Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

    Hallo,
    Ik ben van plan om een nieuw toestel te kopen maar omdat ik nog maar pas wil beginnen (nerd) ken ik er nog niet veel van .
    Daarom vraag ik aan jullie goede raad .
    Wel zou ik in de toekomst ook mijn toestel dan willen uitbreiden.
    Op de eerste plaats had ik deze in het oog. Nikon D60
    Deze Nikon D60 kit wordt geleverd met maar liefst twee zoomobjectieven. De kit wordt geleverd met het AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm en het AF-S DX VR NIKKOR 55-200 mm objectief. Deze objectieven worden bestuurd door Nikon's unieke Silent Wave Motor (SWM) voor een snelle, accurate en uitzonderlijk stille werking. Beide lenzen hebben een ingebouwde image stabiliser. Deze vermindert de trillingsgevoeligheid van het objectief waardoor u bij minder licht makkelijker uit de hand kunt blijven fotograferen.
    voor de prijs van 709€
    ofwel
    Canon EOS 1000D met een 18-55 lens voor de prijs van 649€
    Hopelijk kunnen jullie mij bij mijn keuze helpen
    dbv

  • #2
    Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

    bedenk wel dat je met de nikon D60 geen objectieven zonder AF-motor kunt gebruiken.
    nikon-adepten: verbeter me als ik fout ben ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      bedenk wel dat je met de nikon D60 geen objectieven zonder AF-motor kunt gebruiken.
      nikon-adepten: verbeter me als ik fout ben ...

      mm
      Bij de Canon ook niet.
      Alleen zijn er geen compatibele lenzen zonder AF motor sinds het EOS systeem.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

        mmmhhh zoals ik al zei ben ik nog een nerd hee wat is AF motor .of kennen jullie een goed toestel rond dezelfde prijsklasse

        Comment


        • #5
          Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

          bij canon zit de scherpstelmotor ALTIJD in de lens (zogenaamde USM = Ultra Sonic Motor).
          bij nikon zijn er twee soorten lenzen: die met een motor in de lens, en die die aangestuurd worden door een motor in de body.
          nu hebben sommige (amateur) bodies van nikon géén motor, waardoor lenzen zonder ingebouwde motor niét kunnen autofocussen.

          Oorspronkelijk geplaatst door kojak37 Bekijk bericht
          of kennen jullie een goed toestel rond dezelfde prijsklasse
          Canon EOS 450D + EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 mm IS rond de €950
          (IS = Image Stabilizer, canon-equivalent van VR)
          Olympus E 420 +14-42/40-150 rond de €550
          ...

          mm
          Last edited by mm; 23 juli 2008, 23:31.
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

            AJA , wel even vermelden dat ik een handicap heb en verlamd ben aan 1 arm dus wel liever vol.aut.

            Comment


            • #7
              Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

              Test dan eerst of het je lukt om de lenzen te wisselen. Gaat dat goed dan is de D60 met de beide VR lenzen een prima keuze. Als je wegens je handicap niet lukt heb je een probleem. Het zou goed kunnen zijn dat je keuze daardoor mede wordt bepaald.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                bij canon zit de scherpstelmotor ALTIJD in de lens (zogenaamde USM = Ultra Sonic Motor).
                mm
                Nope.
                De scherpstelmotor zit erin sinds ze radical van de FD mount naar de EF mount zijn overgestapt(in 1987 bij de introductie van het EOS systeem).
                Nikon werkte in 1983 met een gelijkaardig systeem:
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                  je hebt volkomen gelijk, hubert, als je het historisch bekijkt, maar ik denk dat dit de TS alleen maar in de war brengt.
                  wil je zo vriendelijk zijn de huidige situatie (anno 2008) toe te lichten?
                  ik denk dat TS geen boodschap heeft aan situaties van een kwart eeuw geleden

