Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
    Ironisch genoeg heb ik deze foutmelding gekregen na het wisselen van een tamron lens met de canon 17-85 die op men 350D gemonteerd zat. Nog 20 foto's kunnen nemen met de canon lens en dan was het gedaan. Toeval of niet. Zal deze week eens een mailtje sturen naar konijn om te horen of men al iets meer weet. Kben wel benieuwd wat er mis aan is.
    Ik gebruik alleen Canon lenzen, sterker nog, ik nam een foto met mijn 24-105L en bij de volgende opname kreeg ik de error 99. Lens fouten geven, voor zover ik weet, meestal een error 00 en geen 99.

Maar goed, ik denk dat een 99 min of meer een 'verzamel' error is waarvan het toestel zelf niet kan vaststellen wat nu de oorzaak is.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
      Ik gebruik alleen Canon lenzen, sterker nog, ik nam een foto met mijn 24-105L en bij de volgende opname kreeg ik de error 99. Lens fouten geven, voor zover ik weet, meestal een error 00 en geen 99.

Maar goed, ik denk dat een 99 min of meer een 'verzamel' error is waarvan het toestel zelf niet kan vaststellen wat nu de oorzaak is.
      Jap dat klopt, error 99 vertelt: ik heb een elektrisch probleem maar weet niet wat. Canon heeft volgend lijstje samengesteld die je moet uitproberen om te weten vanwaar error 99 komt:

"To isolate the cause of the issue, we suggest that you do the following:

1. Turn off the camera.
      2. Remove the lens, battery, and CF card.
      3. Allow the camera to sit without power for approximately 20 minutes.
      4. Insert a fully charged battery, and turn on the camera.
      5. Depress the shutter button as you would to take a picture.

Does the “ERR 99″ message appear? If it does, then the camera should be
      serviced. If it does not, then please proceed to the next set of steps:

1. Turn off the camera.
      2. Insert the CF card.
      3. Turn on the camera.
      4. Format the CF card in the camera.

Does the “ERR 99″ message appear? If so, then the CF card is the most
      likely source of the issue. Try using a different card.

If the message does not appear, please complete the following steps:

1. Turn off the camera.
      2. Clean the lens contacts by gently rubbing them with a pencil eraser
      or soft cloth. Be careful that you do not let any debris fall into the
      camera body.
      3. Reattach your lens.
      4. Turn on the camera.

If the “ERR 99″ message only appears when one particular lens is
      attached, then that lens should be examined by a service technician.

If you see the “ERR 99″ with a different Canon lens attached, then the
      camera should be serviced. "

Comment

Jap dat klopt, error 99 vertelt: ik heb een elektrisch probleem maar weet niet wat. Canon heeft volgend lijstje samengesteld die je moet uitproberen om te weten vanwaar error 99 komt:

Idem hierzo...camera wilde niets meer doen...
        5 verschillende lenzen geprobeerd,
        3 verschillende geheugen kaartjes,
        firmware update,
        batterijen gewisseld,
        zelfs dat platte bios-batterijtje...niets hielp.

Enige manier om nog een foto te maken was camera uit, batterij er uit, camera aan,uit,aan en dan kon je 1 foto maken....errrrrg handig.

7 weken geleden binnengebracht bij Konijnenberg in Turnhout, nog steeds niets gehoord, vorige week gebeld en de reactie was "als je eens wist hoeveel 40D's we momenteel in reparatie hadden"....m.a.w. "het was niet zo vreemd dat reparatie zo lang duurde"...
        ik zit nu wel de godgansevakantieperiode zonder een deftig toestel...en wie weet wanneer ik heb terugkrijg en of ik dit probleem niet weer tegen ga komen...valt een beetje tegen gezien de prijs van het toestel...en ook qua reparatieduur voor zo'n groot bedrijf als Canon...2 x dikke min

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk bericht
          Idem hierzo...camera wilde niets meer doen...
          5 verschillende lenzen geprobeerd,
          3 verschillende geheugen kaartjes,
          firmware update,
          batterijen gewisseld,
          zelfs dat platte bios-batterijtje...niets hielp.

Enige manier om nog een foto te maken was camera uit, batterij er uit, camera aan,uit,aan en dan kon je 1 foto maken....errrrrg handig.

