Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem 300D

Hallo,

Ik heb al een tijdje een Canon 300D maar ben er eigenlijk nu pas mee beginnen experimenteren... Ik heb de handleiding en dit forum al helemaal doorzocht maar ik vond toch ni echt een oplossing voor mijn probleem:

Als ik foto's probeer te nemen in de manuele mode als het donker is (binnen en buiten) zonder de flits te gebruiken, en ik de sluitertijd trager instel dan 0,6 sec. dan hoor ik wel het geluid dat hij een foto neemt maar dan gebeurt er enkele seconden niets meer en dan valt het toestel uit en gaat vanzelf terug aan...

Ik stel wel de andere waarden correct in volgens mij maar toch overkomt mij dit fenomeen elke keer dat ik de sluitertijd trager instel: vanaf 0,6 sec of langer.

Is er iemand die hier een verklaring voor heeft? Wat doe ik fout??

Fw: Probleem 300D

Nog een klein detail: hoewel ik de sluiter hoor, wordt er geen foto geregistreerd... Maar dat kon je waarschijnlijk wel al afleiden!

Comment

Re: Probleem 300D

Zou het niet kunnen dat de ruisonderdrukking aan ligt (voor lange belichtingen is dat trouwens beter).
      Dan wordt nadat de foto is genomen de sensor nog eens "belicht" met de sluiter dicht, gedurende dezelfde tijdspanne dat de foto is genomen.
      Dat beeld wordt dan "afgetrokken" van de al genomen foto om de "ruis" te elimeren.
      Een sensor heeft altijd een aantal pixels die niet doen wat ze moeten doen : vergelijk het met defecte pixels van LCD-schermen. Met dat truukje proberen ze die pixels weg te werken. Dat hoeft trouwens enkel bij foto's met lange belichtingstijd. Je zal er ook meer last van hebben als je foto's neemt bij hoge ISO waarden.
      Mijn Olympus heeft zo'n instelling, dus je Canon zal die ook wel hebben ;-).
      Groeten,

Polleke

Comment

De 300D heeft dat systeem nog niet. Heb je al eens een andere batterij geprobeerd? Misschien dat hij gewoon een tijdje meer stroom trekt dan de batterij aan kan.

Comment

Ik heb een nieuwe batterij besteld, pas binnen 1 week binnen dus kan het helaas nog ni testen!

Alvast bedankt voor de reacties! Moesten er nog ideeën zijn, altijd welkom...

Comment

Working...
          X