Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk bericht
    Heb vanmorgen even laten bellen (allez, de reparatiedienst is vanuit Belgie nu niet echt telefonisch bereikbaar...en doorverbiden is ook niet je van het...dus maar ff gemaild of ze mij wilden bellen, en dit gebeurde dan ook binnen 10 minuten...das toch netjes)

En inderdaad berust het hele 250,- kostenverhaal op een misverstand.

Bij de doos voor reparatie zat geen kopie van de aankoopbon bij, en schijnbaar dient er dan wel iets betaald te worden.

Dus nu ff factuurnummer en kopie van de bon gemaild en normaal zou nu alles in orde moeten komen en kan ik hopelijk binnen 2 weken de camera volledig werkend terug ophalen...let's hope...heeft lang genoeg geduurd...

Gelukkig maar, nou ik nog afwachten wanneer mijn toestel klaar is.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
      Gelukkig maar, nou ik nog afwachten wanneer mijn toestel klaar is.
      En ik :P Hopelijk duurt het geen 7 weken want dat is toch wel onacceptabel... Als het toestel naar Amerika moest ja maar, het toestel gaat naar Nederland... zolang is ie niet onderweg. Ik krijg eerder de indruk dat men bij Etbass de druk niet aan kan.

Comment

Oei, als ik dit leest dan zou je schrik hebben om nog een 40D te kopen.
        Was ik eigenlijk van plan maar of dit nog gaat doorgaan ?????
        Digitale groeten
        K.J.W.

Comment

Ik heb totaal geen problemen met mijn 40D hoor...
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Ik heb totaal geen problemen met mijn 40D hoor...
            Er zijn veel mensen die geen problemen hebben maar, 25 40D's in herstelling is toch wel bizar.

Comment

Op de hoeveel verkochte?
              Misschien maar 0,1% ofzo.
              Beetje relativeren kan geen kwaad.

Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Op de hoeveel verkochte?
                Misschien maar 0,1% ofzo.

Hans
                Klopt, heeft duckie in tussen al de 40D terug?

Comment

is er eigenlijk een belgisch alternatief voor die rofarepair.nl ?
                  Net even gekeken voor de reparatie zou ik 366km moeten rijden
                  (incl heen/terug) wat ik wat veel vind.

Comment

Hopelijk duurt het geen 7 weken want dat is toch wel onacceptabel
                    Je mag minimum op 7 weken rekenen. Meestal zelfs 10-12 weken. Mijn 400mm moest ooit eens hersteld worden en dat heeft toen 2,5 maand geduurd. Onlangs mijn 5D zwaar laten vallen, die moest ook naar Etbass. Twee maand moeten wachten om te horen dat de herstellingskost ruim 800€ duurder was dan de huidige nieuwprijs van een 5D.
                    Etbass suckt gewoon zwaar op dat vlak, ik erger me er mateloos aan. Als je geen pro bent krijg je geen gewoon geen degelijke service.
                    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                      Je mag minimum op 7 weken rekenen. Meestal zelfs 10-12 weken. Mijn 400mm moest ooit eens hersteld worden en dat heeft toen 2,5 maand geduurd. Onlangs mijn 5D zwaar laten vallen, die moest ook naar Etbass. Twee maand moeten wachten om te horen dat de herstellingskost ruim 800€ duurder was dan de huidige nieuwprijs van een 5D.
                      Etbass suckt gewoon zwaar op dat vlak, ik erger me er mateloos aan. Als je geen pro bent krijg je geen gewoon geen degelijke service.
                      10-12 weken, goeiendag. Als dat het geval is mag men toch wel compenseren of etbass eens een goeie schop onder hun kont geven. Dat het vroeger (lees heel vroeger) zo lang duurde voor een herstelling kan ik dat goed begrijpen maar nu, komaan zeg.

Comment

ik heb hetzelfde met mijn 400d, maar enkel in automatische stand.
                        naar mijn denken omdat hij de flitser zelf niet kan openklappen soms...

aangezien dat ik meestal (95% van de tijd) manueel fotografeer, is dat geen probleem.
                        toch heb ik nu wel bang gekregen (aloewel, het is een excuus om op te upgraden e )
                        Last edited by GlennVerbraeken; 25 augustus 2008, 01:36.
                        No rules. Great shots.
                        -

Comment

Ik ben mijn Eos 40D nu al 5 weken kwijt...
                          Ben net naar konijnenberg geweest om is gaan te luisteren hoe het nu eigelijk zit... je mag MINSTENS rekenen op 6 weken wachten vertelle ze me daar..
                          Dat suck pas echt! men eos was maar 3 maand oud, heb geen 2de toestel achter de hand... nu zit ik hier al 5 weken mooi te kijken..
                          Over een piek in de 40D's met deze error vertelde ze me dat het gwn ligt aan de nieuwe elektronika, en het dus puur toeval is!
                          Ook had ik na 1 maand 3 serieuze vetplekken dit lag volgens konijnenberg aan het mechanisme... hier heb ik bij deze ook maar is ineens heel laten kijken!
                          Ik denk dat overstappen van Nikon naar Canon niet zo'n goed idee was. ben zelf al aan het denken geslagen terug helemaal over te gaan naar Nikon!!

Groeten Merre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Merre Bekijk bericht
                            Ben net naar konijnenberg geweest om is gaan te luisteren hoe het nu eigelijk zit... je mag MINSTENS rekenen op 6 weken wachten vertelle ze me daar..
                            Dat suck pas echt! men eos was maar 3 maand oud, heb geen 2de toestel achter de hand... nu zit ik hier al 5 weken mooi te kijken..
                            Over een piek in de 40D's met deze error vertelde ze me dat het gwn ligt aan de nieuwe elektronika, en het dus puur toeval is!
                            Ook had ik na 1 maand 3 serieuze vetplekken dit lag volgens konijnenberg aan het mechanisme... hier heb ik bij deze ook maar is ineens heel laten kijken!
                            Ik denk dat overstappen van Nikon naar Canon niet zo'n goed idee was. ben zelf al aan het denken geslagen terug helemaal over te gaan naar Nikon!!

Groeten Merre
                            Ik weet 1 ding, als het effectief zo lang duurt om men 40D terug te krijgen en als ik het dan nog eens krijg, er 90 % kans in zit dat ik al men canon materiaal verkoop. De 40D heeft een nieuwe elektronica voor die live view en silent mode. Kan daar wel eens goed aanliggen. Al bij al, geeft het niet echt zoon vertrouwd gevoel meer...

Comment

Hans
                              Mogelijk zijn deze exemplaren gemaakt op een maandag

Ikzelf heb geen problemen, in geen enkele stand.

Maar ligt dit mogelijk ook aan het gebruik van third party acessoires ?
                              Bij de error 99 is dit dan altijd de sluiter ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Merre Bekijk bericht

Groeten Merre

Allemaal goed en wel, maar ik heb onlangs gehoord in een zaak in het leuvense dat de service bij nikon niet beter is.

Comment

Working...
                                X