Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door Metaldemon Bekijk bericht
    Hebben de Canons Eos 450D daar ook last van? Want ik ben van plan om zo één te kopen binnenkort!?
    Volgens Google wel en dan kom ik b.v. hier uit:
    General discussion of everything in regards to the newly announced Canon EOS 450D(aka, Rebel Digital XSI, or the Canon EOS Kiss Digital x2) All photos taken with any form of the new Canon 450D are welcome. Please invite photos, members and participate in the discussion! 5 photo submissions a day limit.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Kheb ook bericht gehad dattem terug zou zijn in Turnhout.

Dit weekend er achter en eens goed inspecteren....heeft lang genoeg geduurd..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
        Volgens Google wel en dan kom ik b.v. hier uit:
        http://www.flickr.com/groups/canon45...7606389290601/
        That s*cks... Ik was nu bijna overtuigd om deze te kopen en nu lees ik dit..
        Panasonic DMC-TZ5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk bericht
          Kheb ook bericht gehad dattem terug zou zijn in Turnhout.

Dit weekend er achter en eens goed inspecteren....heeft lang genoeg geduurd..
          Enjoy, kheb deze week nog eens gemaild om te vragen of hij me nu al kon laten weten wat er stuk aan is/was. Nog geen mail terug gekregen...

Zal dan maar even mailen naar etbass, eens vragen wat er mis mee was.
          Last edited by The_cobra666; 12 september 2008, 15:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaldemon Bekijk bericht
            Hebben de Canons Eos 450D daar ook last van? Want ik ben van plan om zo één te kopen binnenkort!?
            Alle cameras hebben wel eens last van iets. Door de uitvoerige diagnose functie van de camera kom je dit wel eens tegen. Ook ik heb er ´één keer last van gehad, maar door contactjes te reinigen was her euvel weer opgelost. vergeet niet dat bij het indrukken van de knop er een hele reeks processen starten (lichtmeting, sluitermechanisme, diafragma, flitssynchronistie,enz......). Als er eentje hiervan niet snel genoeg is, resulteerd dit in welgekende error. Het geheugen ledigen door de batterij te verwijderen helpt in 99 procent van de gevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Het geheugen ledigen door de batterij te verwijderen helpt in 99 procent van de gevallen.
              Waar haal je de wetenschap vandaan dat in 99% van de gevallen het verwijderen van de accu het probleem oplost?
              Ik ben er klaar mee.

Comment

Waar haal je de wetenschap vandaan dat in 99% van de gevallen het verwijderen van de accu het probleem oplost?
                Alles wat met elektronica te maken heeft los je meestal op deze manier op.
                Met mijn mp3 speler is dat zo, alsook met mijn tomtom-gps. En zelfs mijn pc is hier mee geholpen. Naar de ervaring die ik heb met dergelijke zaken, dat is mijn wetenschap.

Comment

Alles wat met elektronica te maken heeft los je meestal op deze manier op.
                  Met mijn mp3 speler is dat zo, alsook met mijn tomtom-gps. En zelfs mijn pc is hier mee geholpen. Naar de ervaring die ik heb met dergelijke zaken, dat is mijn wetenschap.
                  Oh, vandaar de naam Powerkiller. Zonder stroom los je alles op ...
                  Ik ben er klaar mee.

Comment

Oh, vandaar de naam Powerkiller. Zonder stroom los je alles op ...
                    waar dient anders een resetknopje voor ? staat ook zo in de handleiding toch, om je batterij te verwijderen.
                    zelfs mijn polar-horloge is hier mee geholpen. enzovoort........

Comment

Het mag het misschien wel grappig klinken maar powerkiller heeft gelijk.
                      Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                        Het mag het misschien wel grappig klinken maar powerkiller heeft gelijk.
                        Ik zal niet ontkennen dat het resetten of spanningsloos maken van apparatuur in veel gevallen het probleem (tijdelijk) kan verhelpen om zodoende de firmware weer op get goede spoor te zetten, maar we hebben het hier specifiek over het probleem met de camera (40d), vervolgens geeft powerkiller aan dat in 99% van de gevallen het verwijderen van de accu het probleem oplost.

Hiervoor moet je weten hoe vaak het probleem voorkomt en hoe vaak het probleem opgelost wordt door het verwijderen van de accu. Alleen een reparateur/fabrikant zou, bij benadering, die kennis kunnen hebben.
                        Ik ben er klaar mee.

Comment

Ik zal niet ontkennen dat het resetten of spanningsloos maken van apparatuur in veel gevallen het probleem (tijdelijk) kan verhelpen om zodoende de firmware weer op get goede spoor te zetten, maar we hebben het hier specifiek over het probleem met de camera (40d), vervolgens geeft powerkiller aan dat in 99% van de gevallen het verwijderen van de accu het probleem oplost.

Hiervoor moet je weten hoe vaak het probleem voorkomt en hoe vaak het probleem opgelost wordt door het verwijderen van de accu. Alleen een reparateur/fabrikant zou, bij benadering, die kennis kunnen hebben.
                          Ok, je hebt hier een punt. Maar bekijk het zo eens. ik heb +/- 15000 fotos gemaakt met mijn 40D, en ik heb de fout nog maar een keer gehad. En dit kwam door vuile contacten van een flitstransmitter van canon. En in de handleiding staat ook dat je de accu moet verwijderen bij dergeijke problemen.

Comment

Ok, je hebt hier een punt. Maar bekijk het zo eens. ik heb +/- 15000 fotos gemaakt met mijn 40D, en ik heb de fout nog maar een keer gehad. En dit kwam door vuile contacten van een flitstransmitter van canon. En in de handleiding staat ook dat je de accu moet verwijderen bij dergeijke problemen.
                            In dit topic staat een hele procedure m.b.t. error 99. Als je na deze stappen nog steeds problemen hebt, moet je hem binnen brengen.

De batterij kan het oplossen maar, dat is niet altijd het geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                              In dit topic staat een hele procedure m.b.t. error 99. Als je na deze stappen nog steeds problemen hebt, moet je hem binnen brengen.

De batterij kan het oplossen maar, dat is niet altijd het geval.
                              het is niet altijd het geval. En ja die dingen kunnen defect zijn na enkele weken gebruik. Maar om je laten ontmoedigen er hiervoor geen aan te kopen, of het merk canon hierbij als slecht te beschouwen is wat vergaand.

Het enige probleem dat ik gehad heb met canon is dat een objectief recht uit de winkel bij mij thuis niet werkte (focusmotor werkte niet). Maar dit werd zonder probleem weer omgeruild. Sindsdien neem ik mijn camera altijd mee als ik iets nieuw koop.

Comment

Even een update. Mede konijn niet meer reageerde op mijn vraag hoe het met men toestel zat, heb ik rechtstreeks gemaild naar etbass. Daar kreeg ik te horen dat mijn 40D nog steeds niet hersteld is wegens te grote drukte... hierdoor vallen alle 30D & 40D herstelligen achter op schema.

Volgende week is het 2 maanden dat men toestel daar stof ligt te happen. Om gek van te komen!

Comment

Working...
                                X