Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door H.Steph Bekijk bericht
    Allez zal bij deze dit bericht terug aanwakkeren. 1 september 10-tal foto's gemaakt met 40D en ingebouwde flits. Vandaag dacht ik nog eens op pad te gaan en.......Err99.

Ik heb ALLLLLLLLES geprobeerd en niks aan te doen. Druk op de knop, sluiter gaat open en... toestel geblokkeerd. Met lens, zonder lens, met CF, zonder CF, reset + laatste firmware. Als ik de batterij er terug insteek gaat de sluiter terug dicht. Druk op de knop, sluiter gaat open en toestel geblokkeerd, enz, enz, enz,...

Dik probleem : zit hier in Marokko en Canon, ja wat is dat? printer, scanner,...?

Enfin binnenkort weer in België en deze keer definitief. Heb 5D MkII besteld bij Grobet. Zou deze dezelfde toestanden kennen? Weet daar iemand iets over?

Groeten,
    H.Steph

PS Mijn 40D werd aangekocht op 22/02/08 bij Canon Madrid (is dichtste winkel voor mij) en iets minder dan 14000 shots
    Steph, spijtig om dit te horen. Marokko zeg je. Ik denk dan aan hitte, zand enzo. Kan er daar iets fout gelopen zijn ?
    Ik heb ook een 40D. Eentje bij de eerste aangekocht op dat moment. En nu al een 20000 klicks zonder problemen. Ik denk eraan een 7D aan te schaffen, maar wacht nog op beeldmateriaal om te vergelijken. Maar dit deed er niet toe.

Comment

@ Sandor en Nete
      Je zot ergen aan de service van canon is gegrond hoor. Zes weken wachten op een reparatie is lang. Ik begrijp dat als dit zo is, je dit gewoon moet ondergaan. So Be it .
      Ik heb al regelmatig met een defect gezeten. nmlk :
      Printer van HP gesneuveld. Ik kreeg via een courier een nieuwe thuis gestuurd. Duurde 3dagen. Een produktiefout op een speakerset van Logitech. Ik kreeg zelfs na het vervallen van de garantie een nieuwe set thuis gestuurd. Ik zat maar vier dagen zonder geluid.

Canon heeft waarschijnlijk geen toestellen in circulatie om de vele defecten om te ruilen zoals HP en Logitech. Dus beland je maar in het rek van de herstellingen. Ergens vind ik het normaal dat je je eigen toestel terug krijgt. En als het zes weken duurt, zou dit dan echt aan het servicepunt liggen. Stuurt de winkel ze wel snel en correct op ?
      Er zitten zoveel schakels tussen de verzending dat je daar ook kan aan twijfelen ? Niet ?

Comment

Hi Powerkiller,
        't zou kunnen... Heb eraan gedacht. We hebben deze zomer 54° gehad en de glazen van mijn bril (theo met ik geloof zeiss glazen) zijn gesmolten, als je door het glas keek was het alsof er water in het glas zat. Ze hadden dit bij Somers (eiermarkt, Antwerpen) tot nu toe nog niet gezien. Valt gelukkig onder waarborg en wordt herplaatst voor tegen dat we terug in België zijn...
        Dus ja het zou kunnen door de warmte, maar nadien heb ik toch nog tientallen foto's genomen zonder problemen dus???? Die 54° waren in Marrakech en nu zit ik in Safi aan de kust, en hier is een ander probleem minimum 70% vochtigheid en dat is ook niet goed hé.
        Volgens mij zit de flash geblokkeerd, maar hoe en waarom? Enfin ik baal, baal, baal en nog eens baal.
        Zonder mijn fototoestel voel ik mij echt rot.
        Ik hoop dat dit te herstellen valt en niet te duur. Die 5D mk II had ik al opgeschreven op mijn wishlist, maar niet zo snel. Nu stel dat dit met zo'n duur toestel ook zo vlug misloopt. Na al deze voorgaande berichten ben ik toch eventjes mijn vertrouwen kwijt...

Heb mij ingeschreven voor de BDLive, zou wel rot zijn zonder toestel

Tot binnenkort in thuisland Yessss,
        Steph

Comment

54° 70% vochtigheid . Extreem niet ? Hopelijk kost het niet te veel.

Comment

Extreem? Ja, maar +50° is niet ongewoon in de zomer voor Marrakech.
            Voor die die Marokko kennen weten dat de kust altijd enorm vochtig is.
            's Avonds als je in je bed kruipt zijn de lakens klammig/nat en in de winter heb ik meer dan 90% vochtigheid gemeten. De ramen (zelfs nu nog) staan continue open...
            Wij hebben kleine kinderen en deze zijn natuurlijk continue ziek vanaf dat het herfst/winter wordt .

Dus al bij al na 3 jaar Heel blij van volgende week definitief terug naar België te komen .

