Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    Mogelijk zijn deze exemplaren gemaakt op een maandag

Ikzelf heb geen problemen, in geen enkele stand.

Maar ligt dit mogelijk ook aan het gebruik van third party acessoires ?
    Bij de error 99 is dit dan altijd de sluiter ?
    Nee, error 99 is feitelijk, de camera heeft een elektrisch probleem maar, snapt niet wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
      Klopt, heeft duckie in tussen al de 40D terug?
      nopes,

volgens Konijnenberg waren ze er bij Etbass nu aan toe en zouden ze, op moment van goedkeuring, dus als konijnenberg mijn factuurkopie had, aan beginnen.

al met al zou het volgens konijnenberg dan vanaf dat moment nog 2 weken duren voor ik hem af kon halen in Turnhout

ps. toen ik hoorde dan konijn 25 40D's in herstelling had staan schrok ik ook wel ff, maar de uitleg was inderdaad dat dit maar een fractie was van wat ze verkocht hadden van dit toestel.

pps 2, het is wel straf dat Etbass 6 weken een toestel laat liggen voordat ze er aan beginnen ...service is ver te zoeken is ook mij gevoel

Comment

Mijn 30D is nu ruim een week bij ETB voor herstelling voor hetzelfde probleem.
        Hopelijk krijgt men het gerepareerd... blijkbaar zou het aan de tamronlens liggen (werd me verteld he... wat anders wel vreemd vind na een jaar fotookes trekken met die lens... waarom verkoopt men dan tamronlenzen met canonvatting... redeneer ik dan;.. en waarom wordt er nergens iets vermeld bij de aankoop van het toestel...)

Tim Wilmsen
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
          Mijn 30D is nu ruim een week bij ETB voor herstelling voor hetzelfde probleem.
          Hopelijk krijgt men het gerepareerd... blijkbaar zou het aan de tamronlens liggen (werd me verteld he... wat anders wel vreemd vind na een jaar fotookes trekken met die lens... waarom verkoopt men dan tamronlenzen met canonvatting... redeneer ik dan;.. en waarom wordt er nergens iets vermeld bij de aankoop van het toestel...)

Tim Wilmsen
          Het moet er om doen dat op mijn 40D, altijd een Tamron lens zat. De zelfde als de jouwe... ik heb het gekregen vlak nadat ik wisselde van men tamron lens naar een canon lens. Versta er echt niets van. Kben me al aan het voorbereiden op het blijven foto's nemen met men 400D...

Men 40D trok wel niet zo goed met die Tamron lens. De belichting was met flits nooit goed. De lens zit nu op een 350D en het verschil is gigantisch! Het trekt betere beelden dan op men 40D... nu laat de tamron zen ware aard zien maar, op men 40D heb ik die nooit gezien en laten rechippen heb ik nu ook niet zoon zin in.

Comment

Als ik dit hier allemaal lees zal ik maar zo snel mogelijk een nieuwe body kopen (liefst een 50D, want die zal natuurlijk geen problemen hebben zoals de 40D) als reserve tegen dat mijn 400D een error 99 krijgt

En een Sigmalens komt er nooit van z'n leven op, want dan is hij besmet

F(ear) U(ncertainty) and D(oubt)

Canon heeft niets liever

Comment

IK had half july ok een Canon 40D gekocht (overgestapt van Pentax K20D) Met de afgelopen 2 jaar Pentax (K10D) nooit een probleem gehad.

Met de 40D verschillende keren gehad dat de foto's niet meer leesbaar waren van de CF Sandisk kaart (4GB) Deze kaart is door Sandisk netjes omgeruild. Toen bleek (volgens mij) de 40D eeen aardig FF probleem te hebben met alle prime lenzen. In de winkel dit laten testen door verkoper en er zijn dezelfde tests gedaanmet 3 nieuwe 40D met allen hetzelfde probleem. Deze test werden uitgevoerd met 3 prime lenzen van waarvan er 2 van canon zelf. Sterk dat het aan 3 verschillende lenzen ligt. Gebelt met Etblas en camera zou inderdaad 6 weken weg zijn minimaal vanwege vakantie drukte!

