Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw materiaal aangeschaft...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw materiaal aangeschaft...

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
    Eigenlijk hé, was het eerste deel van mijn vraag meer bestemd voor mijn vrouw, om haar te overtuigen met foto's die gemaakt zijn met de 40D van de (goede) aankoop die ik gedaan heb. Je weet hoe dat dat gaat hé...
    Vanaf de dag dat ik mijn vrouw op straat zette, kon ik kopen wat ik kon betalen, vroeger wat ik mocht van haar !

MVG, jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Vanaf de dag dat ik mijn vrouw op straat zette, kon ik kopen wat ik kon betalen, vroeger wat ik mocht van haar !

MVG, jeff
        Dan heb je als zovele de verkeerde vrouw gekozen.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Gelukkig is het mijn EX

MVG, jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Met DSLR Remote Pro kan je foto's nemen vanop je laptop. Ik weet niet of het op de cd van Canon staat. Als je wil bezorg ik je het wel
            Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW

Comment

Alle software om de camera via een pc te bedienen is erbij geleverd. Ik heb de 40D een keer op de laptop aangesloten, en het is mogelijk om scherp te stellen via de pc.
              Handig is het niet, ik bedien de camera liever rechtstreeks, dat is veel gemakkelijker.

Als ik op pad ga voor macrofoto's, dan kan ik geen laptop meesleuren. Voor statische onderwerpen zou je die functie eventueel wel kunnen gebruiken.
              Om scherp te stellen kan je via de pc inzoomen op het gewenste punt, zodat je goed kan zien waarop je scherpstelt. Maar het gaat allemaal wel vrij traag.

Voorbeeldfoto's van de 40D heb ik voldoende op mijn website staan, gisteren is de teller voorbij 9999 gegaan, de eerste 10.000 foto's zitten er dus op.

Het is wel lastig dat de teller dan weer op 0 begint, daardoor zitten de foto's van gisteren door elkaar. Ik kan ze dan wel sorteren op tijd (foto gemaakt op...), en een ander nummer geven, maar het blijft lastig. Het zou handiger zijn als de teller minstens tot 99.999 zou gaan.
              Last edited by Black B@ndit; 25 juli 2008, 20:48.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik kan wel volgen in de reactie van Digipics357, meestal kijk je uit naar voorbeeld foto's voor je de camera koopt, koop je hem toch zonder voorbeelden gezien te hebben, dan ga je toch zelf eens lopen experimenteren of is dat dan zo gek?
                Door gewoon op google al "40D sample pictures" te typen kom je al heel ver en het aantal voorbeelden zijn bijna ontelbaar en anders kijk je uit naar revieuws van deze camara waar doorgaans toch de nodige voorbeeld foto's te bekijken zijn.
                Hoe dan ook, het is tov de 350D een enorme stap vooruit door alleen al de mogelijkheden.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  live view naar de laptop sturen, ik denk niet dat dat gaat en geloof me : handig zou het niet zijn... ga je elke keer als je de natuur intrekt voor macro's te maken je laptop meezeulen?
                  Er zijn meer soorten fotografie dan buiten en je moet het niet gebruiken.....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Hahahahahha daz een goeie !!! Maar toen was hij nog geen fotograaf als hij die vond en waren de ogen nog niet volledig ontwikkeld
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Er zijn meer soorten fotografie dan buiten en je moet het niet gebruiken.....
                      natuurlijk maar TS brengt het aan dat hij het voor macro zou gaan gebruiken en daar vind ik het niet handig voor he
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                        Gisteren mij de canon 40D aangaschaft, wat een verschil met mijn vorige 350D. Daarbij ook de flitser Canon 580 speedlite EX II. Graag zou ik wat foto's bezichtigen die gemaakt zijn met dit materiaal, en jullie ervaringen hiermee.
                        Nog een belangrijke vraag, kun je met de 40D de camera aansluiten op een laptop, tuurlijk da, maar mijn vraag is eigenlijk... als hij aangesloten is of je dan op de laptop kunt zien wat je gaat fotograferen en dit ipv op het Lcd scherm met live view? Met andere woorden dat je dan op je laptop de scherpstelling kunt zien, ook zeer interessant voor macro! Alvast bedankt.
                        De 580 EX II heeft enkel het voordeel de 10 beelden/sec aan te kunnen van de 1Ds mark 3 dacht ik. En als remote te dienen voor andere speedlites.
                        De 430 Ex op mijn 40D maakt mooie beelden op voorwaarde dat je een omnibounce gebruikt en/of indirect de flits gebruikt.

De 40D kan je aansluiten op je laptop en zo de lifeview functie overbrengen op je scherm, maar gebruiken doe je dat nooit voor macro. Wel voor portret in een studio. Of voor fotografie op afstand. De software is hiervoor bijgeleverd bij je toestel.

Comment

Kijk b.v. naar de video(s) over de 40D. In dit filmpje vanaf zo'n 5:30 wordt er gesproken over de koppeling met de laptop.
                          Er zijn op die site nog enkele andere interessante filmpjes over de 40D (b.v. voor astrofotografie)
                          Speciaal voor die mogelijkheid ben ik meer en meer geïnteresseerd in een 40D; je gaat inderdaad geen laptop mee in het veld nemen (zoals BB ook zegt), maar ik kan me thuis toch een vaste opstelling inbeelden, waarbij de scherpstelling enz. op de laptop gebeurt.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Eigenlijk hé, was het eerste deel van mijn vraag meer bestemd voor mijn vrouw, om haar te overtuigen met foto's die gemaakt zijn met de 40D van de (goede) aankoop die ik gedaan heb. Je weet hoe dat dat gaat hé...
                            Blijkbaar is het niet voldoende als je tegen je vrouw zegt dat je een goede camera hebt gekocht (vertrouwen ??) en moet je haar overtuigen met foto's van anderen. De meesten onder ons werken hard voor de centen, jaar in jaar uit. En als je jezelf een keer een plezier doet met een 40D, dan moet je ook nog uitleggen dat het een goede investering is. Hoezo uitleggen, dat geld heb je toch niet geleend, maar zelf verdiend. Mag het een keer. Overigens is de 40D een dijk van een camera waar je veel plezier aan zal beleven.
                            Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                            http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Working...
                            X