooit van actiefotografie en focus tracking hebben gehoord
                  Actiefotografie? Dat deed ik al in 1960, zonder autofocus en/of focustracking. Ik wil op alle objectieven weer een afstandsring.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Actiefotografie? Dat deed ik al in 1960, zonder autofocus en/of focustracking. Ik wil op alle objectieven weer een afstandsring.
                    Er zijn verschillende vormen van actiefotografie hé. Focussen op een plaats waar je onderwerp passeert en afdrukken net op het moment dat ie passeert is inderdaad goed te doen, maar je onderwerpen actief volgen?? Een sporter met de ogen haarscherp niet één keer maar elke keer? Een vogel volgen die je schuin overvliegt en dan achter bomen te verdwijnt en in een wijde boog van richting verandert? Aan vol open diafragma schieten om je onderwerp te isoleren of een voldoende hoge sluitersnelheid halen in minder goed licht? Ik ben maar wat blij dat ik dit aan de fantastische hedendaagse AF systemen kan overlaten zodat ik zelf al mijn aandacht kan richten op de compositie

                    Comment


                    • #70
                      Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                      Een zogenaamde "mock up" van micro four-thirds... Ze hebben de maten omgezet van een gewone four-thirds naar een micro four-thirds.

                      Bron: Olympus forum Dpreview:



                      Groeten,
                      Bart

                      Comment


                      • #71
                        Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Ik sta in deze discussie ook aan jou kant hoor Ik denk dat de mensen die het snelle verdwijnen van de spiegel prediken nog nooit van actiefotografie en focus tracking hebben gehoord
                        over veralgemenen gesproken...

                        focus tracking deed ik met mijn XG-1 (een SLR ja) met het oog en de hand met wisselend succes maar veel voldoening.
                        Zoveel mensen, zoveel meningen, en 't is niet omdat ik vind dat een nieuwe technologie z'n kans verdient dat ik de oude niet waardeer.
                        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                        Comment


                        • #72
                          Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                          over veralgemenen gesproken...

                          focus tracking deed ik met mijn XG-1 (een SLR ja) met het oog en de hand met wisselend succes maar veel voldoening.
                          Zoveel mensen, zoveel meningen, en 't is niet omdat ik vind dat een nieuwe technologie z'n kans verdient dat ik de oude niet waardeer.
                          Je moet niet zo verontwaardigd doen Je zegt zelf al dat je succes wisselend was. Ik heb het over >75% exacte plaatsingen van de focus verdeeld over perfect voorspelbare onderwerpen (>90%) en daarbij ook grillig bewegende (>50%) met behulp van exact die spiegel die jullie als verouderd bestempelen. Ik denk dat we er toch nog vele jaren mee opgescheept zitten

                          Comment


                          • #73
                            Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                            Een zogenaamde "mock up" van micro four-thirds... Ze hebben de maten omgezet van een gewone four-thirds naar een micro four-thirds.

                            Bron: Olympus forum Dpreview:



                            Groeten,
                            Bart
                            Zou dit met of zonder adapter zijn?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                              het gaat niet om de D3-sensor, wel de D300

                              excuses...

                              D
                              je blijft volharden in de boosheid, de sensors welke je opnoemt hebben waarschijnlijk wel allemaal dezelfde producent (Sony) maar verder houdt de gelijkenis op. Er is een redelijk verschil tussen sensor van de D60 (10mp) en de d300 (12mp) en de D3 (12mp FF)

                              Comment


                              • #75
                                Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Ik sta in deze discussie ook aan jou kant hoor Ik denk dat de mensen die het snelle verdwijnen van de spiegel prediken nog nooit van actiefotografie en focus tracking hebben gehoord
                                Opklapbare spiegel is een hopeloos verouderd ding dat niet meer past in de huidige moderne camera's, en zal volgens mij zowat het eerste zijn dat men gaat verwijderen. Kan zijn dat men vaste spiegels blijft gebruiken voor AF.
                                AF bij de 1dmKIII gebeurt nu ook door een hulpspiegel, bevestigt achter aan de licht doorlatende hoofdspiegel, om zo het licht af te buigen naar de AF-sensor.
                                De gewone spiegel reflecteert het licht naar optisch systeem vd zoeker en de hulpspiegel naar het AF-systeem. (oorspronkelijke oorzaak van de AF problemen bij deze camera)

                                Bij Sony LV systeem wordt het beeld zowel op de LV-sensor als op het AF systeem geprojecteerd.
                                Zijn genoeg mogelijkheden om zonder opklabare spiegel bestaande AF-systemen te behouden. Denk dat het momenteel technisch perfect mogelijk is om camera zonder spiegel te bouwen.

                                2 problemen volgens mij
                                -kostprijs
                                -markt is er nog niet rijp voor om de investeringen te laten renderen op korte termijn.

                                Comment

                                Working...
                                X