Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Update: Vrouw lief belde me zojuist. Camera is binnen, per koerier afgeleverd op mijn huis adres.

Op de kop af dus 11 weken.

Nou vanavond maar eens testen.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Als dit mij zou voorvallen zou ik in ieder geval al met het argument dat ze nalatig zijn en dat jij als consument verlies geleden hebt door het gemis van je toestel. In principe is de periode dat je toestel weg is terwijl je garantie nog loopt een verlies, in de gevallen die ik hier zie is dat 3 maand. Dat wil zeggen dat niet alleen de garantie op je body met 3 maanden verlopen is zonder dat je er wat aan hebt, maar ook op je objectieven die nog in garantie zijn en dus gedurende deze periode niet gebruikt hebt. Voor hetzelfde geld verstrijkt er een garantie van een objectief en weigerd deze dienst bij het eerste gebruik na de herstelling van je body. Het is maar een kwestie van hoe je er tegenaan kijkt.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oftewel een goede reden om een backup toestel te houden.
        Moeten we van de nieuwe 50D en 5DII ook zo'n verhalen gaan verwachten ?
        5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
        Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
          Oftewel een goede reden om een backup toestel te houden.
          Moeten we van de nieuwe 50D en 5DII ook zo'n verhalen gaan verwachten ?
          Gelukkig had ik mijn 350D nog, dat verzacht de pijn een beetje natuurlijk. Maar hopen dat het nu echt opgelost is maar ik vrees het ergste. Het riekt gewoon naar een productiefout en die is met het vervangen van een shutter niet zomaar opgelost.

Hopen dat de nieuwe modellen dit probleem niet hebben.
          Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
            Hij zal wel even in slaap gevallen zijn.
            LOL

Tot nu toe werkt hij nog altijd.
            Ik had de batterij en CF uit de camera gehaald en de lens verwijderd. Ik heb hem dan zo een half uurtje laten liggen.
            En het 'mirakel' geschiedde...

In ieder geval ben ik er toch niet gerust in.
            Mvg Tim

Comment

Update: Vrouw lief belde me zojuist. Camera is binnen, per koerier afgeleverd op mijn huis adres.

Op de kop af dus 11 weken.

Nou vanavond maar eens testen.
              Proficiat hopelijk alles in orde ermee, laat het ons weten

Comment

Hopen dat de nieuwe modellen dit probleem niet hebben.
                Als ik op dpreview.com ga zoeken lijkt de 50D toch ook al vaak een err99 te geven

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                In ieder geval ben ik er toch niet gerust in.
                Ik heb dit probleem gelukkig nog niet gehad maar als ik dit steeds lees ga ik ook steeds meer met 'samengeknepen billen' fotograferen.

Van de andere kant, op een forum zoals deze of dpreview.com zul je mensen die geen problemen hebben ook niet horen terwijl mensen die wel problemen hebben dit uitgebreid uit de doeken zullen doen (en da's ook heel logisch). Ik denk dat we er dan ook vanuit moeten gaan dat het gros van de Canon body's geen problemen zullen gaan geven.....

Maar feit blijft wat mij betreft dat een reparatieduur van 3 maanden niet acceptabel is En ik heb nog geen back up body maar mocht die van mij stuk gaan, dan zal ik er wel direct een (tweedehands) body bijkopen. Want drie maanden zonder, 'k zou er niet aan moeten denken
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  ... En ik heb nog geen back up body maar mocht die van mij stuk gaan, dan zal ik er wel direct een (tweedehands) body bijkopen. Want drie maanden zonder, 'k zou er niet aan moeten denken
                  Daarom dat ik al heb zitten rondneuzen...
                  Misschien komt er een 5D bij.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                    Proficiat hopelijk alles in orde ermee, laat het ons weten
                    Nou, de eerste kiekjes zien er weer goed uit, ook in liveview werkt alles naar behoren.

Op de reparatiebon van ETbas Ontvangstdatum: 18-08-2008 is dat ding per postkoets van Turnhout via Tokyo naar Rosendaal gegaan of zo?
                    12 dagen onderweg ....

Onderdelen: Shutter assy
                    Correcties: D07/D08 ; Adjustment en Replacement. (van de assy dus)

De herstelbon is gedateerd 07-10-2008 dus toen was de camera al klaar. Vervolgens is dat ding weer met de paardentram via Tokyo naar Den Ham (ned.) gegaan.