7 weken geleden binnengebracht bij Konijnenberg in Turnhout, nog steeds niets gehoord, vorige week gebeld en de reactie was "als je eens wist hoeveel 40D's we momenteel in reparatie hadden"....m.a.w. "het was niet zo vreemd dat reparatie zo lang duurde"...
          ik zit nu wel de godgansevakantieperiode zonder een deftig toestel...en wie weet wanneer ik heb terugkrijg en of ik dit probleem niet weer tegen ga komen...valt een beetje tegen gezien de prijs van het toestel...en ook qua reparatieduur voor zo'n groot bedrijf als Canon...2 x dikke min
          Reparatie wordt uitgevoerd door Etbass. Mijn 40D ligt in hun handen nu. Daar gaat het waarschijnlijk niet zo snel. 7 weken vindt ik toch wel wat teveel van het goeie... das niet meer normaal!

Comment

In ons fotoclubje is dit ook al voorgevallen!
            Probeer eens het volgende, dit werkte reeds twee maal, op 20D en 40D, zonder hem terug te sturen.
            Verwijder ""beide"" batterijen uit de camera, alsook de MemCard!
            Dus ook de: Date/time back-up: CR2016 lithium battery (knoop type)
            Zet nu de camera in de ON stand en laat dit zo voor ong 10 minuten.
            Dit zou het geheugen totaal wissen, volgens Canon.
            Zet de camera op: OFF en herplaats alles weer op orde!
            De error zou nu weg moeten zijn!
            Deze tip kwam van Canon services USA
            Natuurlijk als je een 3th party lens monteert, met een niet 100% compatible chip, dan kun je blijven zoeken, hé.
            De lensvatting & contacten moeten natuurlijk ook clean zijn. (gummetje)
            De MemCard moet in orde zijn en ook goed werken, hé
            SF
            Last edited by StoneFree; 13 augustus 2008, 13:12.
            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              In ons fotoclubje is dit ook al voorgevallen!
              Probeer eens het volgende, dit werkte reeds twee maal, op 20D en 40D, zonder hem terug te sturen.
              Verwijder ""beide"" batterijen uit de camera, alsook de MemCard!
              Dus ook de: Date/time back-up: CR2016 lithium battery (knoop type)
              Zet nu de camera in de ON stand en laat dit zo voor ong 10 minuten.
              Dit zou het geheugen totaal wissen, volgens Canon.
              Zet de camera op: OFF en herplaats alles weer op orde!
              De error zou nu weg moeten zijn!
              Deze tip kwam van Canon services USA
              Natuurlijk als je een 3th party lens monteert, met een niet 100% compatible chip, dan kun je blijven zoeken, hé.
              De lensvatting & contacten moeten natuurlijk ook clean zijn. (gummetje)
              De MemCard moet in orde zijn en ook goed werken, hé
              SF
              Had ik al allemaal geprobeerd toestel is gewoon brak ligt niet aan de lens

Comment

Reparatie wordt uitgevoerd door Etbass. Mijn 40D ligt in hun handen nu. Daar gaat het waarschijnlijk niet zo snel. 7 weken vindt ik toch wel wat teveel van het goeie... das niet meer normaal!
                Vorige week gebeld met Konijnenberg in Turnhout ...werd doorgeschakeld naar Nederland, en de mijnheer daar aan de lijn vertelde me dus dat er ondertussen een 25-tal 40D's ter reparatie onderweg waren en dat hij recentelijk nog niet teveel van deze toestellen terug had gezien.

Als ik tegen zaterdag niets heb gehoord, er maar weer eens achteraan bellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk bericht
                  Vorige week gebeld met Konijnenberg in Turnhout ...werd doorgeschakeld naar Nederland, en de mijnheer daar aan de lijn vertelde me dus dat er ondertussen een 25-tal 40D's ter reparatie onderweg waren en dat hij recentelijk nog niet teveel van deze toestellen terug had gezien.