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                    Juist, had me even laten gaan.
                    Terug On topic
                    De Nikon combinatie is een goede begin combinatie maar gezien de handicap van de TS is het misschien nuttig om wat meer uit te geven aan bv een 18-200VR of eventueel de SIgma 18-200OS, die ongeveer vergelijkbaar zijn. Dan heb je een mooi bereik zonder veel lenswissels want de 55mm grens is dikwijls net te kort(voor de 18-55) of juist niet kort genoeg(voor de 55-200), zodat je op de meest ambetante momenten zal moeten wisselen.
                    Over de Canon 1000d valt nog niet zoveel te zeggen daar hij nog maar net uit is. In ieder geval zal je hier een flink stuk bereik missen.
                    Trouwens ook hier kan je de kitlens laten voor wat ze is en vervangen door de Sigma 18-200OS.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                      Oorspronkelijk geplaatst door kojak37 Bekijk bericht
                      Hallo,
                      Ik ben van plan om een nieuw toestel te kopen maar omdat ik nog maar pas wil beginnen (nerd) ken ik er nog niet veel van .
                      Daarom vraag ik aan jullie goede raad .
                      Wel zou ik in de toekomst ook mijn toestel dan willen uitbreiden.
                      Op de eerste plaats had ik deze in het oog. Nikon D60
                      Deze Nikon D60 kit wordt geleverd met maar liefst twee zoomobjectieven. De kit wordt geleverd met het AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm en het AF-S DX VR NIKKOR 55-200 mm objectief. Deze objectieven worden bestuurd door Nikon's unieke Silent Wave Motor (SWM) voor een snelle, accurate en uitzonderlijk stille werking. Beide lenzen hebben een ingebouwde image stabiliser. Deze vermindert de trillingsgevoeligheid van het objectief waardoor u bij minder licht makkelijker uit de hand kunt blijven fotograferen.
                      voor de prijs van 709€
                      ofwel
                      Canon EOS 1000D met een 18-55 lens voor de prijs van 649€
                      Hopelijk kunnen jullie mij bij mijn keuze helpen
                      dbv
                      Canon heeft deze week de eerste pallets aan de handel uitgeleverd. En de Nikon D60 is er al geruime tijd. Ga dus naar een fotowinkel en neem beide toestellen in de hand met een Nikon 18-55VR of Canon 18-55IS lens.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                        misschien klinkt het stom, maar waarom geen bridgecamera? dan is het niet nodig om de lenzen te wisselen...
                        om een voorbeeld te geven, panasonic fz18 met 18x optische zoom

                        let wel, ik heb ooit panasonic fz50 gehad, een supercamera dat wel (al ben ik overgeschakeld naar nikon d60 met lenzen 18-55 en 18-200)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                          Oorspronkelijk geplaatst door piekietje Bekijk bericht
                          misschien klinkt het stom, maar waarom geen bridgecamera? dan is het niet nodig om de lenzen te wisselen...
                          om een voorbeeld te geven, panasonic fz18 met 18x optische zoom

                          let wel, ik heb ooit panasonic fz50 gehad, een supercamera dat wel (al ben ik overgeschakeld naar nikon d60 met lenzen 18-55 en 18-200)
                          Enig idee waarom je van een bridge naar een DSLR bent overgeschakelt?
                          Misschien heeft de TS, ondanks zijn handicap, ook een gelijkaardige ambitie.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Juist, had me even laten gaan.
                            Terug On topic
                            De Nikon combinatie is een goede begin combinatie maar gezien de handicap van de TS is het misschien nuttig om wat meer uit te geven aan bv een 18-200VR of eventueel de SIgma 18-200OS, die ongeveer vergelijkbaar zijn. Dan heb je een mooi bereik zonder veel lenswissels want de 55mm grens is dikwijls net te kort(voor de 18-55) of juist niet kort genoeg(voor de 55-200), zodat je op de meest ambetante momenten zal moeten wisselen.
                            Over de Canon 1000d valt nog niet zoveel te zeggen daar hij nog maar net uit is. In ieder geval zal je hier een flink stuk bereik missen.
                            Trouwens ook hier kan je de kitlens laten voor wat ze is en vervangen door de Sigma 18-200OS.
                            Sluit mij hierbij aan. Een sigma 18-200 OS of nikon 18-200 VR is geen slechte keuze. Dan moet je niet wisselen van lens en heb je een mooi bereik.
                            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk kopen Nikon D60 kit of Canon EOS 1000D

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Enig idee waarom je van een bridge naar een DSLR bent overgeschakelt?
                              Misschien heeft de TS, ondanks zijn handicap, ook een gelijkaardige ambitie.

                              waarom... een lang verhaal. om kort te maken:
                              vorig jaar was ik van mening een fototoestel aan te schaffen zonder lenzen te moeten verwisselen. dus koos ik fz50 na research en ondanks dat men op dslr wees maar ik was koppig: geen gedoe met lenzen.
                              op reis naar thailand dit jaar had een medereiziger een nikon d40. ik had de kans te vergelijken en ook het te mogen gebruiken. eenmaal thuis deed ik research, links en rechts info ingewonnen, naar winkels geweest om het te voelen, ook andere merken zoals canon en sony en zo ben ik dan tot besluit gekomen om toch een dslr te nemen ondanks "geen gedoe met lenzen" .

                              Comment

                              Working...
                              X