1 week later nadat de testjes waren uitgevoerd en ik geen zin had zolang tijdens mijn vakantie zonder camera te gaan zitten kreeg ik terwijl ik met de 500mm IS USM F4 aan het fotograferen was ook de eerder gemelde 99 err.

Camera terug naar verkoper (zeker 5 a 6 weken gebruikt) en ik heb een leen toestel meegekregen (30D) en 1 week later mocht ik een nieuwe 40D komen halen. Was daar erg blij mee!

Ik kan niet begrijpen dat een reparatie van een product zo lang moet duren als ik het hier zo hoor. Ik weet dat het bij andere merken niet anders is maar als je je camera zeg eens 10 weken niet kan gebruiken krijg je dan ook 10 weken verlenging garantie?
              ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

heb mijn toestel eindelijk terug..
                9 weken moeten wachten zonder nieuws..
                nu hopen dat het snel beter weer word!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Merre Bekijk bericht
                  heb mijn toestel eindelijk terug..
                  9 weken moeten wachten zonder nieuws..
                  nu hopen dat het snel beter weer word!
                  Enige troost, het is nog geen deftig weer geweest de laatste maanden.
                  Groetjes Steco

Comment

jah das waar

Comment

Toch nog effe een riem onder het hart steken van de 40 D eigenaars ( die ongetwijfeld heel bang zijn)
                      Sinds mei dit jaar ben ik naar canon overgestapt ( na bijna 25 jaar van een ander merk dat begint en eindigt met een N, behalve de lenzen dan )
                      Wat ik wil zeggen is, dat ik heeeel content ben en een super goed toestel heb wat mij de beste resulaten in mijn fotografisch leven tot nu toe brengt ....

Een trotse 40D eigenaar.

Ps: succes aan al de genen die toch met een of andere reparatie te maken hebben...
                      Last edited by Franciskine; 7 september 2008, 21:22.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Congrats merre, de mijne is nog steeds in herstelling. Heb even gemaild naar konijn en kreeg te horen dat men 40D daar gewoon ligt stof te happen (bij etbass), ze hebben geen herstelonderdelen... nog wat langer wachten dan maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                          Congrats merre, de mijne is nog steeds in herstelling. Heb even gemaild naar konijn en kreeg te horen dat men 40D daar gewoon ligt stof te happen (bij etbass), ze hebben geen herstelonderdelen... nog wat langer wachten dan maar
                          Kan je niet rechtstreeks contact opnemen met etbass? Dit ruikt naar standaard excuus om toch maar wat te verantwoorden zonder veel moeite te doen.
                          Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                            Kan je niet rechtstreeks contact opnemen met etbass? Dit ruikt naar standaard excuus om toch maar wat te verantwoorden zonder veel moeite te doen.
                            Ik mailde Konijn afgelopen vrijdag om te vragen naar de stutus. Mijn 40d is inmiddels 4 weken weg en dat was ongeveer de termijn waarop ik deze terug kon verwachten. Helaas, in de reactie stond dat de gemiddelde reparatietijd momenteel 6 weken bedraagd.
                            Ik ben er klaar mee.

Comment

Ook één van... Na ongeveer 1500 klicks en het toestel 1 maand in mijn bezit... ERR.99 Niets lens verwisselen, enkel CANON origineel, tijdens het foto's trekken had 'm plots geen honger meer!

toestel is binnen van 28/07, we zijn dus 6,5 weken ver, we horen niets van canon of etb, heb al gebeld naar etb, het toestel is daar alleszins aangekomen.

2 weken geleden gehoord dat ETB problemen heeft met hun techniekers (onderbemanning door de zomermaanden en meer herstellingen dan normaal) en daarom langere wachttijd.

Het is idd dik klote, maar wat kan je eraan doen??? vraag mij ook af als mijn garantie zal verlengd worden met de tijd dat ik het toestel kwijt was.

Als we ons toestel allemaal terughebben kunnen we mss eens een bedevaart organiseren zodat het ons niet meer zou overkomen?

Comment

Hebben de Canons Eos 450D daar ook last van? Want ik ben van plan om zo één te kopen binnenkort!?
                                Panasonic DMC-TZ5

Comment

Working...
                                X