Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
    Quess not....

Beste,

Excuus voor het late antwoord.

Helaas is het wel de realiteit op dit moment. Alle reparatie lopen op dit moment achter bij Etbass. Maar ook de andere reparateur van Canon het bedrijf DSP heeft dit probleem.

Op dit moment kan ik u helaas geen oplossing bieden.

Zucht...
    Nou ik moet de mijne ook nog eerst maar eens zien voordat ik ga juichen.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
      Nou ik moet de mijne ook nog eerst maar eens zien voordat ik ga juichen.
      Het vertrouwen in Canon is bij mij toch wel aan het zakken. De review van de 50D had in 5 dagen tijd 1 keer een error 99.... Wat steken ze daar eigenlijk uit bij Canon? Inloggen met je account gaat niet, krijg je ook een foutmelding, script fout in hun ASP. Hierdoor werkt het webformulier niet omdat, juist ja, je moet inloggen.

Men trekt de herstellingen niet bij ETBASS en DSP. Dat is toch geen service meer voor zoon bedrijf... Men is zo die nieuwe producten aan het pushen, dat ze zich beter wat meer zouden gaan richten op betrouwbaarheid en service....

Comment

Het vertrouwen in Canon is bij mij toch wel aan het zakken. De review van de 50D had in 5 dagen tijd 1 keer een error 99.... Wat steken ze daar eigenlijk uit bij Canon? Inloggen met je account gaat niet, krijg je ook een foutmelding, script fout in hun ASP. Hierdoor werkt het webformulier niet omdat, juist ja, je moet inloggen.

Men trekt de herstellingen niet bij ETBASS en DSP. Dat is toch geen service meer voor zoon bedrijf... Men is zo die nieuwe producten aan het pushen, dat ze zich beter wat meer zouden gaan richten op betrouwbaarheid en service....
        Volledig mee eens !! Op dpreview vind je ook veel getuigenissen van err-99 met de nieuwe 50d.
        Meestal is het probleem wel opgelost door de batterij even te verwijderen, maar dit is toch geen manier van werken. Ik heb eerlijk gezegd ook het gevoel dat Canon niet goed bezig is. De QC laat te wensen over, en die megapixelmonsters die ze nu uitbrengen, daar heb ik toch ook mijn bedenkingen bij. Voorlopig blijf ik nog netjes bij mijn 30d, en ik zal later wel zien.

Ik hoop in elk geval voor jou dat uw toestel nu toch spoedig hersteld is .
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ja mannekes.... eergisteren mijne canon teruggehad van reparatie Error99. Schutter stuk...
          Toestel was weg van 12 augustus..... (ETB).

Hopelijk werkt ie nu goed!

T
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
            Ja mannekes.... eergisteren mijne canon teruggehad van reparatie Error99. Schutter stuk...
            Toestel was weg van 12 augustus..... (ETB).

Hopelijk werkt ie nu goed!

T
            De mijne is 6 dagen langer weg en nog niet terug. Ik wacht nog wel even.
            Ik ben er klaar mee.

Comment

De mijne is 6 dagen langer weg en nog niet terug. Ik wacht nog wel even.
              Same :P volgende week: 11 weken! Heb dit eigenlijk nog niet meegemaakt dat een product zolang in herstelling is.

