Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door Putje Bekijk bericht
    Jupla ook prijs err 99 Daar stond ik dan langs de Nürburgring Alle geluk had ik nog mijn oude Sony H1 om mij uit de nood te helpen
    Nu eens kijken hoe de service van pixmania is ? volgens canon moet hij binnen bij Techrepair. iemand ervaring ?
    Na een week ergens tussen Kortrijk en Parijs(retourcenter pixmania) gezeten te hebben erkennen ze bij Pixmania dat er inderdaad een probleem is met mijn 40D Nu moet hun technische dienst een beslissing nemen wat er moet gebeuren en deze beslissing mag ik binnen 21 dagen verwachten hopelijk zie ik mijn toestel nog dit jaar terug ...
    www.ferrari-world.be

Comment

Ik heb deze fout ook om de 50 foto's op mijn 1D MKIII, na de zoveel keer te zijn "gerepareerd" ben ik overgeschakeld op de Nikon D3. Mijn geduld was op en mijn goesting om iedere maand 2 keer richting ETB te rijden ook.

Comment

Oef, ik heb lang getwijfeld tussen de D40 en de K10D, misschien toch de beste keuze gemaakt ?
        Enne, kwestie van die lange reparatietermijnen. Ik denk dat bv. Pentax (De Beuckelaer) daar een heel stuk beter zullen zitten, want die moeten marktaandeel proberen veroveren. Voor de grote spelers is een garantie-reparatie puur VERLIES, dus zullen in die centra wel het absolute minimum aan mensen laten werken. Slechte reclame ? De concurrentie doet wel ongeveer hetzelfde (onderlinge afspraak ?) en van de kleinere "garnalen" (Pentax, Olympus...) moet de gmiddelde consument toch niet weten.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Denkt ge omdat ze verlies draaien op garantie dat ze er weinig mensen aan laten werken?
          Onderlinge afspraken lijkt me sterk, is namelijk STERK verboden.

Al bij al draaien ze dikke winst bij Canon, service is gewoon iets wat een bedrijf goed moet regelen, enig idee hoeveel kanalen Canon heeft om hun producten te verspreiden? Nee he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Denkt ge omdat ze verlies draaien op garantie dat ze er weinig mensen aan laten werken?
            Onderlinge afspraken lijkt me sterk, is namelijk STERK verboden.

Al bij al draaien ze dikke winst bij Canon, service is gewoon iets wat een bedrijf goed moet regelen, enig idee hoeveel kanalen Canon heeft om hun producten te verspreiden? Nee he.
            Waarom moet een reparatie dan 6 weken tot...... duren? Omdat er genoeg technici werken ?

"Moderne" bedrijven met "bekwame" managers hanteren gewoon een norm als: 80 à 90% tevreden klanten. De 10 à 20 % overige ook tevreden houden kost teveel, dus die mogen gerust elders gaan. Zo kunnen ze hun prijzen lager houden en komen er genoeg nieuwe "vliegen" naar de strooppot om dat minieme klantenverlies op te vangen. Maar "elders" redeneert men identiek, dus....
            En economisch gezien hebben ze misschien nog gelijk ook hé !
            Last edited by nete; 22 augustus 2009, 15:38.

Comment

Je mag vertellen wat je wilt dat de mensen met geen problemen zich niet kenbaar maken, maar gezien de reacties hier op het forum is het toch een merk als Canon onwaardig.
              Productiefout (garantie) of niet, de reparatie is 1 en al ellende.

Zoals reeds gemeld, misschien even een Poll opstarten op dit forum BD moderators?

Heeft er 1 van de gedupeerden al eens kontakt opgenomen met Test Aankoop?

Dit even terloops: ik ga me zeker geen 40D aanschaffen, laat staan een 50D.

Ik neem de gok wel om een ander merk te kopen.
              Last edited by willydp; 22 augustus 2009, 22:41.
              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Deze middag in de locale fotozaak bezig geweest over de ERR 99 en normaal krijgen ze daar binnen de 3 weken hun toestellen terug en dat was dan al redelijk lang volgens hen !!!
                www.ferrari-world.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Waarom moet een reparatie dan 6 weken tot...... duren? Omdat er genoeg technici werken ?

"Moderne" bedrijven met "bekwame" managers hanteren gewoon een norm als: 80 à 90% tevreden klanten. De 10 à 20 % overige ook tevreden houden kost teveel, dus die mogen gerust elders gaan. Zo kunnen ze hun prijzen lager houden en komen er genoeg nieuwe "vliegen" naar de strooppot om dat minieme klantenverlies op te vangen. Maar "elders" redeneert men identiek, dus....
                  En economisch gezien hebben ze misschien nog gelijk ook hé !
                  Omdat ze niet 1 camera moeten werken, der leven naast u, ongeveer 6,99999 miljard mensen he.