Als ik tegen zaterdag niets heb gehoord, er maar weer eens achteraan bellen
                  Hou ons op de hoogte hé Ik begin er nu toch wel voor te vrezen dat ik men toestel snel terug zal zien

Comment

Toch een raar iets, hoor!!
                    Dit fenomeen is nu al een heel tijdje bezig en tot hiertoe nog geen definitieve oplossing??
                    Welke ingreep en wat wordt er door Canon uitgevoerd, om dit euvel te verhelpen??
                    Als ze hem kunnen herstellen, moeten ze allicht ook weten wat de oorzaak kan zijn, denk ik!
                    Tenzij ze gewoon een nieuw mobo steken en opgelost!!!!
                    Zeer benieuwd, hoe dit afloopt, Google staat er in ieder geval vol van, maar echter geen oplossingen.
                    Het moet echt balen zijn, als trotse eigenaar, pffff!
                    SF
                    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Toch een raar iets, hoor!!
                      Dit fenomeen is nu al een heel tijdje bezig en tot hiertoe nog geen definitieve oplossing??
                      Welke ingreep en wat wordt er door Canon uitgevoerd, om dit euvel te verhelpen??
                      Als ze hem kunnen herstellen, moeten ze allicht ook weten wat de oorzaak kan zijn, denk ik!
                      Tenzij ze gewoon een nieuw mobo steken en opgelost!!!!
                      Zeer benieuwd, hoe dit afloopt, Google staat er in ieder geval vol van, maar echter geen oplossingen.
                      Het moet echt balen zijn, als trotse eigenaar, pffff!
                      SF
                      Klopt, volgens mij zitten ze toch wel met een fabricage fout. Volgens wat ik lees, is het meestal, de spiegel of sluiter die het probleem veroorzaakt. Het zou idd tof zijn moest men nu eindelijk eens een goed antwoord geven. Met die foutmelding kan canon letterlijk zeggen wat men wilt. Ik heb al gelezen dat sommige toezijn aan hun 4de 40D.... dan zakt de moed je toch wel in de schoenen...

Comment

Nou,
                        het is dus schijnbaar inderdaad iets met de sluiter....

En nu het strafste van allemaal:

Beste,

Via Etbass hebben wij een prijsopgave ontvangen voor het herstellen van uw camera.

De kosten voor herstel zullen zijn € 248,49.

De sluiter dient vervangen te worden.

Met vriendelijke groeten / With kind regards/ Mit freundlichen Grüßen/ Mes meilleures salutations,

Foto Konijnenberg
                        Nu, de camera is dus nog geen jaar oud, altijd netjes en correct behandeld, heeft altijd een lens op de body gehad en ik heb absoluut niet met het binnenwerkgefoefeld, heb hem toen ik de Error 99 kreeg, gelijk binnengebracht en that's it.

Volgens mij valt dit hele verhaal volledig onder garantie en vind ik het persoonlijk belachelijk dat ze een 250,- aanrekenen voor het repareren van iets dat volledig buiten mijn doen om, defect is gegaan...tof tof...

Hoe kan ik hiermee nu verder, heb Konijnenberg al soortgelijke reactie gestuurd, maar misschien dat er hierover ervaringen zijn van jullie kant?

Comment

How Leuk is dat!
                          Kan enkel maar een misverstand zijn, denk ik!
                          Laat je zeker niet doen, hé!
                          Waarborgkosten zijn voor Canon en toch niet voor konijn?
                          SF
                          00.00 Gone

Comment

Ik denk ook dat het een misverstand moet zijn, je hebt gewoon 2 jaar garantie.

Gewoon even bellen met Konijn, is handiger dan over en weer mailen.
                            Ik ben er klaar mee.

Comment

Dat moet een fout zijn en als ze zeggen dat het geen fout is, dan is er hier toch wel iets verkeerd aan de gang hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                                Ik denk ook dat het een misverstand moet zijn, je hebt gewoon 2 jaar garantie.

Gewoon even bellen met Konijn, is handiger dan over en weer mailen.
                                Heb vanmorgen even laten bellen (allez, de reparatiedienst is vanuit Belgie nu niet echt telefonisch bereikbaar...en doorverbiden is ook niet je van het...dus maar ff gemaild of ze mij wilden bellen, en dit gebeurde dan ook binnen 10 minuten...das toch netjes)

En inderdaad berust het hele 250,- kostenverhaal op een misverstand.

Bij de doos voor reparatie zat geen kopie van de aankoopbon bij, en schijnbaar dient er dan wel iets betaald te worden.

Dus nu ff factuurnummer en kopie van de bon gemaild en normaal zou nu alles in orde moeten komen en kan ik hopelijk binnen 2 weken de camera volledig werkend terug ophalen...let's hope...heeft lang genoeg geduurd...

Comment

Working...
                                X