Comment

Same :P volgende week: 11 weken! Heb dit eigenlijk nog niet meegemaakt dat een product zolang in herstelling is.
                Eigenlijk is dit gewoonweg schandalig !!!
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Eigenlijk is dit gewoonweg schandalig !!!
                  Nou inderdaad. Schandalig en eigenlijk ook niet acceptabel. Ze zouden op z'n minst een vervangend leentoestel moeten aanbieden. Want al ben je geen prof, 't is toch niet normaal dat je al bijna een kwart jaar (!) geen gebruik kunt maken van een een toestel waar je toch bijna € 1000,- voor hebt moeten betalen
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Nou inderdaad. Schandalig en eigenlijk ook niet acceptabel. Ze zouden op z'n minst een vervangend leentoestel moeten aanbieden. Want al ben je geen prof, 't is toch niet normaal dat je al bijna een kwart jaar (!) geen gebruik kunt maken van een een toestel waar je toch bijna € 1000,- voor hebt moeten betalen
                    Ik heb toen nog meer dan 1000 euro er voor betaald, had ik 2 weken gewacht had ik hem idd voor onder de 1000. Gekocht in Feb 08. Maar, voorlopig zet ik een stop op alle canon aankopen. Even kijken of dit wat verbeterd.... Vervang toestel werd me min of meer aangeboden bij Konijn. Als ik echt dringend een 40D nodig had, mocht ik langskomen en er één lenen indien ze nog huur toestellen liggen hadden. Kging er niets voor moeten betalen, mooi aanbod van konijn maar, ik heb er niet veel aan. Als je van Bredene bent en speciaal rijden naar turnhout voor die 40D. Bovendien moet het toestel dan ook terug komen, dus nog eens 2x heen en weer. 's Gewoon triestig van Canon dat het zo ver is gekomen.
                    Last edited by The_cobra666; 17 oktober 2008, 12:08.

Comment

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Enfin, inmiddels weer bijna een week later en nog geen toestel. Vandaag maar weer in de telefoon geklommen. Een eerdere toezegging dat ze de camera thuis (Ned.) zouden sturen i.p.v. naar Turnhout bleek mis gelopen te zijn en de camera gaat nu naar Turnhout waar ik hem dan weer op kan halen.

Als ik de camera ga halen zal ik mijn ongerief nog maar eens uiten. Natuurlijk ligt de schuld niet helemaal bij Konijn maar met de rest heb ik feitelijk niks te maken, niet met ETbas en niet met Canon, Konijn heeft de productaansprakelijkheid en is verantwoordelijk voor de garantie en de afwikkeling daarvan.

Slechte zaak.
                      Ik ben er klaar mee.

Comment

Je mag nog een 40D eigenaar aan jullie clubje toevoegen
                        Daarnet tijdens het fotograferen (icm mijn 17-40L F4) van wat 'nachtlandschapjes' had ik prijs...error 99.
                        Toestel aangekocht op 31 maart.

De instructies op het schermpje: "Opname is niet mogelijk. Schakel de camera uit en weer in of herplaats de batterij." = LOL

Net nu ik vanaf vandaag 1,5 week verlof heb.
                        Als ik de verhalen hier lees, vrees ik voor een snelle oplossing.
                        En ik zolang zonder camera......komt niet goed.

Ik zal dan maar uitkijken naar iets nieuws zeker (maar wat?)...tot ik mijn 40D terug heb.

En ik die dacht dat ik er aan zou ontsnappen

Nu terug naar buiten en eens goed mijn frustratie uitroepen!
                        Mvg Tim

Comment

Euh...plots doet hij het weer. Zou hij bang gekregen hebben van mijn getier

't Kan zijn dat ik binnen 3 minuten weer iets anders moet neerpennen.
                          Ik hou jullie wel op de hoogte.
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Euh...plots doet hij het weer. Zou hij bang gekregen hebben van mijn getier

't Kan zijn dat ik binnen 3 minuten weer iets anders moet neerpennen.
                            Ik hou jullie wel op de hoogte.
                            Hij zal wel even in slaap gevallen zijn.
                            Ik ben er klaar mee.

Comment

Hij zal wel even in slaap gevallen zijn.
                              En is jou toestel in orde? Kheb hier nog steeds niets gehoord over de mijne. Gewoon weg niet te doen en sturen naar Turnhout zal er voor mij niet inzitten. Mede ik geen enkele mogelijkheid heb om daar te raken.

Op naar 12 weken zeker?

Comment

En is jou toestel in orde? Kheb hier nog steeds niets gehoord over de mijne. Gewoon weg niet te doen en sturen naar Turnhout zal er voor mij niet inzitten. Mede ik geen enkele mogelijkheid heb om daar te raken.

Op naar 12 weken zeker?

Zoals ik gisteren al schreef heb ik de mijne nog niet terug.

Vandaag 11 weken, dat is bijna 3 maanden voor een reparatie

En ze kunnen het niet afdoen als een incident.
                                Ik ben er klaar mee.

Comment

Working...
                                X