See you @ BDlive,
            Steph

Comment

Hier ook iemand met een 40D en error 99

Morgen eens contact nemen met studio 73
              Last edited by madebra; 13 september 2009, 23:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                @ Sandor en Nete

Printer van HP gesneuveld. Ik kreeg via een courier een nieuwe thuis gestuurd. Duurde 3dagen.?
                Dat denk je maar dat je van HP een nieuwe printer kreeg, bij HP is het beleid om een gerepareerde printer terug te geven ook al is het binnen de garantie. Ze ruilen hem gewoon om met een printer die al eerder gerepareerd was.
                Heb wel een keer een hele nieuwe monitor gekregen, de reparatie duurde erg lang en toevallig was er die keer dat ik ging klagen, een medewerker van HP zelf in de zaak waar ik hem gekocht had, en toen kreeg ik een nieuwe monitor mee, later hoorde ik dat de gerepareerde monitor iets later op de dag binnen was gekomen, dus ik had toen geboft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gongon Bekijk bericht
                  Dat denk je maar dat je van HP een nieuwe printer kreeg, bij HP is het beleid om een gerepareerde printer terug te geven ook al is het binnen de garantie.
                  En dat is zo bij het overgrote deel van de merken.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Moet net lukken dat ik vandaag dit topic lees. Ik was aanwezig op de Nato Tiger Meet in Kleine-Brogel en had mijn Tamron 70-300 mm opgezet. Plots: Error 99. Lens gewisseld met mijn Canon 17-55 en probleem was opgelost. Tamron er terug op en opnieuw Error 99. Bij mijn laatste vakantie in Indonesië had ik daar ook last van als ik de Tamron opzette, maar dacht mss dat de warmte en vochtigheid er voor iets tussen zat. Bij het terug thuis komen bleek de Tamron idd terug te werken, maar helaas. Ik denk dat de lens afgeschreven kan worden (al heeft die zijn waarde ook wel bewezen moet ik zeggen.)
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Op een ander (engelstalig) forum is momenteel een poll bezig ivm error 99 (loopt tot 26 sept)

http://photography-on-the.net/forum/...32#post8654632

De resultaten geven toch al een "ruwe" indicatie van de frequentie van error 99.

Comment

ja ben ondertussen ook al lid van de Error99-club
                        Vorige keer gaf ie een paar keer die fout aan nadat ik een originele Canon-remote erop had aangesloten. Nu is ie na een fotosessie kapot gegaan. Eerst een paar keer nog opgestart en een foto kunnen maken door de batterij eruit te halen. Daarna volledig niks meer. Na elke klik krijg ik die error. Ook als ik Manuele Sensor-cleaning doe, en de sluiter (of spiegel?) gaat omhoog dan komt die error.. dus heeft zeker en vast met die dingen iets te maken.
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Putje Bekijk bericht
                          Jupla ook prijs err 99 Daar stond ik dan langs de Nürburgring Alle geluk had ik nog mijn oude Sony H1 om mij uit de nood te helpen
                          Nu eens kijken hoe de service van pixmania is ? volgens canon moet hij binnen bij Techrepair. iemand ervaring ?
                          kheb mijn 40D op 31 juli verstuurd naar techrepair, en vandaag heb ik die nog altijd niet terug ( !!)

Comment

Tja, zolang niettegenstaande zo'n antiservice de grote massa naar Canon blijft lopen....

Maar er is hoop: Acer had enkele jaren terug ook zo'n afschuwelijke service voor zijn computers, en zij hebben er uiteindelijk toch iets aan gedaan.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                              ja ben ondertussen ook al lid van de Error99-club
                              Vorige keer gaf ie een paar keer die fout aan nadat ik een originele Canon-remote erop had aangesloten. Nu is ie na een fotosessie kapot gegaan. Eerst een paar keer nog opgestart en een foto kunnen maken door de batterij eruit te halen. Daarna volledig niks meer. Na elke klik krijg ik die error. Ook als ik Manuele Sensor-cleaning doe, en de sluiter (of spiegel?) gaat omhoog dan komt die error.. dus heeft zeker en vast met die dingen iets te maken.
                              't Is weer even geleden dat het 99spook de kop opstak op dit forum maar Canon mag weer eens fier zijn op zijn kemel ultra maxima en een streepje bijzetten op de lijst. De mijne, niet eens 4500 klicks!, heeft een eerste keer de melding gedaan. En dus bij mij ook terwijl ik met de originele remote aan het werken was. Bij mij volstond het uit te schakelen en hij deed het weer, geen batterij eruit moeten nemen. En intussen doet hij het nog steeds maar ja, ik weet ook wat er in deze post allemaal te lezen staat.

Hoe staat het intussen met de anderen? Zijn er die na reparatie terug de melding gehad hebben? Zouden er nog steeds meer 40D's zijn die geen 99 gedaan hebben dan die die er wel een gedaan hebben?

Djienbe

Comment

binnengebracht bij Konijn want hij was nog net in garantie. Na 2 weken had ik hem terug en hij zag er ZO nieuw uit dat ik twijfelde of het wel de mijne was .. hij heeft sindsdien geen fout meer gegeven. Normaal gezien hebben ze het stuk vervangen door een BETER stuk (lees: leer van uw fouten, Canon)
                                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
                                X