12 dagen heen, 14 dagen terug bij elkaar 26 dagen "reistijd"

Dat heeft niks te maken met druk druk druk bij ETbas!
                    Ik ben er klaar mee.

Comment

Nou, de eerste kiekjes zien er weer goed uit, ook in liveview werkt alles naar behoren.

Op de reparatiebon van ETbas Ontvangstdatum: 18-08-2008 is dat ding per postkoets van Turnhout via Tokyo naar Rosendaal gegaan of zo?
                      12 dagen onderweg ....

Onderdelen: Shutter assy
                      Correcties: D07/D08 ; Adjustment en Replacement. (van de assy dus)

De herstelbon is gedateerd 07-10-2008 dus toen was de camera al klaar. Vervolgens is dat ding weer met de paardentram via Tokyo naar Den Ham (ned.) gegaan.

12 dagen heen, 14 dagen terug bij elkaar 26 dagen "reistijd"

Dat heeft niks te maken met druk druk druk bij ETbas!
                      Mijn 30D heeft 4 dagen met UPS gereisd tussen Brussel en Brugge, ritje van 50 minuten. 4 maal ging hij geleverd worden, ik telkens de hele dag gereserveerd.

Woensdag kwam hij niet, donderdag kwam hij niet, vrijdag kwam hij niet... 12 telefoontjes naar ETB ASS en UPS Rotterdam, Brussel, email en SMS activatie voor levering... uiteindelijk ging hij zeker maandag geleverd worden daar ze in het weekend niet werkten, werd me gezegd. Ik dus opnieuw die dag vrijgehouden.

DIE ZATERDAG vond mijn vriendin een verdwaalde UPS-bode in de oprit toen ze even 5 min thuis was voor een ladder op te halen.

Kortom een gesukkel, echt een goede reden om bij je lokale fotoboer te kopen en de internetshops ed links te laten liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                        Kortom een gesukkel, echt een goede reden om bij je lokale fotoboer te kopen en de internetshops ed links te laten liggen.
                        Konijn is geen 'internetshop' in de zin dat ze alleen via internet verkopen. Ik heb mijn camera zelf in de winkel gekocht en ook aldaar afgegeven voor de reparatie. Daarna is door Konijn de camera naar ETbas gestuurd, iets wat de lokale fotoboer ook zou moeten doen daar deze de reparatie zelf niet uitvoerd.

De reistijd van 12 c.q. 14 dagen is gewoon veel te lang. Ook de doorlooptijd van 50 dagen bij ETbas zijn belachelijk en dat is iets waar een lokale fotobooer ook last van heeft.
                        Ik ben er klaar mee.

Comment

Wel, goed nieuws. Heb zojuist de ophaalbon ontvangen van konijn. Indien men collega kan, gaan we er zaterdag omrijden. Ik ben benieuwd wat er op mijn herstelbon staat

Comment

Wel, goed nieuws. Heb zojuist de ophaalbon ontvangen van konijn. Indien men collega kan, gaan we er zaterdag omrijden. Ik ben benieuwd wat er op mijn herstelbon staat
                            Ook mooi voor jou, wat er op die bon staat kan ik wel invullen denk ik .....
                            Ik ben er klaar mee.

Comment

Oh, als je je toestel op gaat halen zou ik een lens meenemen en even een foto maken met een klein diafragma tegen een mooie blauwe lucht of zo.

De mijne was absoluut 100% strofvrij (niks zichtbaar op F32) en nu na reparatie kan ik meteen aan het schoonmaken gaan. Dat is ook lekker afleveren door ETbas, hier kan Konijn natuurlijk niks aan doen.
                              Ik ben er klaar mee.

Comment

Oh, als je je toestel op gaat halen zou ik een lens meenemen en even een foto maken met een klein diafragma tegen een mooie blauwe lucht of zo.

De mijne was absoluut 100% strofvrij (niks zichtbaar op F32) en nu na reparatie kan ik meteen aan het schoonmaken gaan. Dat is ook lekker afleveren door ETbas, hier kan Konijn natuurlijk niks aan doen.
                                Zal ik doen, lens, grip en flitser komt mee. Btw: Deze EOS40D is op 6-10 retour gegaan naar Foto Konijnenberg in Den Ham. Zojuist ontvangen van Etbass. Zelfde situatie als bij jou dus.

Hopelijk geen stof, vindt ik er, mogen ze hem daar eens kuisen...

Comment

Working...
                                X