Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog? Nikon F90 of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Analoog? Nikon F90 of niet?

ga een heel eind met je mee Kiekvogel, maar het onderwerp beter leren fotograferen, door eerst analoog te gaan werken hebben we hier ook al meerdere keren als onderwerp gehad en sta daar ook achter.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat met de instellingen en het door het menu dwalen, komt overen met het bedenken: "Wat voor filmpie stop ik er vandaag in". Daar dacht je van te voren over na en als je de omstandigheden niet kende nam je meerdere soorten mee. Datis voorbereiding, dat doe je ook met een DSLR, die stelje van te voren in voor die keer, klaar. Ik kom bijna nooit meer in de menu's als ik fotografeer. Ik gebruik maar drie knopjes: 4 weg selector/pientere pookje voor scherpte punt, af-on en afdrukknop en deze laatste zouden nog gecombineerd kunnen worden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hier heb je een link naar een prachtige site over analoge Nikons o.a. ook de Nikon F90.

Ik denk ook dat als je niet van plan bent om je foto's zelf te ontwikkelen en je daarin te verdiepen het beter is om een digitale slr aan te schaffen.

Comment

Bedankt voor de zovele reacties,

dan ga ik misschien toch beter naar digitale fotografie,
          zal wel proberen een 2de handse op de kop te tikken.

gr wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forever91 Bekijk bericht

gr wim
            Kijk naar bijvoorbeeld een Nikon D40-D50, Pentax K100D of een Canon EOS 350D
            Dat spul is niet duur meer, vooral tweedehands niet.
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forever91 Bekijk bericht

gr wim
              Ik heb een paar weken terug de D60 gezien in de MM voor €465 inclusief VR objectief. De D40 en D40x is ook een goeie en nog voor minder te koop.
              Ook de Sony 200 is redelijk goedkoop
              Tweedehands word er al snel teveel gevraagd of scheelt er weer iets aan.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Maar wat is dan het grote verschil tussen de D40 - D60 (of de andere camera's die kiekvogel vernoemde)?

Want de D40 staat wel een heel stuk goedkoper dan de D60 dus zal er toch wel wat verschil zijn.

Maar wat ik vooral ook wel wil weten is nikon D40 vs Canon EOS 350D.

Het is voor vanalles en nog wa mee te trekken, van huwelijksfeesten tot landschappen.

gr forever91
                Last edited by forever91; 29 juli 2008, 20:16.

Comment

De D40 is al wat ouder en heeft 6 megapixels
                  De D40x is de opvolger van de D40 en heeft 10 megapixels.
                  De D60 is de opvolger van de D40x en heeft ook 10 megapixels en nog wat vernieuwingen (niet zoveel hoor)
                  De D60 is dus de nieuwste van de drie.
                  De D40 D40x en D60 hebben geen scherpstelmotor in de body waardoor ze enkel AF hebben met objectieven met scherpstelmotor.
                  Heb je geen oude objectieven dan hoeft dat ook geen ramp te zijn want er zijn redelijk wat objectieven te koop met scherpstelmotor en er komen er ook hoe langer hoe meer bij.
                  Als je een Canon koopt zit er ook steeds in elke lens een scherpstelmotor.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik zou het niet te ver gaan zoeken. Zelf heb ik een D50 gehad en met dit toestel heeeeel veel geleerd. Heb veel spijt dat ik het toestel verkocht heb...zou zeker goed dienst doen als 2de body.
                    Alleszins...zo een D50 moet je voor een prikje op de kop kunnen tikken.

JanMetDePet
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Hallo, ik weer

ik ben op kapaza op een canon gestoten die voor 100euro wordt verkocht??? heel raar, ziet er heel goed uit enzo. maar wat denken jullie hiervan?

http://www.kapaza.be/Fotografie/Digi...tomatisch.html

Comment

Is niet raar... De meeste analoge camera's zijn echt niks meer waard hoor. Als je veel meer dan 50 euro betaalt voor een analoge camera met een lens, dan betaal je teveel. (Of het zou een collector's item of een relatief recente prof camera moeten zijn.)

Comment

Das waar,
                          zal maar verderzoeken

Ook eens zien op dit forum bij aangeboden

greetzz

ps: ben deze ook nog tegengekomen (weet nog niet of hij al verkocht is)
                          http://www.kapaza.be/Fotografie/Digi...2de_hands.html
                          Last edited by forever91; 29 juli 2008, 23:01.

Comment

en een belangrijke regel als je 2de hands wil aankopen (of wil aankopen in het algemeen): als het er te goed uit ziet om waar te zijn, is het ook niet waar.
                            http://www.mimoza.be/

Comment

hoi , die D60 kost bij bijv. Bastiaens 485€ met de gewone 18/55 en 519€ met de Vr 18/55 lens. Maar om te leren heb je die 10 MP niet nodig hoor , enkel voor serieuze crops en grote afdrukken heb je dat nodig , je kan met de D40 met gewone 18/55 (375€) al aardig wat foto's gaan trekken , je kan dan ook zien of je het interessant blijft vinden.
                              Op die nieuwe heb je ook 2 jaar garantie
                              Ik heb onlangs mijn D70s body verkocht voor 250€ wat zo ong. de prijs is, dan heb je nog geen lens , en die D40 trekt even mooie plaatjes . Dat heb ik zelf ondervonden dus...

grtjs en alvast veel fotoplezier

Jos

p.s. heb onlangs een F90x verkocht voor 60€, er kwam anders geen mens naar kijken.
                              D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                              X