Comment

Omdat ze niet 1 camera moeten werken, der leven naast u, ongeveer 6,99999 miljard mensen he.
                    Dat klopt wel, maar je geeft hiermee wel geen antwoord op dit:

Waarom moet een reparatie dan 6 weken tot...... duren?
                    Omdat er genoeg technici werken ?

Comment

Hier zit zoveel kennis over een technische dienst dat ik bijna niet durf antwoorden, maar zoek het in het JIT systeem (just in time aanleveren en aanmaken van wisselstukken) dat door de crisis doorkruist werd (besparingen en stock en personeel tot een minimum herleiden), gevolg daarvan dat iedereen en alles te laat komt, jammergenoeg cumuleert zich dat.
                      Last edited by Zappa; 30 augustus 2009, 11:46. Reden: typfouten

Comment

Als uw camera aankomt op dag 1, ligt die in een rij. En als die na 6 weken aan de beurt is dan is het zo. Het mag allemaal wel sneller gebeuren, maar het is nu eenmaal niet zo. Dus kunnen we het beter accepteren.

Ik wacht persoonlijk iets langer, dat het goed gemaakt is. Dan het snel terugkrijgen en nog steeds ergens een probleem hebben.

Eigenlijk is microsoft hier een goed voorbeeld van, met hun Xbox 360, zat een fout in. De klaten konden GRATIS bellen naar microsoft, die kwamen zelf de xbox 360 ophalen, en een week erna kreeg je, ofwel een gerepareerde, ofwel een splinternieuwe. Volledig kostenloos. Enige jammere is, dat er zoveel xbox'en gesneuveld zijn, maarja, dat is eerder een fout voor hun, dan voor de gebruikers, die krijgen toch een nieuwe. :P

Comment

Als uw camera aankomt op dag 1, ligt die in een rij. En als die na 6 weken aan de beurt is dan is het zo. Het mag allemaal wel sneller gebeuren, maar het is nu eenmaal niet zo. Dus kunnen we het beter accepteren.
                          Prachtig, zoveel geduld en begrip.
                          Dus, als morgen die wachtrij bv. 16 weken wordt door nog wat minder personeel, dan accepteer je dat klakkeloos ?
                          De "manager" die daarvoor zorgt zal alleszins halsreikend uitkijken naar zijn dikke eindejaarsbonus.

Comment

Nee, ik accepteer enkel dingen die echt kunnen gebeuren. Wat gij zegt gebeurt toch niet. Dus daar denk ik ook niet over na.
                            Het enige waar ik over nadenk wat toch niet gebeurt, is dat ik binnen 3 seconden 150 miljoen euro win...

Ik heb wel geduld en begrip, in tegenstelling tot zowat iedere persoon die leeft, die alles zo snel mogelijk, zo goed mogelijk, en liefst ook nog zo goedkoop mogelijk verwachten.

Hoezo ontoereikbare wensen?

Waar geraakt ge tegenwoordig nog zonder geduld, begrip en een klein beetje contact met de realiteit?

Comment

Nee, ik accepteer enkel dingen die echt kunnen gebeuren. Wat gij zegt gebeurt toch niet. Dus daar denk ik ook niet over na.
                              OK, jij hebt dé waarheid in pand, ik geef me over.

Comment

Allez zal bij deze dit bericht terug aanwakkeren. 1 september 10-tal foto's gemaakt met 40D en ingebouwde flits. Vandaag dacht ik nog eens op pad te gaan en.......Err99.

Ik heb ALLLLLLLLES geprobeerd en niks aan te doen. Druk op de knop, sluiter gaat open en... toestel geblokkeerd. Met lens, zonder lens, met CF, zonder CF, reset + laatste firmware. Als ik de batterij er terug insteek gaat de sluiter terug dicht. Druk op de knop, sluiter gaat open en toestel geblokkeerd, enz, enz, enz,...

Dik probleem : zit hier in Marokko en Canon, ja wat is dat? printer, scanner,...?

Enfin binnenkort weer in België en deze keer definitief. Heb 5D MkII besteld bij Grobet. Zou deze dezelfde toestanden kennen? Weet daar iemand iets over?

Groeten,
                                H.Steph

PS Mijn 40D werd aangekocht op 22/02/08 bij Canon Madrid (is dichtste winkel voor mij) en iets minder dan 14000 shots

Comment

Working...
                                X