Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(dom) Canon 40D vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (dom) Canon 40D vraagje

Even een newbie vraagje over de 40D

Vanmiddag probeerde ik de ' AF dmv de afdrukknop half indrukken' uit te schakelen, zodat ik voor de AF alleen gebruik kan maken van de AF-On knop. Maar wat ik ook probeerde in het menu, 'k kreeg het niet voor elkaar.

Dit moet toch wel mogelijk zijn? Iemand die weet hoe de instellingen in het menu moeten staan? Ik heb zelfs al in de handleiding gekeken maar kwam er vanmiddag niet uit
    www.indetailfotografie.nl

Re: (dom) Canon 40D vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Even een newbie vraagje over de 40D

Vanmiddag probeerde ik de ' AF dmv de afdrukknop half indrukken' uit te schakelen, zodat ik voor de AF alleen gebruik kan maken van de AF-On knop. Maar wat ik ook probeerde in het menu, 'k kreeg het niet voor elkaar.

Dit moet toch wel mogelijk zijn? Iemand die weet hoe de instellingen in het menu moeten staan? Ik heb zelfs al in de handleiding gekeken maar kwam er vanmiddag niet uit
    Geen idee welke het juist is met de 40D maar bij canon staat dit meestal bij de custom functions. Dus moest je daar nog niet gekeken hebben zeker doen. Nu vrees ik wel dat je daar al gekeken hebt natuurlijk

Comment

'k Heb het gevonden

't Zit onder "C.FnIV: bediening/ overig" en dan optie 1 (Ontspanknop/ AF-aan knop). Daar kiezen voor de derde optie (AE vergr. / Meten +AF start).

Met 1/2 indrukken van de ontspanknop zet je de lichtmeting vast (het sterretje verschijnt ook onder in de zoeker) en de AF werkt alleen nog met de AF-ON knop... Dit is denk ik handiger met macrofotografie.

'k Kan toch niet zeggen dat ik de menustructuur van de Canon echt handig vind En ook is 't wel een beetje jammer dat de batterijgrip geen AF-ON knop heeft

Comment

hoi

ik heb ook een canon 40 D met batterijgrip en moet zeggen dat op mijn orginele batterijgrip BG-E2N,wel rechts een draaiknop zit met ON-OFF ,of heb ik je vraag anders niet goed begrepen sorry dan hoor .

Groeten ,

Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
          hoi

ik heb ook een canon 40 D met batterijgrip en moet zeggen dat op mijn orginele batterijgrip BG-E2N,wel rechts een draaiknop zit met ON-OFF ,of heb ik je vraag anders niet goed begrepen sorry dan hoor .

Groeten ,

Ardesign
          je hebt het idd verkeerd begrepen. Maar geeft niks hoor

Op de 40D body heb je de AF-ON knop. Deze zit naast de * knop (waarmee je een lichtmeting kunt vastzetten en waarmee je uitzoomt bij het bekijken van een foto op het display). Deze knop kun je dus instellen om de auto focus (AF) mee te gebruiken, in plaats van dat je de AF gebruikt bij het half indrukken van de afdrukknop.

Nu heeft de BG-E2N grip (die heb ik dus ook) deze AF-ON knop helaas niet. En da's dus lastig want wanneer ik de AF bediening instel op alleen de AF-ON knop...

Comment

Hoi

Nu ben ik volledig mee met je vraag ,sorry voor het verkeerd begrijpen van je vraag .

Ik gebruik alleen die knop mijn foto's uit te vergroten op mijn display ,maar ga toch ook eens proberen zoals jij het zegt .

Groetjes

Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            je hebt het idd verkeerd begrepen. Maar geeft niks hoor

Op de 40D body heb je de AF-ON knop. Deze zit naast de * knop (waarmee je een lichtmeting kunt vastzetten en waarmee je uitzoomt bij het bekijken van een foto op het display). Deze knop kun je dus instellen om de auto focus (AF) mee te gebruiken, in plaats van dat je de AF gebruikt bij het half indrukken van de afdrukknop.

Nu heeft de BG-E2N grip (die heb ik dus ook) deze AF-ON knop helaas niet. En da's dus lastig want wanneer ik de AF bediening instel op alleen de AF-ON knop...
            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
            X