Vandaag eens naar het circuit in Assen geweest (Rizla racing day) en uiteraard wat foto's genomen. Thuis even gekeken en bijna alles (95% ++) had het resultaat zoals in de afbeelding (origineel: http://www.ajhoff.nl/30D-20080803-3861.jpg - 4,7 Mb!) Alle foto's heb ik met AI-Servo genomen. Zowel met alle focuspunten als 1 punt. Maakt niet uit, het lijkt alsof alles net niet scherp is.
Vele keren heb tijdens het tracken al gezien dat de camera de focus totaal verliest. M'n oude 10D was traag, maar de focus was wel nauwkeurig. De 30D is met AI Servo vele malen slechter tot nu toe. Ik had iets anders verwacht
Verder heb ik heel wat ervaring met circuitfoto's. Ben zeker geen beginner meer en ben wel gewend dat een deel onbruikbaar is, maar zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.
Ben ik het nu verleerd of heeft de camera een probleem? One shot werkt overigens perfect. Ook AI Servo met trage beweging werkt goed. Zodra het op racesnelheid gaat is het niets meer. Net alsof de camera het niet bij kan benen

Hoor graag eens jullie mening.
Exif:
File Name 30D-20080803-3861.jpg
Camera Model Canon EOS 30D
Shooting Date/Time 3-8-2008 11:12:34
Shooting Mode Shutter-Priority AE
Tv( Shutter Speed ) 1/500
Av( Aperture Value ) 8.0
Metering Mode Partial Metering
Exposure Compensation 0
ISO Speed 400
Lens EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Focal Length 275.0 mm
Flash Off
White Balance Mode Auto
AF Mode AI Servo AF
Drive Mode High-speed continuous shooting
Focuspunten:
Vele keren heb tijdens het tracken al gezien dat de camera de focus totaal verliest. M'n oude 10D was traag, maar de focus was wel nauwkeurig. De 30D is met AI Servo vele malen slechter tot nu toe. Ik had iets anders verwacht

Verder heb ik heel wat ervaring met circuitfoto's. Ben zeker geen beginner meer en ben wel gewend dat een deel onbruikbaar is, maar zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.
Ben ik het nu verleerd of heeft de camera een probleem? One shot werkt overigens perfect. Ook AI Servo met trage beweging werkt goed. Zodra het op racesnelheid gaat is het niets meer. Net alsof de camera het niet bij kan benen

Hoor graag eens jullie mening.
Exif:
File Name 30D-20080803-3861.jpg
Camera Model Canon EOS 30D
Shooting Date/Time 3-8-2008 11:12:34
Shooting Mode Shutter-Priority AE
Tv( Shutter Speed ) 1/500
Av( Aperture Value ) 8.0
Metering Mode Partial Metering
Exposure Compensation 0
ISO Speed 400
Lens EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM